Terug college van burgemeester en schepenen

ma 12/09/2022 - 16:00 Collegezaal

Consensuspunten

Secretariaat

Burgerzaken

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de concessie in het urnenveld  voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Zuun toe te kennen aan de concessiehouder.

Maatschappelijke veiligheid

Personeel & onderwijs

Omgeving

Financiën

Bespreekpunten

Cultuur & Toerisme & Erfgoed

  • De startup achter de app wandelAR heeft onze gemeente, Halle, Beersel en De Rand gecontacteerd over hun initiatief. De app zal voor gebruikers routes aanbieden met extra infolagen, van quizvraagjes, doe-opdrachten tot toegevoegde augmented reality. Ze vraagt aan deze partners een intentieverklaring te willen ondertekenen waarbij we hun initiatief steunen, zodat ze dit kunnen meenemen in hun subsidieaanvraag bij Vlaanderen, waar ze de nodige middelen voor de verdere ontwikkeling van de app aanvragen.

    Ze stellen daarbij een deal voor ter waarde van 2.000 euro aan communicatie om hun app en de route te promoten. Dit zal o.a. bestaan uit een artikel in infoLeeuw, gebruik van onze eigen sociale mediakanalen enz. Daarvoor krijgen we een route in de app over de rozentuin die we aan onze bezoekers kunnen aanbieden.

Archief

  • Het lokaal bestuur beschikt over een grote reeks bouwdossiers die dagelijks wordt geraadpleegd door zowel medewerkers van de dienst Ruimtelijke Ordening als door externen zoals woningeigenaars, architecten, notarissen, immobiliënkantoren enz. Deze dossiers worden momenteel op papier in het archief bewaard. Het manuele opzoekwerk is tijdrovend en weinig aangepast aan het tijd- en plaatsonafhankelijk digitale werken. Om deze reden willen we graag werk maken van de digitalisering van deze bouwdossiers.

    In de bijgevoegde nota wordt een raming gegeven van het benodigde budget. Indien een volledige schoning en digitalisering van de dossiers niet mogelijk is, kan een gedeeltelijke digitalisering of het scannen van de dossiers in bulk de kosten drukken. In een SWOT-analyse wordt verduidelijkt welke voordelen de digitalisering van de bouwdossiers biedt en welke doelgroepen hier gebaat mee zijn. 

    Gaat het college van burgemeester en schepenen akkoord met de opstart van een procedure voor overheidsopdracht van dit digitaliseringsproject? Zo ja, geeft het college dan de voorkeur aan het digitaliseren van alle dossiers, waarbij het budget van 200.000 EUR  behouden blijft, of het laten scannen van een beperkte selectie dossiers met een budget van 110.000 EUR?

Maatschappelijke veiligheid

Personeel & onderwijs

Mobiliteit, Lokale economie, Landbouw & markten

Omgeving

Hoogdringende punten


Publicaties

Besluitenlijst