Terug college van burgemeester en schepenen

ma 26/04/2021 - 16:00 collegezaal

Consensuspunten

Secretariaat

Burgerzaken

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd een verlenging van de grafconcessie in volle grond voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Ruisbroek toe te kennen aan de concessiehouder.

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd een verlenging van de grafconcessie in volle grond voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Vlezenbeek toe te kennen aan de concessiehouder.

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd een verlenging van de grafconcessie in volle grond voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Zuun toe te kennen aan de concessiehouder.

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd een verlenging van de grafconcessie in volle grond voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Zuun toe te kennen aan de concessiehouder.

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de concessie in het urnenveld  voor 30 jaar – 2 personen – begraafplaats Vlezenbeek toe te kennen aan de concessiehouder.

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

Juridische zaken

Personeel & onderwijs

Mobiliteit, Lokale economie, Landbouw & markten

Omgeving

Patrimonium & Openbare ruimte

Financiën

  • Het college van burgemeester en schepenen werd aangeduid als budgethouder en aan hen wordt de lijst van kosten voorgelegd ter goedkeuring.

  • 34
    2021_CBS_00904 - Bestelbons - Beslissing

    De bestelbons die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
    Deze lijst moet door het college
    van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.

  • 35
    2021_CBS_00905 - Opbrengsten - Beslissing

    De opbrengsten die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
    Deze lijst moet door het college
    van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.

Bespreekpunten

Jeugd

Juridische zaken

Personeel & onderwijs

Aankoop

Omgeving

Patrimonium & Openbare ruimte

Sociaal huis

  • Dankzij de grote groei van Huis van het Kind Sint-Pieters-Leeuw en de blijvende nood aan ondersteuning van gezinnen, met bijzondere aandacht voor gezinnen in kwetsbare situaties, botst de fysieke locatie op een nijpend plaatsgebrek. Huis van het Kind doet een voorstel naar uitbreiding naar de bovenverdieping van de huidige locatie. 

    Huis van het Kind Sint-Pieters-Leeuw beschikt ook over een mooie tuin achteraan. Aan de hand van natuurlijke materialen willen we van de tuin een aangename speelruimte maken.

Welzijn

  • Beweging Op Verwijzing (BOV) is een project van het Vlaams Instituut Gezond Leven, waar Sint-Pieters-Leeuw sinds 2016 bij betrokken is. Onze BOV-coach, Dirk Van Lancker, heeft zijn uitvalsbasis in de sporthal A.J. Braillard te Ruisbroek, waar hij mensen ontvangt die op zoek zijn naar manieren om meer te bewegen op maat. Via een persoonlijk coachingstraject helpt hij hen op weg om meer te bewegen in hun dagelijks leven. In de praktijk gaat het vaak over senioren, mensen met obesitas, kwetsbare personen, … Anno 2021 merken we een terugval van het aantal gebruikers in Sint-Pieters-Leeuw, onder andere door de coronacrisis. De welzijnsdienst en de sportdienst willen BOV opnieuw in de kijker zetten, en dit op een structurele manier. We zetten in op bekendmaking via verschillende kanalen:

    • We maken de BOV-coach bekend bij het brede publiek via een artikel in Infoleeuw (juni 2021). Inwoners kunnen rechtstreeks contact opnemen met de BOV-coach, of gaan eerst via hun huisarts of andere medische specialist.
    • We zetten verder in op bekendmaking bij het brede publiek door middel van het aanbieden van 3 “BOV-wandelingen” vanaf juni 2021. Tijdens deze wandelingen kunnen wandelaars QR-codes scannen met hun GSM, waarbij ze een filmpje zien van de BOV-coach die een makkelijke, laagdrempelige beweegoefening uitvoert die ze kunnen nadoen (of thuis kunnen herhalen). Deze QR-codes worden afgewisseld met boodschappen om de wandelaars te motiveren. Deze laatste zijn niet digitaal, zodat men ook zonder Smartphone betrokken blijft. Gaandeweg ontdekken ze hoeveel kilometers ze al hebben afgelegd / hoeveel stappen ze gemiddeld al hebben gezet, en wat de voordelen voor hun gezondheid zijn als ze dit regelmatig doen. Deze wandelingen zijn afgestemd met de technische dienst en de dienst mobiliteit. De wandelingen zijn toegevoegd in bijlage. 
    • We zetten extra in op het bereiken van kwetsbare gebruikers door toeleiding via brugfiguren. We nodigen de BOV-coach uit op een Team Welzijn om onze welzijnsdiensten verder te informeren, en bieden daarbij de mogelijkheid dat de BOV-coach inzet op info- of beweegmomenten bij de diensten zelf (bv. in de lokale dienstencentra). Dit kan ook breder dan ons Team Welzijn gaan, bv. naar het buurthuis toe. Deze brugfiguren spelen een belangrijke rol in toeleiding en doorverwijzing. Daarnaast brengen we BOV structureel in beeld door flyers en affiches (voorzien via het Vlaams Instituut Gezond Leven) binnen onze gemeentelijke diensten te verspreiden, en deze diensten ook uit te nodigen om met hun respectievelijke doelgroepen de BOV-wandelingen te doen.
    • De BOV-coach verzorgt zelf een webinar voor huisartsen en medische specialisten over het coachingstraject en doorverwijzingen.