Terug college van burgemeester en schepenen

ma 15/03/2021 - 16:00 collegezaal

Consensuspunten

Secretariaat

Burgerzaken

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd een verlenging van de grafconcessie in volle grond voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Zuun toe te kennen aan de concessiehouder.

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de grafconcessie voor 50 jaar met kelder voor 2 personen  – begraafplaats Zuun toe te kennen aan de concessiehouder.

  • In zitting van 23 december 2019 werden alle 15 jarige concessies in volle grond alsook in het columbarium welke vervallen in 2020 voor kennisgeving voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen.

    Alle gekende concessiehouders werden aangeschreven.

    Concessiehouders werden eveneens op de hoogte gebracht via aanplakking van een bericht aan de ingangen van alle begraafplaatsen alsook met een bericht aan het graf zelf, via InfoLeeuw en via de gemeentelijke website.

Personeel & onderwijs

Omgeving

Patrimonium & Openbare ruimte

Financiën

Bespreekpunten

Jeugd

  • Het decreet van 3 mei 2019 (in werking 01/01/2021) legt de verantwoordelijkheid en de regierol voor de organisatie van de buitenschoolse opvang en afstemming tussen buitenschoolse activiteiten bij het lokaal bestuur. Hoofddoel van het decreet is  een geïntegreerd opvang- en vrijetijdsaanbod aanbieden voor elk kind vanaf de kleuterschool.

    Doelstellingen:

    • Kinderen moeten er ontplooiingskansen krijgen en een leuke vrije tijd beleven.
    • Ouders kunnen participeren aan de arbeidsmarkt en opleidingen volgen.
    • Creatie van sociale cohesie en gelijke kansen voor de samenleving.

    Vanuit het decreet wordt verwacht dat het bestuur het initiatief neemt om de samenwerkingen op touw te zetten met alle betrokken actoren en met de ouders en kinderen.

Maatschappelijke veiligheid

Personeel & onderwijs

Aankoop

Mobiliteit, Lokale economie, Landbouw & markten

Omgeving

Patrimonium & Openbare ruimte

Vlaams beleid en integratie

Welzijn

  • De coronacrisis heeft een zware impact op de tewerkstellingsgraad van onze inwoners. Heel wat onder hen werden door de lockdown technisch werkloos of verloren hun job en hadden geen andere keuze dan, al dan niet tijdelijk,  een nieuwe professionele uitdaging aan te gaan. 

    Anderzijds kregen onze handelaars in heel wat sectoren het ook bijzonder zwaar te verduren: de horeca, de kleinhandel en de contactberoepen om er maar enkele op te noemen.

    Het verenigingsleven viel helemaal stil.

    Het is van primair belang om de lokale economische activiteiten terug op te starten en te ondersteunen en de tewerkstellingskansen van onze inwoners te verhogen. Ook kwetsbare doelgroepen, die moeilijk toegang hebben tot de arbeidsmarkt moeten maximaal kansen krijgen.

    Hiervoor kan een digitale tool, die binnen het werkgebied van de intergemeentelijke samenwerking tewerkstelling Zuidwestrand kan gebruikt worden, een meerwaarde bieden.

    We vragen aan het intergemeentelijke samenwerking tewerkstelling Zuidwestrand om dit te onderzoeken.

Algemeen directeur

  • In zitting van 9 november 2020 besliste het college van burgemeester en schepenen een analyse van de technische diensten te laten uitvoeren door een extern deskundige. De vraag werd aan Poolstok gesteld, waarna we via Poolstok een projectvoorstel van CC Consult mochten ontvangen. Aan het college wordt gevraagd dit voorstel goed te keuren.

Secretariaat

Hoogdringende punten


Publicaties

Besluitenlijst