ma 26/04/2021 - 16:00 collegezaal
De notulen van de zitting van het college van burgemeester en schepenen dd. 19 april 2021 worden ter goedkeuring voorgelegd, overeenkomstig artikel 50 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd een verlenging van de grafconcessie in volle grond voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Ruisbroek toe te kennen aan de concessiehouder.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd een verlenging van de grafconcessie in volle grond voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Vlezenbeek toe te kennen aan de concessiehouder.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd een verlenging van de grafconcessie in volle grond voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Zuun toe te kennen aan de concessiehouder.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd een verlenging van de grafconcessie in volle grond voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Zuun toe te kennen aan de concessiehouder.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de concessie in het urnenveld voor 30 jaar – 2 personen – begraafplaats Vlezenbeek toe te kennen aan de concessiehouder.
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
Betreft: bezwaren tegen de gemeentebelasting op het ophalen van huisvuil - aanslagjaar 2021.
De belastingplichtigen dienden bezwaar in tegen de gemeentebelasting op het ophalen van huisvuil.
Betrokkene werd op 28 mei 2018 het slachtoffer van een arbeidsongeval.
Sinds 1 juli 2014 is de werkgever wettelijk verplicht bij arbeidsongevallen met een tijdelijke arbeidsongeschiktheid van minder dan 30 dagen de genezen verklaring af te handelen.
Schrijven dd. 31 maart 2021 van Inspecteur van politie Zennevallei en exploitant zelf (zie bijlage) met verzoek de vergunning voor het exploiteren van een dienst voor het "verhuur van voertuig met bestuurder" te schorsen.
Het uitbreiden van het drinkwaterdistributienet voor de bevoorrading van de verkaving in de Baasbergstraat-Rispenstraat.
Het college van burgemeester en schepenen werd aangeduid als budgethouder en aan hen wordt de lijst van kosten voorgelegd ter goedkeuring.
De bestelbons die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
De opbrengsten die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
Aan het college wordt gevraagd de buurtparticipatiefolder die werd gemaakt voor de heropfrissing van het speelterrein in de Seizoenswijk goed te keuren.
Er is opnieuw beweging in het dossier VIVAQUA. De Brusselse gemeenten Sint-Lambrechts-Woluwe en Oudergem hebben een procedure aangespannen tegen VIVAQUA, zowel bij de Raad van State als bij de Franstalige ondernemingrechtbank van Brussel. De vordering strekte tot vernietiging van de beslissing van de algemene vergadering van VIVAQUA d.d. 29 september 2017, waarbij de beslissing tot uittreding van de Vlaamse gemeenten (waaronder de gemeente Sint-Pieters-Leeuw) uit VIVAQUA, werd goedgekeurd.
De vordering voor de Raad van State werd afgewezen.
De Franstalige ondernemingrechtbank van Brussel deed uitspraak bij vonnis d.d. 9 februari 2021 en besliste tot vernietiging van de beslissing van de algemene vergadering van VIVAQUA.
De raadsman van VIVAQUA biedt de Vlaamse gemeenten de mogelijkheid om tussen te komen in deze procedure.
De belastingplichtige diende bezwaar in tegen de gemeentelijke leegstandsheffing - aanslagjaar 2020 - voor het onroerend goed gelegen te 1600 Sint-Pieters-Leeuw, Pepingensesteenweg 35.
Naar aanleiding van de aanstelling van een coördinerend directeur voor de scholengemeenschap van de gemeentelijke basisscholen, dient er een directeur te worden aangesteld voor de gemeentelijke basisschool Wegwijzer.
In de loop van 2020 gingen twee deskundigen IT uit dienst.
Ondertussen zijn er 2 selecties voor deskundige IT/projectondersteuning op B1-B3 niveau doorgegaan. Eén kandidaat was geslaagd en werd begin 2021 aangeworven. Voor de andere selectie heeft de sollicitant zijn kandidatuur ingetrokken.
Voor de goede werking van de diensten en in uitvoering van het personeelsplan moet een nieuwe selectieprocedure worden opgestart.
Het college moet de wijze van publicatie, de aanleg van de wervingsreserve en de selectietechnieken bepalen.
In collegezitting van heden werd beslist om voor de betrekking van deskundige IT/ projectondersteuning over te gaan tot de organisatie van een selectieprocedure met aanleg van een werfreserve.
Voorstel selectiecommissie.
Het college besliste om voor de betrekking van projectbeheerder technische zaken over te gaan tot de organisatie van een selectieprocedure met aanleg van werfreserve voor de duur van 1 jaar en maximaal verlengbaar met 2 jaar.
Tevens werd beslist dat de weging van de selectietechnieken door de selectiecommissie wordt vastgesteld.
Wegens afwezigheid wegens ziekte en pensionering van redders werd de enige kandidaat uit de verkorte lijst gecontacteerd voor een aanstelling in een tijdelijke betrekking. Via mail heeft betrokkene laten weten dat hij niet geïnteresseerd is.
Om de continuïteit van de sportdienst te garanderen is het aangewezen om dringend te voorzien in de vervanging en hiervoor over te gaan tot het organiseren van een beperkte selectieprocedure.
De beperkte selectieprocedure heeft inmiddels plaatsgehad.
In collegezitting van 18 januari 2021 werd beslist om over te gaan tot de organisatie van een selectie voor de betrekking van meewerkende ploegverantwoordelijke evenementen met aanleg van een werfreserve voor de duur van 1 jaar en maximaal verlengbaar met 2 jaar. De betrekking wordt begeven bij procedure van interne mobiliteit.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het proces-verbaal dd. 23 april 2021 en stelt de werfreserve vast.
In collegezitting van 18 januari 2021 werd beslist om over te gaan tot de organisatie van een selectie voor de betrekking van celleider poets met aanleg van een werfreserve voor de duur van 1 jaar en maximaal verlengbaar met 2 jaar. De betrekking wordt begeven bij procedure van bevordering.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het proces-verbaal dd. 23 april 2021 en stelt de werfreserve vast.
Wegens afwezigheid wegens ziekte en pensionering van redders werd de enige kandidaat uit de verkorte lijst gecontacteerd voor een aanstelling in een tijdelijke betrekking. Via mail heeft betrokkene laten weten dat hij niet geïnteresseerd is.
Om de continuïteit van de sportdienst te garanderen is het aangewezen om dringend te voorzien in de vervanging en hiervoor over te gaan tot het organiseren van een beperkte selectieprocedure.
Sollicitatiegesprekken hebben plaatsgevonden op donderdag 22 april 2021.
Een verkorte lijst met een duurtijd van 6 maanden werd in zitting van heden vastgesteld.
Het college van burgemeester en schepenen besliste in zitting van 1 juli 2019 om de statutaire functie van diensthoofd patrimonium en openbare ruimte per 20 januari 2020 vacant te verklaren en in te vullen door te putten uit de werfreserve.
Betrokkene werd per 17 februari 2020 aangesteld met een proeftijd van 12 maanden conform hoofdstuk VII. van de rechtspositieregeling. Na deze proeftijd en mits gunstige evaluatie kan betrokkene in vast verband benoemd worden.
Pro Natura vraagt op datum van 19 april 2021 de borgvrijgave aan.
De opdracht omvat de controle op de financiële toestand, de wettelijke controle van de jaarrekening over de boekjaren 2020 tem 2022 en de controle van de regelmatigheid van de verrichtingen in het AGB Sint-Pieters-Leeuw en het Cultuurcentrum Coloma vzw.
Makro stelt voor om de bovenverdieping van het huidige gebouw te Bergensesteenweg 427 in te richten met "indoor-leisure".
In bijlage:
Aannemer Willemen verzoekt een tweede verlenging van de uitvoeringstermijn omwille van enkele onvoorziene omstandigheden tijdens uitvoering.
In het kader van de opdracht “Sint-Pieters Leeuw_Sint-Pieter in Bandenkerk Oudenaken_Projectstudie” werd een bestek met nr. 10566 opgesteld door Haviland - Cel Gemeentelijke Bouwwerken.
Dankzij de grote groei van Huis van het Kind Sint-Pieters-Leeuw en de blijvende nood aan ondersteuning van gezinnen, met bijzondere aandacht voor gezinnen in kwetsbare situaties, botst de fysieke locatie op een nijpend plaatsgebrek. Huis van het Kind doet een voorstel naar uitbreiding naar de bovenverdieping van de huidige locatie.
Huis van het Kind Sint-Pieters-Leeuw beschikt ook over een mooie tuin achteraan. Aan de hand van natuurlijke materialen willen we van de tuin een aangename speelruimte maken.
Beweging Op Verwijzing (BOV) is een project van het Vlaams Instituut Gezond Leven, waar Sint-Pieters-Leeuw sinds 2016 bij betrokken is. Onze BOV-coach, Dirk Van Lancker, heeft zijn uitvalsbasis in de sporthal A.J. Braillard te Ruisbroek, waar hij mensen ontvangt die op zoek zijn naar manieren om meer te bewegen op maat. Via een persoonlijk coachingstraject helpt hij hen op weg om meer te bewegen in hun dagelijks leven. In de praktijk gaat het vaak over senioren, mensen met obesitas, kwetsbare personen, … Anno 2021 merken we een terugval van het aantal gebruikers in Sint-Pieters-Leeuw, onder andere door de coronacrisis. De welzijnsdienst en de sportdienst willen BOV opnieuw in de kijker zetten, en dit op een structurele manier. We zetten in op bekendmaking via verschillende kanalen: