ma 12/04/2021 - 16:00 collegezaal
De notulen van de zitting van het college van burgemeester en schepenen dd. 29 maart 2021 worden ter goedkeuring voorgelegd, overeenkomstig artikel 50 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
De notulen van de vergadering van de kerkraad van 15 februari 2021 worden voorgelegd in het kader van de schorsingsbevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen en het administratief toezicht.
De notulen van de vergadering van de kerkraad van 3 maart 2021 worden voorgelegd in het kader van de schorsingsbevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen en het administratief toezicht.
Aanvraag uittreksel uit de bevolkingsregisters minder dan 120 jaar geleden afgesloten.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de grafconcessie voor 50 jaar met kelder voor 2 personen – begraafplaats Vlezenbeek toe te kennen aan de concessiehouder.
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
In de nabijheid van onderstaande woningen werd een parkeerplaats voor mensen met een handicap ingericht. Aangezien de aanvrager overleden is, dient bij hoogdringendheid maatregelen genomen te worden om deze parkeerplaats te verwijderen.
Voor het nemen van maatregelen tot regeling van niet blijvende of periodieke toestanden, zoals het wijzigen van de verkeerssignalisatie, dient het college van burgemeester en schepenen een tijdelijke politieverordening op het verkeer goed te keuren.
Uitvoering van telecommunicatiewerken - Fabriekstraat
Verdiepen van een glasvezelbuis HDPE50 - Fabriekstraat 311
Plaatsen van ondergrondse kabel in Schamelbeekstraat 71
Aanleg LS-net 400V voor appt - Topstraat 2
Vervangen cabine door een Taurus op dezelfde plaats - Wilderkasteellaan
Fluvius -Plaatsen extra lichtmasten aan oversteekplaatsen - Spoorwegstraat
Verzwaren LS-Aansluiting (105 KVA op 3N400V) - Bergensesteenweg 420 A
Wegname gasaansluiting en teller QMAX 100
Aantal artikelen januari: 28
Bedrag: 19.849,60 euro
Aantal artikelen februari: 27
Bedrag: 18.891,16 euro
Zie kohieren in bijlage.
Het college van burgemeester en schepenen werd aangeduid als budgethouder en aan hen wordt de lijst van kosten voorgelegd ter goedkeuring.
De bestelbons die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
De opbrengsten die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
De gemeente Sint-Pieters-Leeuw heeft de begrafeniskosten ten laste genomen van een inwoner waarvan tot op heden geen (aanvaardende) erfgenamen gekend zijn.
Aangezien hij niet behoeftig was en de gemeente de gemaakte kosten dus kan terugvorderen, dient er een curator van de onbeheerde nalatenschap te worden aangesteld.
Voorstel: aanstellen van een advocaat voor het indienen van een verzoekschrift bij de Familierechtbank tot aanwijzing van een curator.
In collegezitting van 1 maart 2021 werd beslist om voor de betrekking van technisch assistent cel patrimonium / WZC Zilverlinde over te gaan tot de organisatie van een selectie bij procedure van aanwerving, bevordering, interne en externe mobiliteit met aanleg van een wervingsreserve.
Voorstel selectiecommissie.
Een lid van het college van burgemeester en schepenen vraagt de toelating om deel te nemen aan vorming/opleiding.
Student 6de jaar Tuinbouw COOVI vraagt een stageplaats bij de groendienst.
Wegens afwezigheid wegens ziekte en pensionering van redders werd de enige kandidaat uit de verkorte lijst gecontacteerd voor een aanstelling in een tijdelijke betrekking. Via mail heeft betrokkene laten weten dat hij niet geïnteresseerd is.
Om de continuïteit van de sportdienst te garanderen is het aangewezen om dringend te voorzien in de vervanging en hiervoor over te gaan tot het organiseren van een beperkte selectieprocedure.
Het college besliste in zitting van 18 januari 2021 om voor de betrekking van celleider Poets over te gaan tot de organisatie van een selectieprocedure met aanleg van een werfreserve voor de duur van 1 jaar en maximaal verlengbaar met 2 jaar. De betrekking wordt begeven bij procedure van bevordering.
Tevens werd beslist dat de weging van de selectietechnieken door de selectiecommissie zou worden vastgesteld.
Voor de goede werking van de dienst en in uitvoering van de personeelsformatie werd een selectieprocedure voor projectbeheerder Technische Zaken op A-niveau opgestart.
Het college van burgemeester en schepenen moet het bureau aanstellen die de assessmentproef zal afnemen.
In collegezitting van 18 januari 2021 werd beslist om over te gaan tot de organisatie van een selectie voor de betrekking van deskundige openbare werken met aanleg van een werfreserve voor de duur van 1 jaar en maximaal verlengbaar met 2 jaar. De betrekking werd begeven bij procedure van aanwerving, bevordering, interne en externe mobiliteit.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het proces-verbaal dd. 26 maart 2021 en stelt de werfreserve vast.
Het college van burgemeester en schepenen besliste om voor de betrekkingen van deskundige Patrimonium en deskundige Cultuur een wervingsreserve vast te stellen.
Naar aanleiding van het verlofstelsel van betrokkene, dient er een vervanger aangesteld te worden.
Betrokkene, vast benoemd onderwijzer aan de gemeentelijke basisschool 't Populiertje, verzoekt haar een halftijdse loopbaanonderbreking ouderschapsverlof toe te kennen van 1 mei tot en met 30 juni 2021.
Betrokkene, vast benoemd kleuteronderwijzer aan de gemeentelijke basisschool Den Top, verzoekt haar een halftijdse loopbaanonderbreking ouderschapsverlof toe te kennen van 1 mei tot en met 30 juni 2021.
Betrokkene, vast benoemde leerkracht aan de Leeuwse Kunstacademie, verzoekt haar een afwezigheid voor verminderde prestaties voor 4 uren/week (4/20) toe te kennen van 19 april tot en met 30 juni 2021.
Het college van burgemeester en schepenen besliste op 8 juni 2020 om deel te nemen aan het project 'lezen op school'. Sint-Pieters-Leeuw is hierdoor opgenomen in het projectvoorstel dat door het toekomstforum Halle-Vilvoorde ingediend werd.
Onderhoud + wassen van werkkledij en ander linnen, inclusief ophalen en terugbrengen.
Voor het schooljaar 2021-2022 wordt een procedure opgestart voor de aankoop van schoolbenodigdheden voor de gemeentelijke basisscholen.
Van 28 juni tot 4 juli 2021 organiseren de provincie Vlaams-Brabant, het Marktverbond Vlaams-Brabant en Straffe Streek de campagne ‘Week van de Markt’. Het doel? De aantrekkingskracht van de markt vergroten en levendigere handelskernen creëren.
Wij wensen hieraan niet deel te nemen wegens corona.
De keuze van alle groenvoorzieningen werd na aanbesteding gewijzigd.
In het buurthuis in Ruisbroek is de huidige vloer niet meer in goede staat. Er zijn vele oneffenheden in de vloer. Hierdoor is het nodig om een nieuwe vloer te plaatsen.
De schouwen op het dak van de politiepost Brabantpoort dienen te worden afgebroken wegens vochtproblemen.
Op 16/11/2020 keurde het CBS het indienen van een subsidiedossier 'taalstimulering' bij de Provincie Vlaams-Brabant goed, voor het uitwerken van 2 sessies 'groepsaanbod Nederlands op de werkvloer'. Op 28/12/2020 werd het CBS in kennis gesteld dat we deze subsidie (15.000€) toegekend kregen.
Er wordt een groepsaanbod Nederlands op de werkvloer aangeboden voor alle medewerkers binnen het woonzorgcentrum. Anderstalig personeel wordt toegeleid door de leidinggevenden. Hiervoor wordt samengewerkt met Groep Intro vzw. Dit aanbod start op 20/04/2021.
Er wordt een groepsaanbod Nederlands op de werkvloer aangeboden voor cliënten van het Sociaal Huis die als artikel 60§7 tewerkgesteld zijn binnen onze eigen diensten en/of bij een sociale partner. Cliënten worden toegeleid door hun maatschappelijk werker. Hiervoor wordt samengewerkt met het Centrum voor Basiseducatie, die het meest ervaring hebben met de meest laagtaalvaardigen. Dit aanbod start op 20/04/2021.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt voorgesteld de gemeentelijk afgevaardigden in de raden van bestuur bij svk Zuidkant en de Gewestelijke Maatschappij voor Volkshuisvesting te vragen dat zij in de resp. raad van bestuur vragen in te stappen in de door de Vlaamse overheid afgesloten raamovereenkomsten voor onderzoek naar onroerende goederen in het buitenland.
Warme William is een project dat tracht om kinderen en jongeren met elkaar te leren spreken, elkaar in vertrouwen te kunnen nemen en “Warme William” voor elkaar te zijn. Daartoe werd de mascotte Warme William ontwikkeld, met bijhorend didactisch materiaal en een grote bank met de blauwe beer Warme William erop. In 2020 haalde Sint-Pieters-Leeuw de subsidie van €2.000 via Logo Zenneland binnen (zie collegebeslissing van 09/12/2019). Het doel is het versterken van mentaal welzijn op kinder- en jongerenniveau. Het meerjarenplan van de gemeente voorziet in jaarlijks organiseren van een gezondheidsproject voor een welbepaalde doelgroep. De welzijnsdienst, jeugddienst en Huis van het Kind wensen dit project verder uit te werken in samenspraak met de lagere scholen en de dienst onderwijs. Het voorstel voor het project wordt in bijlage bezorgd. We vragen hiervoor het principieel akkoord aan het college van burgemeester en schepenen.