Terug college van burgemeester en schepenen

ma 08/08/2022 - 16:00 Collegezaal

Consensuspunten

Secretariaat

Burgerzaken

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde personen zouden hun hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en hun hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoners en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college akkoord om deze personen van ambtswege af te voeren?

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de grafconcessie voor 50 jaar met kelder voor 2 personen  – begraafplaats Zuun toe te kennen aan de concessiehouder.

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de concessie in het urnenveld  voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Vlezenbeek toe te kennen aan de concessiehouder.

Cultuur & Toerisme & Erfgoed

  • In 2021 stierf kunstenaar Patrick Crombé. De gerenommeerde kunstenaar van Sint-Pieters-Leeuw heeft hij in opdracht van het gemeentebestuur de brugleuning van de toegangsbrug naar kasteel Coloma ontworpen. Hier is enkel een kleine signatuur van de kunstenaar op te vinden. Om hem te eren wordt voorgesteld om een herdenkingsplaat aan te brengen.

Maatschappelijke veiligheid

Personeel & onderwijs

Mobiliteit, Lokale economie, Landbouw & markten

Omgeving

Patrimonium & Openbare ruimte

Financiën

  • 40
    2022_CBS_01634 - Opbrengsten - Beslissing

    De opbrengsten die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
    Deze lijst moet door het college
    van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.

  • Het college van burgemeester en schepenen werd aangeduid als budgethouder en aan hen wordt de lijst van kosten voorgelegd ter goedkeuring.
    (Bijlagen worden maandag toegevoegd)

  • 42
    2022_CBS_01636 - Bestelbons - Beslissing

    De bestelbons die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
    Deze lijst moet door het college
    van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.

    (Bijlagen worden maandag toegevoegd)

Bespreekpunten

Jeugd

Juridische zaken

  • In het kader van het project 'Ruysbroeckveld', waarbij een publiek toegankelijk park zal aangelegd worden gelegen tussen een woonzone en een industriezone langs de Groot-Bijgaardenstraat en de Frans Baesstraat te 1601 Ruisbroek, werd met de eigenaars van de percelen deel nr. 22P2, deel nr. 25M en volledig perceel 25L, een akkoord bereikt.

    De eigenaars wensen de drie voornoemde percelen te verkopen aan de gemeente Sint-Pieters-Leeuw.

    Voor de aankoop van deze gronden moet een notaris aangesteld worden.

  • Vanuit ecologische overwegingen acht de gemeente Sint-Pieters-Leeuw het opportuun om tijdens het schooljaar 2022-2023 de gemeentelijke schoolbus in te zetten voor gedeeld gebruik. Dit betekent concreet dat de schoolbus zal worden gebruikt voor het vervoer van kinderen die naar school gaan in een gemeentelijke basisschool, maar eveneens voor het vervoer van kinderen die naar school gaan in de vrije basisschool Don Bosco.

    Hiervoor werd een gebruiksovereenkomst tussen de gemeente en de vrije basisschool Don Bosco opgesteld.

    Aan het college wordt voorgesteld om deze gebruiksovereenkomst goed te keuren.

Personeel & onderwijs

Aankoop

  • Het leveren, installeren en verhuren van een tooginstallatie e.a. en het leveren van dranken in polyvalente zaal Laekelinde.

  • In het meerjarenplan 2020-2025 staat in de beleidsdoelstelling “Sint-Pieters-Leeuw bouwt verder aan een performante en klantgerichte organisatie” opgenomen. Die doelstelling bevat het actieplan “Communicatie en interactie met de Leeuwenaar waar mogelijk via digitale kanalen organiseren (P)” waarbij onder andere het opzetten van een professionele wifi moet gerealiseerd worden.

    De wifi moet voldoen aan de laatste beveiligingsnormen zodat per AccessPoint een verschillende SSID’s ingesteld kunnen worden, de connectie met de clients op de meest betrouwbare manier kan opgezet worden en de AccessPoints moeten geconfigureerd worden in de NAC (Network Acces Controller). De AccessPoints moeten het recentste wifi-protocol ondersteunen zodat ze ook een groot aantal gebruikers tegelijkertijd kunnen bedienen.

  • Er wordt een externe deskundige omgevingsvergunningen aangesteld om de dienst te ondersteuning bij het schrijven van adviezen,  het behandelen van omgevingsvergunningsaanvragen in het algemeen en handhavingsdossiers.

    De opdracht loopt voor een periode van 6 maanden met een gemiddelde weekprestatie van 16 werkuren.

Mobiliteit, Lokale economie, Landbouw & markten

  • Betrokkene voldoet niet meer aan de normen om te beschikken over een bestuurderspas.

  • De exploitant voldoet niet meer aan de normen om te beschikken over een vergunning voor de exploitatie van individueel bezoldigd personenvervoer waardoor de vergunning moet worden ingetrokken.

  • Sinds de verplaatsing van de wekelijkse vrijdagsmarkt naar de Pastorijstraat op 6 mei en een informele tussentijdse evaluatie bij de marktkramers op 3 juni, stellen we vast dat meerdere marktkramers de nieuwe locatie niet genegen zijn. Omdat we veel belang hechten aan hun mening en bezorgdheden, is via een bevraging  naar hun mening/bezorgdheden gepolst en gevraagd welke locatie hun voorkeur krijgt, Rink of Pastorijstraat.

  • Naar aanleiding van het openstellen van de Drie Fonteinenbrug over het kanaal naar Charleroi en de Driefonteinenstraat en het afsluiten van de Oudstrijdersstraat ter hoogte van de Zuunstraat, heeft de dienst Mobiliteit een bewonersbrief voor de wijk Negenmanneke opgesteld.

  • In 2017 besliste de gemeente om opnieuw een sneltoets op te maken. De sneltoets werd besproken op de Gemeentelijke Begeleidingscommissie van 5 februari 2018 en er was consensus met betrekking tot het te verkiezen spoor. Er werd gekozen voor spoor 2: verbreden en verdiepen van het mobiliteitsplan. Op 17/04/2018 werd de sneltoets gunstig geadviseerd op de Regionale Mobiliteitscommissie.

    In de verkenningsnota werden de te verbreden thema's uitgewerkt. Deze nota werd conform verklaard op de Projectstuurgroep van 20 december 2019.

    Voorliggend rapport, de onderzoeksnota, is de samenvatting van het uitgevoerde onderzoek en formuleert enkele voorstellen binnen ieder thema. Deze nota werd voorgelegd aan de Projectstuurgroep op 20 juni 2022. Na enkele bijkomende opmerkingen tijdens het overleg wordt de onderzoeksnota nu ter goedkeuring voorgelegd aan de leden van de Projectstuurgroep.
  • Op 20 augustus 2022 organiseert het gemeentebestuur Sint-Pieters-Leeuw "StraPatZen" in het centrum van de gemeente.

    Voor het nemen van maatregelen tot regeling van niet blijvende of periodieke toestanden, zoals het wijzigen van de verkeerssignalisatie tijdens deze organisatie, moet het college van burgemeester en schepen een tijdelijke politieverordening op het wegverkeer goedkeuren.

Patrimonium & Openbare ruimte

Sociaal huis

  • In bijlage agenderen we de aangepaste visietekst en het actieplan van Huis van het Kind. De visietekst is opgebouwd uit de missie (waarvoor staat Huis van het kind?) – visie (hoe willen we de missie bereiken?) – het aanbod (wat wordt er allemaal aangeboden binnen de werking?) en de communicatie-strategie.

Welzijn

Hoogdringende punten


Publicaties

Besluitenlijst