De notulen van de openbare zitting van de gemeenteraad van 26 oktober 2023 worden ter goedkeuring voorgelegd.
De notulen zijn raadpleegbaar via de raadpleegomgeving.
De notulen liggen ook ter inzage op het secretariaat.
De audio opname is raadpleegbaar op hierna vermelde link: https://www.sint-pieters-leeuw.be/downloads/audio-opname-gemeenteraad-van-26-oktober-2023
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 32.
Het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad van 19 mei 2022, in het bijzonder hoofdstuk 8, artikel 42 tot en met 44.
De gemeenteraad keurt de notulen van de openbare zitting van 26 oktober 2023 goed.
Bij schrijven van 8 november 2023 stelt mevrouw Viviane De Gieter, gemeenteraadslid, ons in kennis van haar ontslag als gemeenteraadslid.
Het ontslag van een gemeenteraadslid wordt definitief door het loutere feit van de ontvangst door de voorzitter van de gemeenteraad, van de kennisgeving van dit ontslag.
Decreet lokaal beleid van 22 december 2017.
De omzendbrief KB/ABB 2018/3 van 26 oktober 2018 - Start van de lokale en provinciale bestuursperiode.
De gemeenteraad neemt akte van het ontslag aangeboden door mevrouw Viviane De Gieter.
Ingevolge het ontslag van mevrouw Viviane De Gieter als gemeenteraadslid, wordt zij van rechtswege opgevolgd door de eerstvolgende opvolger verkozen op dezelfde lijst als die waarop mevrouw Viviane De Gieter werd verkozen.
De eerstvolgende opvolger is de heer Armand Ost. Via brief van 13 november 2023 deelt de heer Armand Ost mee te verzaken aan het mandaat als opvolgend lid van de gemeenteraad.
De volgende opvolger is mevrouw Sarah Van Hassel. Via brief van 13 november 2023 deelt mevrouw Sarah Van Hassel mee te verzaken aan het mandaat als opvolgend lid van de gemeenteraad.
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld kennis te nemen van de verzaking van de heer Armand Ost en mevrouw Sarah Van Hassel aan het mandaat als opvolgend lid van de gemeenteraad.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
De omzendbrief KB / ABB 2018 / 3 van 26 oktober 2018 — Start van de lokale en provinciale bestuursperiode.
De gemeenteraadsbeslissing van 3 januari 2019 houdende installatie gemeenteraadsleden en eedaflegging.
De gemeenteraadsbeslissing van heden houdende akteneming van het ontslag van mevrouw Viviane De Gieter als gemeenteraadslid.
De gemeenteraad neemt er kennis van dat de heer Armand Ost en mevrouw Sarah Van Hassel verzaken aan het mandaat als opvolgend gemeenteraadslid.
Mevrouw Viviane De Gieter heeft haar ontslag als gemeenteraadslid aangeboden.
Voor de opvolging van een ontslagnemend gemeenteraadslid moet de opvolger van de lijst waarop hij of zij werd verkozen, tot de eedaflegging worden opgeroepen.
De eerste opvolger van de lijst waarop mevrouw Viviane De Gieter werd verkozen is de heer Armand Ost. Via brief van 13 november 2023 deelt de heer Armand Ost mee te verzaken aan het mandaat als opvolgend lid van de gemeenteraad.
De volgende opvolger van de lijst waarop mevrouw Viviane De Gieter werd verkozen is mevrouw Sarah Van Hassel. Via brief van 13 november 2023 deelt mevrouw Sarah Van Hassel mee te verzaken aan het mandaat als opvolgend lid van de gemeenteraad.
De volgende opvolger van de lijst waarop mevrouw Viviane De Gieter werd verkozen is de heer Marc De Bosscher.
De heer Marc De Bosscher bevestigt via zijn schrijven van 13 november 2023 het mandaat van opvolgend gemeenteraadslid te aanvaarden ingevolge het ontslag van mevrouw Viviane De Gieter.
Na onderzoek van de geloofsbrieven waaruit blijkt dat de heer Marc De Bosscher nog steeds aan de verkiesbaarheidsvoorwaarden voldoen en zich niet in een situatie van onverenigbaarheid bevindt voor het uitoefenen van het ambt van gemeenteraadslid, kan hij worden aangesteld als opvolgend gemeenteraadslid ingevolge de ontslagaanvaarding van mevrouw Viviane De Gieter.
De heer Marc De Bosscher heeft niet opgehouden al de verkiesbaarheidsvoorwaarden te vervullen zoals bepaald bij artikel 65 van de gemeentekieswet, m.n.:
Hij bevindt zich niet in één van de gevallen van onverenigbaarheid wegens ambtsbekleding of verwantschap, voorzien door de artikelen 67, 68, 69, 70 en 71 van de gemeentekieswet.
Er is bijgevolg geen bezwaar om de geloofsbrieven van de heer Marc De Bosscher goed te keuren, en hem als opvolgend gemeenteraadslid toe te laten om de eed af te leggen, bepaald bij artikel 6, § 3 van het decreet over het lokaal bestuur.
De heer Marc De Bosscher zal op de ranglijst worden ingeschreven na de heer Raymond Stiens.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De geloofsbrieven van de heer Marc De Bosscher als gemeenteraadslid, worden geldig verklaard.
Het nieuwe gemeenteraadslid zal de decretaal voorziene eed afleggen in openbare zitting van heden in handen van de voorzitter van de gemeenteraad.
Derhalve wordt de heer Marc De Bosscher met ingang van 30 november 2023 aangesteld als opvolgend gemeenteraadslid ter vervanging van mevrouw Viviane De Gieter die haar ontslag heeft ingediend.
De heer Marc De Bosscher zal op de ranglijst worden ingeschreven na de heer Raymond Stiens.
De gemeenteraad besliste in zitting van 31 januari 2019 over de samenstelling van de gemeenteraadscommissies op basis van voordrachtsakten (aktename).
De gemeenteraadscommissies hebben als taak het voorbereiden van de besprekingen in de gemeenteraadszittingen, het verlenen van advies en het formuleren van voorstellen over de wijze waarop vorm wordt gegeven aan de inspraak van de bevolking telkens als dat voor de beleidsvoering wenselijk wordt geacht.
Ingevolge het ontslag van gemeenteraadslid mevrouw Viviane De Gieter, tijdens de gemeenteraad van heden, dient de samenstelling van de raadscommissie 'Mens, Samenleving en Ruimte' en 'Bestuurlijke en administratieve organisatie' te worden aangepast.
De N-VA fractie wenst de heer Marc De Bosscher aan te stellen als lid van de raadscommissie 'Mens, Samenleving en Ruimte' en 'Bestuurlijke en administratieve organisatie' ter vervanging van mevrouw Viviane De Gieter die haar ontslag heeft aangeboden tijdens de gemeenteraad van heden.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd hiervan kennis te nemen.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 37.
Gemeenteraadsbeslissing van 31 januari 2019 houdende goedkeuring van het huishoudelijk reglement van de raad.
Gemeenteraadsbeslissing van 27 oktober 2022 houdende wijziging samenstelling gemeenteraadscommissie 'Mens, Samenleving en Ruimte' en 'Bestuurlijke en Administratieve Organisatie'.
De gemeenteraad neemt kennis van de wijziging van de N-VA vertegenwoordiger in de commissie 'Mens, Samenleving en Ruimte' en in de commissie 'Bestuurlijke en administratieve organisatie'.
Mevrouw Viviane De Gieter zal vervangen worden door de heer Marc De Bosscher in de commissie 'Mens, Samenleving en Ruimte' en in de commissie 'Bestuurlijke en administratieve organisatie'.
In samenwerking met partners streven we naar een gevarieerd vakantieaanbod dat tegemoet komt aan de noden van de gezinnen en kinderen de kans biedt leuke vakanties te beleven. Het eigen aanbod werd afgestemd op het aanbod van verenigingen en organisatoren die in de gemeente een vakantieaanbod aanbieden.
Geraamde inkomst = aantal deelnemers x standaardtarief + aantal deelnemers x kansentarief.
Tijdens de avonturenkampen kunnen deelnemers van de oudste groep (9+) deelnemen aan de vrijblijvende " avontuurlijke" overnachting, die doorgaat in de binnentuin van Laekelinde (bij regenweer in de pol. zaal).
De partner zorgt voor het materiaal, de begeleiding, de uitwerking. Wij staan in voor de promo en de inschrijvingen. De inschrijvingen gebeuren via Ticketgang.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad keurt de organisatie "Groene genieën" in samenwerking met Jeugd, Cultuur, Wetenschap dat op 4 en 5 april 2024 in landhuis de Viron doorgaat goed. De deelnameprijs wordt vastgelegd op € 50,00.
De gemeenteraad keurt de organisatie "Avonturenkamp (Piratenkamp en Safarikamp)" in samenwerking met Outsider dat van 8 tot 12 juli doorgaat in AJ Braillard goed. De deelnameprijs wordt vastgelegd op €110,00.
De gemeenteraad keurt de organisatie "Avonturenkamp (bosavonturen en avonturen op wieltjes)" in samenwerking met Outsider dat van 15 tot 19 juli doorgaat in AJ Braillard goed. De deelnameprijs wordt vastgelegd op €110,00.
De gemeenteraad keurt de organisatie "Vakantiekamp goochelen" in samenwerking met Skillz vzw dat van 5 tot 9 augustus doorgaat in landhuis de Viron goed. De deelnameprijs wordt vastgelegd op €100,00.
De gemeenteraad keurt de organisatie "Vakantiekamp de Kriebelelf" in samenwerking met Creafant dat van 12 tot 16 augustus (niet op 15 augustus) doorgaat in Huis van het Kind goed. De deelnameprijs wordt vastgelegd op € 80,00.
De gemeenteraad keurt de organisatie "Reis door de tijd" in samenwerking met Sporta dat van 12 tot 16 augustus (niet op 15 augustus) doorgaat in Laekelinde goed. De deelnameprijs wordt vastgelegd op € 70,00.
De gemeenteraad keurt de organisatie " De wereld in Lego" in samenwerking met Skillz vzw dat van 28 tot 30 oktober doorgaat in landhuis de Viron goed. De deelnameprijs wordt vastgelegd op € 60,00.
Voor bovenstaande initiatieven is het UiTPAS met kansentarief van toepassing. De deelnameprijs bedraagt in dat geval 20% van de standaardprijs.
Binnen het projectgebied van het strategisch project Zuidelijke Zennevallei diende zich de mogelijkheid aan een groene ruimte aan te kopen aan de J. Vanderstraetenstraat. Een belangrijke doelstelling van het strategisch project is om een netwerk van bestaande en nieuwe groene ruimten te realiseren in de vallei van de Zenne en Zuun. In 2020 kocht de gemeente Sint-Pieters-Leeuw deze groene ruimte, die werd ingevuld als "het Damiaanpark". De gemeente wenst een extra perceel aan te kopen aan het Damiaanpark met het oog op een verdere uitbreiding van het park.
Het perceel is kadastraal gekend als Sint-Pieters-Leeuw, 2e afdeling, sectie E, nr. 215T en is eigendom van mevrouw Greta BOON.
De eigenaar van voormeld perceel werd ontvangen in het gemeentehuis om over de aankoop te onderhandelen en verklaarde zich akkoord met de door de gemeente geboden schattingsprijs. Er werd een akkoord gesloten voor 12.445,00 euro (2620m² x 4,75 euro).
Conform de vigerende wetgeving houdende onroerende transacties door lokale besturen is de schattingsprijs tevens de maximumprijs die het bestuur voor deze aankoop kan betalen.
Gelet op het voorgaande wordt aan de gemeenteraad gevraagd om de aankoop van voormelde grond goed te keuren. Onder voorbehoud van goedkeuring van de aankoop door de gemeenteraad zal in uitvoering van deze beslissing door het college van burgemeester en schepenen een notaris worden aangesteld voor de opmaak het compromis of onmiddellijk van de authentieke akte.
Het Burgerlijk Wetboek, Boek III (goederen).
Het decreet over het lokaal bestuur d.d. 22 december 2017 en alle latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten, art. 41, §1, 11°.
De omzendbrief KB/ABB 2019/3 d.d. 3 mei 2019 over de transacties van onroerende goederen door lokale en provinciale besturen en door besturen van de erkende eredienst.
De gemeenteraad keurt de aankoop goed van een perceel grond, gelegen te J. Vanderstraetenstraat, gekend ten kadaster als Sint-Pieters-Leeuw, 2e afdeling, sectie E, nr. 215T, voor een totaalbedrag van € 12.445,00.
Het reglement voor het gebruik van mobiele telefonie/tablet/laptop werd goedgekeurd door de raad op 30 april 2020 en als bijlage 10 toegevoegd aan het arbeidsreglement.
De digitale wereld wijzigt in sneltempo, ook voor wat de noden van de mobiele telefonie betreft. Het reglement werd geëvalueerd en heeft een update nodig.
Bijlage 10 'reglement voor het gebruik van mobiele telefonie / tablet / laptop' van het arbeidsreglement, werd gunstig geadviseerd door het managementteam op 18 juli 2023. Gunstig geadviseerd door het college op 24 juli 2023 en voorgelegd aan het Bijzonder Onderhandelings- en Overlegcomité op 29 september 2023.
Aan de gemeenteraad van heden wordt gevraagd een beperkte aanpassing van het arbeidsreglement voor het personeel, namelijk de wijziging van bijlage 10 'reglement voor het gebruik van mobiele telefonie / tablet / laptop', goed te keuren.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, en alle latere wijzigingen.
Het arbeidsreglement en bijlagen vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 24 september 2015, en latere wijzigingen.
De raad wijzigt bijlage 10 'reglement voor het gebruik van mobiele telefonie / tablet / laptop' van het arbeidsreglement van het gemeentepersoneel als volgt:
Een schoolbestuur moet voor elk van zijn scholen beschikken over door de overheid goedgekeurde leerplannen of ervoor kiezen om eigen leerplannen te ontwikkelen en in te dienen of gebruik te maken van leerplannen die door derden worden ontwikkeld en ingediend.
De leerplannen zijn voor de onderwijsinspectie een aanvullend instrument om het kwaliteitsbeleid van een school te kaderen. Het naleven van de reglementering over de leerplannen is een erkenningsvoorwaarde. Voor het gemeentelijke en stedelijk basisonderwijs is de erkenningsvoorwaarde het volgen van de leerplannen van OVSG ofwel eigen leerplannen ermee verenigbaar.
De gemeenteraad gaat akkoord met het gebruik van het leerplan Leer Lokaal van OVSG door de gemeentelijke basisscholen Den Top, 't Populiertje en Wegwijzer.
De gemeente is aangesloten bij Cipal dv.
Tijdens de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd de heer Wim Peeters, raadslid, aangeduid als plaatsvervangend vertegenwoordiger op de algemene vergaderingen van Cipal dv voor de duur van de legislatuur 2019-2024.
De gemeenteraad neemt kennis van de ontslagaanvraag van de heer Wim Peeters als plaatsvervangend vertegenwoordiger, met ingang van 1 november 2023, en stelt de heer Raymond Stiens, raadslid, aan als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Cipal dv voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
De statuten van Cipal dv.
Ingevolge het ontslag van de heer Wim Peeters als gemeenteraadslid, met ingang van 1 november 2023, neemt ook zijn mandaat als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Cipal dv voor de duur van de legislatuur 2019-2024 een einde.
Bij geheime stemming:
Als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente wordt op de algemene vergaderingen van Cipal dv de heer Raymond Stiens, raadslid, aangeduid voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Cipal dv, via e-mail: info@avdv@cipal.be
De gemeente is aangesloten bij Haviland.
Tijdens de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd de heer Wim Peeters, raadslid, aangeduid als effectief vertegenwoordiger op de algemene vergaderingen van Haviland voor de duur van de legislatuur 2019-2024.
De gemeenteraad neemt kennis van de ontslagaanvraag van de heer Wim Peeters als effectief vertegenwoordiger, met ingang van 1 november 2023, en stelt de heer Raymond Stiens, raadslid, aan als effectief vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Haviland voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
De statuten van Haviland.
Ingevolge het ontslag van de heer Wim Peeters als gemeenteraadslid, met ingang van 1 november 2023, neemt ook zijn mandaat als effectief vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Haviland voor de duur van de legislatuur 2019-2024 een einde.
Bij geheime stemming:
Als effectief vertegenwoordiger van de gemeente wordt op de algemene vergaderingen van Haviland de heer Raymond Stiens, raadslid, aangeduid voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Haviland, via e-mail: info@haviland.be
De gemeente is aangesloten bij Riobra.
Tijdens de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd de heer Wim Peeters, raadslid, aangeduid als plaatsvervangend vertegenwoordiger op de algemene vergaderingen van Riobra voor de duur van de legislatuur 2019-2024.
De gemeenteraad neemt kennis van de ontslagaanvraag van de heer Wim Peeters als plaatsvervangend vertegenwoordiger, met ingang van 1 november 2023, en stelt de heer Raymond Stiens, raadslid, aan als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Riobra voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
De statuten van Riobra.
Ingevolge het ontslag van de heer Wim Peeters als gemeenteraadslid, met ingang van 1 november 2023, neemt ook zijn mandaat als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Riobra voor de duur van de legislatuur 2019-2024 een einde.
Bij geheime stemming:
Als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente wordt op de algemene vergaderingen van Riobra de heer Raymond Stiens, raadslid, aangeduid voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Riobra, via e-mail: vennootschapssecretariaat@fluvius.be
De gemeente is aangesloten bij EthiasCo cvba.
Tijdens de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd de heer Wim Peeters, raadslid, aangeduid als plaatsvervangend vertegenwoordiger op de algemene vergaderingen van EthiasCo cvba voor de duur van de legislatuur 2019-2024.
De gemeenteraad neemt kennis van de ontslagaanvraag van de heer Wim Peeters als plaatsvervangend vertegenwoordiger, met ingang van 1 november 2023, en stelt de heer Raymond Stiens, raadslid, aan als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van EthiasCo cvba voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
De statuten van EthiasCo cvba.
Ingevolge het ontslag van de heer Wim Peeters als gemeenteraadslid, met ingang van 1 november 2023, neemt ook zijn mandaat als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van EthiasCo cvba voor de duur van de legislatuur 2019-2024 een einde.
Bij geheime stemming:
Als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente wordt op de algemene vergaderingen van EthiasCo cvba
de heer Raymond Stiens, raadslid, aangeduid voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan EthiasCo cvba of via e-mail: algemene.vergadering@ethias.be
De gemeente is aangesloten bij IGS Tewerkstelling.
Tijdens de gemeenteraad van 28 januari 2021 werd de heer Wim Peeters, raadslid, aangeduid als plaatsvervangend vertegenwoordiger op de algemene vergaderingen van IGS Tewerkstelling voor de duur van de legislatuur 2019-2024.
De gemeenteraad neemt kennis van de ontslagaanvraag van de heer Wim Peeters als plaatsvervangend vertegenwoordiger, met ingang van 1 november 2023, en stelt de heer Raymond Stiens, raadslid, aan als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van IGS Tewerkstelling voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
De statuten van IGS Tewerkstelling.
Ingevolge het ontslag van de heer Wim Peeters als gemeenteraadslid, met ingang van 1 november 2023, neemt ook zijn mandaat als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van IGS Tewerkstelling voor de duur van de legislatuur 2019-2024 een einde.
Bij geheime stemming:
Als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente wordt op de algemene vergaderingen van IGS Tewerkstelling de heer Raymond Stiens, raadslid, aangeduid voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan IGS Tewerkstelling, Oudstrijdersplein 18, 1500 Halle.
De gemeente is aangesloten bij IGS Woonbeleid Zennevallei (Woonwinkel).
Tijdens de gemeenteraad van 28 januari 2021 werd de heer Wim Peeters, raadslid, aangeduid als plaatsvervangend vertegenwoordiger op de algemene vergaderingen van IGS Woonbeleid Zennevallei (Woonwinkel) voor de duur van de legislatuur 2019-2024.
De gemeenteraad neemt kennis van de ontslagaanvraag van de heer Wim Peeters als plaatsvervangend vertegenwoordiger, met ingang van 1 november 2023, en stelt de heer Raymond Stiens, raadslid, aan als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van IGS Woonbeleid Zennevallei (Woonwinkel) voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
De statuten van IGS Woonbeleid Zennevallei (Woonwinkel).
Ingevolge het ontslag van de heer Wim Peeters als gemeenteraadslid, met ingang van 1 november 2023, neemt ook zijn mandaat als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van IGS Woonbeleid Zennevallei (Woonwinkel) voor de duur van de legislatuur 2019-2024 een einde.
Bij geheime stemming:
Als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente wordt op de algemene vergaderingen van IGS Woonbeleid Zennevallei (Woonwinkel) de heer Raymond Stiens, raadslid, aangeduid voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan IGS Woonbeleid Zennevallei (Woonwinkel), via e-mail: els.lehouck@woonwinkelzennevallei.be
De gemeente is aangesloten bij 3Wplus.
Tijdens de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd de heer Wim Peeters, raadslid, aangeduid als plaatsvervangend vertegenwoordiger op de algemene vergaderingen van 3Wplus voor de duur van de legislatuur 2019-2024.
De gemeenteraad neemt kennis van de ontslagaanvraag van de heer Wim Peeters als plaatsvervangend vertegenwoordiger, met ingang van 1 november 2023, en stelt de heer Raymond Stiens, raadslid, aan als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van 3Wplus voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
De statuten van 3Wplus.
Ingevolge het ontslag van de heer Wim Peeters als gemeenteraadslid, met ingang van 1 november 2023, neemt ook zijn mandaat als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van 3Wplus voor de duur van de legislatuur 2019-2024 een einde.
Bij geheime stemming:
Als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente wordt op de algemene vergaderingen van 3Wplus de heer Raymond Stiens, raadslid, aangeduid voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan 3Wplus, via email: erwin.cuyx@3wplus.be
De gemeenteraad besliste in zitting van 29 juni 2023 over de samenstelling van de deontologische commissie op basis van de voordrachtsakten (aktename).
De deontologische commissie is bevoegd voor:
Ingevolge het ontslag van raadslid de heer Wim Peeters, kennisgenomen tijdens de gemeenteraad van 26 oktober 2023, dient de samenstelling van de deontologische commissie te worden aangepast.
De CD&V fractie wenst de heer Raymond Stiens aan te stellen als lid van de deontologische commissie en dit ter vervanging van de heer Wim Peeters die zijn ontslag heeft aangeboden tijdens de gemeenteraad van 26 oktober 2023.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd hiervan kennis te nemen.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Gemeenteraadsbeslissing van 29 juni 2023 houdende samenstelling deontologische commissie op basis van voordrachtsakten.
De gemeenteraad neemt kennis van de wijziging van de CD&V vertegenwoordiger in de deontologische commissie.
De heer Wim Peeters zal vervangen worden door de heer Raymond Stiens in de deontologische commissie.
De heer Wim Peeters werd tijdens de zitting van de gemeenteraad van 3 januari 2019 verkozen tot lid van de politieraad van de meergemeentezone Zennevallei.
Met ingang van 1 november 2023 heeft de heer Wim Peeters zijn ontslag aangeboden als gemeenteraadslid. Hierdoor komt zijn mandaat als lid van de politieraad van de meergemeentezone Zennevallei te vervallen.
Overeenkomstig de voordrachtsakte van 14 december 2018 is mevrouw An Speeckaert de 1ste opvolger en de heer Brahim Harfaoui de 2de opvolger van de heer Wim Peeters voor het mandaat van lid van de politieraad.
Beide kandidaat-opvolgers zullen verzaken aan dit mandaat.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om hiervan kennis te nemen.
De wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus.
Het koninklijk besluit van 20 december 2000 betreffende de verkiezing in elke gemeenteraad van de leden van de politieraad.
De Ministeriële Omzendbrief van 12 november 2018 betreffende de verkiezing en de installatie van de politieraadsleden van een meergemeentezone.
De beslissing van de gemeenteraad van 3 januari 2019 tot verkiezing van de vertegenwoordigers in de politieraad.
De gemeenteraad neemt er kennis van dat mevrouw An Speeckaert, 1ste opvolger van de heer Wim Peeters, verzaakt aan het mandaat van lid van de politieraad van de meergemeentezone Zennevallei.
De gemeenteraad neemt er kennis van dat de heer Brahim Harfaoui, 2de opvolger van de heer Wim Peeters, verzaakt aan het mandaat van lid van de politieraad van de meergemeentezone Zennevallei.
Van deze beslissing wordt kennis gegeven aan de voorzitter van de politieraad van de meergemeentezone Zennevallei.
Deze beslissing wordt voor passend gevolg bezorgd aan de deputatie van de provincieraad van Vlaams-Brabant.
De heer Wim Peeters werd tijdens de zitting van de gemeenteraad van 3 januari 2019 verkozen tot lid van de politieraad van de meergemeentezone Zennevallei.
Aan de gemeenteraad van 26 oktober 2023 werd kennis gegeven van het ontslag van de heer Wim Peeters als gemeenteraadslid met ingang van 1 november 2023. Overeenkomstig de voordrachtsakte van 14 december 2018 is mevrouw An Speeckaert de 1ste opvolger en de heer Brahim Harfaoui de 2de opvolger van de heer Wim Peeters voor het mandaat van lid van de politieraad van de meergemeenterzone Zennevallei. Beide kandidaat-opvolgers verzaken aan dit mandaat en hiervan werd kennisgenomen in de gemeenteraad van heden, 30 november 2023. Bijgevolg moet de gemeenteraad overgaan tot de verkiezing van een nieuwe vertegenwoordiger in de politieraad.
Op 17 november 2023 werd aan de algemeen directeur en de burgemeester een voordrachtsakte overhandigd. Deze voordrachtsakte draagt de heer Raymond Stiens voor als opvolgend lid in de politieraad van de meergemeentezone Zennevallei.
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld de heer Raymond Stiens aan te stellen als lid van de politieraad van de meergemeentezone Zenevallei.
De wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus.
Het koninklijk besluit van 20 december 2000 betreffende de verkiezing in elke gemeenteraad van de leden van de politieraad.
De Ministeriële Omzendbrief van 12 november 2018 betreffende de verkiezing en de installatie van de politieraadsleden van een meergemeentezone.
De beslissing van de gemeenteraad van 3 januari 2019 tot verkiezing van de vertegenwoordigers in de politieraad.
De gemeenteraad verklaart de heer Raymond Stiens verkozen als lid van de politieraad van de meergemeentezone Zennevallei met ingang van 30 november 2023.
Van deze beslissing wordt kennis gegeven aan de voorzitter van de politieraad van de meergemeentezone Zennevallei.
Deze beslissing wordt voor passend gevolg bezorgd aan de deputatie van de provincieraad van Vlaams-Brabant.
De gemeente is aangesloten bij TMVS dv.
Bij brief van 29 augustus 2023 en 3 oktober 2023 heeft TMVS dv de deelnemers in kennis gesteld van het voorstel van statutenwijziging.
De deelnemers van TMVS dv worden uitgenodigd om de buitengewone algemene vergadering bij te wonen. Deze zal worden gehouden op dinsdag 12 december 2023 om 14.30 uur in FLANDERS EXPO, Maaltekouter 1 in 9051 Gent. De vergadering zal fysiek plaatsvinden met digitale inbelmogelijkheid via ZOOM.
De gemeenteraad moet het mandaat van zijn vertegenwoordiger herhalen voor elke algemene vergadering en hem mandateren om de agendapunten al dan niet goed te keuren.
De agenda van de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv die zal gehouden worden op 12 december 2023 bevat volgende agendapunten:
Het voorstel van de raad van bestuur van TMVS dv.
In de gemeenteraad van 25 maart 2021 werd raadslid Siebe Ruykens aangeduid als effectief vertegenwoordiger en raadslid Kim Paesmans als plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van TMVS dv gedurende de huidige legislatuur.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen, inzonderheid de artikelen 40 en 41 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen, inzonderheid artikel 432.
De statuten van TMVS dv.
Op basis van de ontvangen documenten keurt de gemeenteraad alle punten op de agenda en het voorstel van statutenwijziging van TMVS dv, zoals werd aangenomen door de raad van bestuur, goed.
De vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente wordt gemandateerd om op de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv van 12 december 2023 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien de algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger/plaatsvervanger van het OCMW gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan TMVS dv p.a. Farys, Stropstraat 1 in 9000 Gent of via e-mail: 20231212BAVTMVS@farys.be
De gemeente is aangesloten bij Intradura die werd opgericht op 27 april 2017.
Intradura is een intergemeentelijke opdrachthoudende vereniging die wordt beheerst door het decreet lokaal bestuur.
Bij aangetekend schrijven van 13 oktober 2023 werd de gemeenteraad uitgenodigd om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering. Deze zal worden gehouden op woensdag 13 december 2023 om 19.30 uur in de kantoren van Haviland, Brusselsesteenweg 617 te 1731 Zellik.
De gemeenteraad moet het mandaat van zijn vertegenwoordiger herhalen voor elke algemene vergadering en hem mandateren om de agendapunten al dan niet goed te keuren.
In de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd raadslid Jeroen Tiebout aangeduid als effectief vertegenwoordiger en raadslid Veerle Seré als plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Intradura gedurende de huidige legislatuur.
De aangetekende oproepingsbrief van 13 oktober 2023 tot de buitengewone algemene vergadering van Intradura van 13 december 2023 bevat volgende agendapunten:
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, deel 3, titel 3 inzake de intergemeenelijke samenwerking en in het bijzonder op artikel 432, derde lid dat bepaalt dat vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger moet worden herhaald voor elke algemene vergadering.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 40 en 41.
De statuten van Intradura.
Op basis van de ontvangen documenten keurt de gemeenteraad de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Intradura van 13 december 2023, bezorgd per aangetekend schrijven van 13 oktober 2023, goed.
De vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente wordt gemandateerd om op de buitengewone algemene vergadering van Intradura van 13 december 2023 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien de algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Intradura, Dorent 5, 1620 Drogenbos of via e-mail: info@intradura.be.
De gemeente is aangesloten bij Iverlek.
Bij aangetekend schrijven van 25 september 2023 werd de gemeenteraad uitgenodigd om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering. Deze zal worden gehouden op vrijdag 15 december 2023 om 18 uur in de Brabanthal, Brabantlaan 1 in 3001 Leuven.
De gemeenteraad moet het mandaat van zijn vertegenwoordiger herhalen voor elke algemene vergadering en hem mandateren om de agendapunten al dan niet goed te keuren.
In de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd raadslid Gust Crabbe aangeduid als effectief vertegenwoordiger en raadslid Jeroen Tiebout als plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Iverlek gedurende de huidige legislatuur.
De aangetekende oproepingsbrief van 25 september 2023 tot de buitengewone algemene vergadering van Iverlek van 15 december 2023 bevat volgende agendapunten:
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, deel 3, titel 3 inzake de intergemeentelijke samenwerking en in het bijzonder op artikel 432, derde lid dat bepaalt dat vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger moet worden herhaald voor elke algemene vergadering.
De statuten van Iverlek.
Op basis van de ontvangen documenten keurt de gemeenteraad de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Iverlek van 15 december 2023, bezorgd per aangetekend schrijven van 25 september 2023, goed.
In geval van een fysieke of digitale algemene vergadering:
De vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente, die fysiek dan wel digitaal zal deelnemen aan de buitengewone algemene vergadering van Iverlek op 15 december 2023 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), wordt gemandateerd om op de buitengewone algemene vergadering van 15 december 2023 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien de algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Iverlek, ter attentie van het secretariaat via e-mail: vennootschapssecretariaat@fluvius.be
De gemeente is aangesloten bij Riobra.
Bij aangetekend schrijven van 29 september 2023 werd de gemeenteraad uitgenodigd om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering. Deze zal worden gehouden op maandag 18 december 2023 om 18 uur in de feestzaal van het Fluvius-gebouw, Diestsesteenweg 126 in 3210 Lubbeek.
De gemeenteraad moet het mandaat van zijn vertegenwoordiger herhalen voor elke algemene vergadering en hem mandateren om de agendapunten al dan niet goed te keuren.
In de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd schepen Bart Keymolen aangeduid als effectief vertegenwoordiger en in de gemeenteraad van heden, 30 november 2023, werd raadslid Raymond Stiens aangeduid als plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Riobra gedurende de huidige legislatuur.
De aangetekende oproepingsbrief van 29 september 2023 tot de buitengewone algemene vergadering van 18 december 2023 bevat volgende agendapunten:
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, deel 3, titel 3 inzake de intergemeentelijke samenwerking en in het bijzonder op artikel 432, derde lid dat bepaalt dat vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger moet worden herhaald voor elke algemene vergadering.
De statuten van Riobra.
Op basis van de bekomen documenten keurt de gemeenteraad de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Riobra van 18 december 2023, bezorgd per aangetekend schrijven van 29 september 2023, goed.
In geval van een fysieke of digitale algemene vergadering:
De vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente, die fysiek dan wel digitaal zal deelnemen aan de buitengewone algemene vergadering van Riobra op 18 december 2023 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), wordt gemandateerd om op de buitengewone algemene vergadering van 18 december 2023 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien de algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Riobra, ter attentie van het secretariaat via e-mail: vennootschapssecretariaat@fluvius.be
De gemeente is aangesloten bij de intergemeentelijke vereniging voor crematoriumbeheer in het Arrondissement Halle-Vilvoorde “Havicrem”, opgericht op 10 juni 2003 en verlengd in haar bestaansduur tot 10 juni 2035.
Havicrem is als intergemeentelijk samenwerkingsverband een opdrachthoudende vereniging die wordt beheerst door het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
Artikel 427 van het decreet over het lokaal bestuur en artikel 37 van de gecoördineerde statuten van Havicrem bepalen dat de wijzigingen in de statuten van de opdrachthoudende vereniging artikelsgewijs worden aangebracht door de algemene vergadering met een drievierdemeerderheid, zowel voor het geheel van de geldig uitgebrachte stemmen, als voor de geldig uitgebrachte stemmen van de vertegenwoordigde gemeenten, en op voorwaarde dat de gewone meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten haar instemming betuigt.
Uiterlijk negentig dagen voor de buitengewone algemene vergadering die de statutenwijziging moet beoordelen moet een door de raad van bestuur opgesteld ontwerp aan alle deelnemers worden voorgelegd; dat de beslissingen daarover van hun gemeenteraden het mandaat van de respectieve vertegenwoordigers op de algemene vergadering bepalen en bij het verslag worden gevoegd.
De deelnemende gemeenten die het nalaten binnen de gestelde termijn een beslissing te nemen en voor te leggen, worden geachte zich te onthouden; dat de onthouding het mandaat van hun vertegenwoordiger op de algemene vergadering bepaalt.
De raad van bestuur van Havicrem heeft op 5 september 2023 een ontwerp van statutenwijziging goedgekeurd.
Bij brief van 14 september 2023 heeft Havicrem de deelnemende gemeenten in kennis gesteld van het voorstel van statutenwijziging.
De agenda van de buitengewone algemene vergadering van Havicrem die zal gehouden worden op 20 december 2023 bevat volgende agendapunten:
1. goedkeuring statutenwijziging
2. goedkeuring aangepast aandelenregister
In de gemeenteraad van 28 januari 2021 werd raadslid Kim Paesmans aangeduid als effectief vertegenwoordiger en in de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd raadslid Olivier Huygens aangeduid als plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Havicrem gedurende de huidige legislatuur.
Artikel 432 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de gemeenteraad de vaststelling van het mandaat van zijn vertegenwoordiger/plaatsvervanger moet herhalen voor elke vergadering.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen, inzonderheid de artikelen 40 en 41 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad en de artikelen 427 en 432.
Op basis van de ontvangen documenten keurt de gemeenteraad het voorstel van statutenwijziging van Havicrem zoals werd aangenomen door de Raad van Bestuur op 5 september 2023 goed.
De vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente is gemandateerd om de statutenwijziging en het gewijzigd aandelenregister op de buitengewone algemene vergadering van Havicrem van 20 december 2023 goed te keuren.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Havicrem via e-mail: birgitte.emmerechts@havicrem.be
De gemeente is aangesloten bij Haviland die werd opgericht op 24 maart 1965 bij oprichtingsakte verschenen in de Bijlage tot het Belgisch Staatsblad van 16 april 1965 onder het nummer 8226 en verlengd werd op 23 oktober 2019, verschenen in de Bijlage tot het Belgische Staatsblad van 21 november 2019 onder het nummer 19151652.
Haviland als intergemeentelijk samenwerkingsverband voor de ruimtelijke ordening en de economisch sociale expansie van het arrondissement Halle-Vilvoorde, is een dienstverlenende vereniging die wordt beheerst door het decreet over het lokaal bestuur.
Bij e-mail van 16 oktober 2023 werd de gemeenteraad uitgenodigd om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering. Deze zal worden gehouden op woensdag 13 december 2023 om 18 uur in de kantoren van Haviland, Brusselsesteenweg 617 in 1731 Zellik.
De gemeenteraad moet het mandaat van zijn vertegenwoordiger herhalen voor elke algemene vergadering en hem mandateren om de agendapunten al dan niet goed te keuren.
In de gemeenteraad van heden, 30 november 2023, werd raadslid Raymond Stiens aangeduid als effectief vertegenwoordiger en in de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd raadslid Ann De Ridder aangeduid als plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Haviland gedurende de huidige legislatuur.
De oproepingsmail van 16 oktober 2023 tot de buitengewone algemene vergadering van Haviland van 13 december 2023 bevat volgende agendapunten:
1. Notulen van de algemene vergadering van 21 juni 2023: goedkeuring (een exemplaar van deze notulen werd op 27 juni 2023 aan de deelnemers bezorgd).
2. De te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie + begroting 2024 (art. 34).
3. Voorstel statutenwijziging: goedkeuring.
4. Verlenen bijzondere volmacht aan An Van den Stockt, Nikita Vanschaemelhout, Jasmine De Wachter en Hermien Verleysen om over te gaan tot de coördinatie van de statuten: goedkeuring
5. Varia
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, deel 3, titel 3 inzake de intergemeentelijke samenwerking en in het bijzonder op artikel 432, derde lid dat bepaalt dat vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger moet worden herhaald voor elke algemene vergadering.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 40 en 41.
De statuten van Haviland.
Op basis van de bekomen documenten keurt de gemeenteraad de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Haviland van 13 december 2023, overgemaakt per e-mail van 16 oktober 2023, goed.
De vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente wordt gemandateerd om op de buitengewone algemene vergadering van Haviland van 13 december 2023 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien de algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Haviland , Brusselsesteenweg 617 in 1731 Zellik of via e-mail: info@haviland.be
De gemeente is aangesloten bij Cipal dv.
Bij brief van 26 oktober 2023 werd de gemeenteraad uitgenodigd om deel te nemen aan de algemene vergadering. Deze zal worden gehouden op donderdag 14 december 2023 om 16.00 uur. De vergadering vindt plaats op digitale wijze via een door Cipal ter beschikking gesteld elektronisch communicatiemiddel.
De gemeenteraad moet het mandaat van zijn vertegenwoordiger herhalen voor elke algemene vergadering en hem mandateren om de agendapunten al dan niet goed te keuren.
In de gemeenteraad van 27 mei 2021 werd raadslid Lucien Wauters aangeduid als effectief vertegenwoordiger en in de gemeenteraad van heden, 30 november 2023, werd raadslid Raymond Stiens aangeduid als plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Cipal gedurende de huidige legislatuur.
De oproepingsbrief van 26 oktober 2023 tot de algemene vergadering van Cipal dv van 14 december 2023 bevat volgende agendapunten:
De toelichtende nota bij de agendapunten van de algemene vergadering.
De voorstellen van de raad van bestuur van Cipal dv.
Er zijn geen redenen voorhanden om de goedkeuring van de agendapunten te weigeren.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en in het bijzonder op artikel 40 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad en inzake de intergemeentelijke samenwerking.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, deel 3, titel 3 inzake de intergemeentelijke samenwerking en in het bijzonder op artikel 432, derde lid dat bepaalt dat vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger moet worden herhaald voor elke algemene vergadering.
De statuten van Cipal dv.
De beslissing van de gemeenteraad van 28 februari 2019 betreffende aanduiding van effectief vertegenwoordiger en plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Cipal dv voor de duur van de legislatuur 2019-2024.
De beslissing van de gemeenteraad van 27 mei 2021 betreffende kennisname ontslag en aanduiding van effectief vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Cipal dv voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.
De beslissing van de gemeenteraad van 30 november 2023 betreffende kennisname ontslag en aanduiding van de plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Cipal dv voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024
Op basis van de bekomen documenten en de toelichtende nota keurt de gemeenteraad de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal van 14 december 2023, bezorgd per brief van 26 oktober 2023, goed.
De vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Cipal van 14 december 2023 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien deze algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Cipal via e-mail: infoavdv@cipal.be.
Een gezamenlijke akte van voordracht van kandidaat-schepenen werd overhandigd aan de algemeen directeur op 3 december 2018.
Deze akte vermeldt dat het mandaat van mevrouw Marleen De Kegel, 6de schepen, een einde neemt op 31 december 2023.
Er dient een nieuwe akte van voordracht te worden ingediend.
Mevrouw Marleen De Kegel zal opnieuw worden voorgedragen als schepen vanaf 1 januari 2024.
Zij bevindt zich niet in een situatie van onverenigbaarheid.
De algemeen directeur heeft op 17 november 2023 een afschrift van de gezamenlijke akte van voordracht aan de burgemeester bezorgd.
De algemeen directeur heeft de akte van voordracht van de kandidaat-schepen ter zitting overhandigd aan de voorzitter van de gemeenteraad.
De voorzitter van de gemeenteraad heeft vastgesteld dat de akte van voordracht van kandidaat-schepen werd ondertekend door meer dan de helft van de geïnstalleerde raadsleden, verkozenen op de lijsten die aan de verkiezingen deelnamen en door een meerderheid van de geïnstalleerde raadsleden die op dezelfde lijst als de voorgedragen kandidaat werden verkozen.
De voorzitter van de gemeenteraad kan dus de ontvankelijkheid van de akte bevestigen.
De verkozen verklaarde schepen heeft de decretaal voorziene eed afgelegd in handen van de burgemeester.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.
De omzendbrief KB / ABB 2018 / 3 van 26 oktober 2018 — Start van de lokale en provinciale bestuursperiode.
De gemeenteraad neemt kennis van de ontvankelijke akte van voordracht van de kandidaat-schepen.
De gemeenteraad verklaart volgende voorgedragen kandidaat-schepen verkozen in de rangorde van de akte van voordracht van de kandidaat-schepen en neemt akte van haar eedaflegging:
Rangorde | Officiële naam | Status | Begindatum mandaat |
Zesde schepen | Marleen De Kegel | Effectief | 1 januari 2024 |
De aankoopcentrale CREAT, met bestuurszetel te 9000 Gent, Stopstraat 1, heeft een raamovereenkomst voorzien voor de huur van koffieautomaten met bijhorende verbruiksproducten. Deze werd georganiseerd via de openbare procedure met voorafgaande bekendmaking in het Bulletin der Aanbestedingen en het Publicatieblad van de Europese Unie.
Dit raamcontract werd georganiseerd als aankoopcentrale. Dit betekent dat CREAT fungeert als tussenpersoon door het sluiten van een raamovereenkomst die door de aanbestedende overheden kunnen gebruikt worden. Door toe te treden tot dit raamcontract is het lokaal bestuur vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren. Na instap ontstaat er een contractuele band tussen het lokaal bestuur en de dienstverlener Selecta. Het lokaal bestuut kan rechtstreeks en voor eigen rekening opdrachten plaatsen.
Toetreden tot het raamcontract levert o.a. de volgende voordelen op voor het lokaal bestuur:
Er moet worden benadrukt dat het raamcontract geen exclusiviteitscontract is. Om vermelde redenen wordt geadviseerd om toe te treden tot dit raamcontract.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies en alle latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en alle latere wijzigingen, o.a. artikelen 2, 6°, 8°, 22°, 35°, 36, 43 en 47.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken en alle latere wijzigingen ('KB Uitvoering').
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 inzake plaatsing overheidsopdrachten in de klassieke sectoren en alle latere wijzigingen ('KB Plaatsing').
De gemeenteraad gaat akkoord met de aansluiting bij de raamovereenkomst "Koffieautomaten met bijhorende verbruiksproducten”, waarbij CREAT optreedt als aankoopcentrale, overeenkomstig de lastvoorwaarden zoals voorzien in het bestek.
De gemeenteraad neemt er kennis van dat de raamovereenkomst "Koffieautomaten met bijhorende verbruiksproducten”, via CREAT als aankoopcentrale, werd toegewezen aan de Selecta.
Het college voor burgemeester en schepen wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
De dienst mobiliteit ontving een aanvraag tot het aanleggen van een parkeerplaats voor mensen met een handicap in de nabijheid van de woning:
De algemene en specifieke criteria voor de aanleg van een parkeerplaats voor mensen met een handicap in de nabijheid van de woning werden door de commissie Mobiliteit en Openbare Werken op 14 januari 2016 vastgesteld.
De ingediende aanvraag voldoet aan de criteria in verband met het aanleggen van een parkeerplaats voor mensen met een handicap in de nabijheid van hun woning.
Artikel 159, artikel 162 en artikel 190 van de grondwet.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen.
Wet van 18 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 betreffende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Parkeren – gewestweg N6 Bergensesteenweg:
In Sint-Pieters-Leeuw wordt in de nabijheid van volgende woning een parkeerplaats voor een persoon met een handicap aangelegd:
De maatregelen worden ter kennis gebracht van de weggebruiker door middel van de verkeersborden E9a (aangevuld met een onderbord "symbool dat een mindervalide voorstelt" en het onderbord type Xc - 6m) en een grondmarkering.
Dit aanvullend verkeersreglement treedt in werking vanaf het moment van aanbrengen van de signalisatie.
De verkeerstekens waarvan sprake in dit reglement zullen worden geplaatst overeenkomstig het signalisatieplan van de verkeersdienst van de lokale politie en conform het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de maximum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Dit aanvullende verkeersreglement wordt ter goedkeuring overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken.
De dienst mobiliteit ontving een vraag tot het aanleggen van een parkeerplaats voor mensen met een handicap in de nabijheid van de woning voor Monsieur Plavmyzha Albert wonende op Bergensesteenweg 297.
Volgens het algemeen en de specifieke criteria voor de aanleg van een parkeerplaats voor mensen met een handicap in de nabijheid van de woning die door de commissie Mobiliteit en Openbare Werken op 14 januari 2016 werden vastgesteld valt deze aanvraag onder volgende voorwaarde:
Binnen een straal van 75 meter bevindt zicht reeds een parkeerplaats voor mensen met een handicap ter hoogte van de Bergensesteenweg 305, en Generaal Lemanstraat 10.
Echter zijn we van mening dat de parkeerplaats in Generaal Lemanstraat 10 een twijfel geval is. Deze valt maar net binnen de grens van de 75 meter, en bevindt zicht op een behoorlijke wandelafstand (160m) van de Bergensesteenweg 297. Afstand dat voor iemand met een beperking moeilijk te overbruggen is.
Bijkomend werd op Bergensesteenweg 293 op 31 mei 2018 een parkeerplaats voor mensen met een handicap via aanvullend verkeersreglement goedgekeurd. Deze is niet heraangelegd geweest na de werken op de Bergensesteenweg, maar werd nooit officieel opgeheven. De reden hiervan hebben we niet kunnen achterhalen.
Daarom stellen we voor om de parkeerplaats voor mensen met een handicap op Bergensesteenweg 293 op te heffen, en een parkeerplaats voor mensen met een handicap aan te brengen ter hoogte van Bergensesteenweg 297.
De Nieuwe Gemeentewet 24 juni 1988, artikel 119.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen.
Wet van 18 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 betreffende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Parkeren – gewestweg N6 Bergensesteenweg:
In Sint-Pieters-Leeuw wordt in de nabijheid van volgende woningen een parkeerplaats voor een persoon met een handicap verwijderd:
Parkeren – gewestweg N6 Bergensesteenweg:
In Sint-Pieters-Leeuw wordt in de nabijheid van volgende woning een parkeerplaats voor een persoon met een handicap aangelegd:
De maatregelen worden ter kennis gebracht van de weggebruiker door middel van de verkeersborden E9a, (aangevuld met een onderbord ”symbool dat een mindervalide voorstelt” en het onderbord type Xc – 6m.) en een grondmarkering.
Dit aanvullend verkeersreglement treedt in werking vanaf het moment van aanbrengen van de signalisatie.
De verkeerstekens waarvan sprake in dit reglement zullen worden geplaatst overeenkomstig het signalisatieplan van de verkeersdienst van de lokale politie en conform het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de maximum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Dit aanvullende verkeersreglement wordt ter goedkeuring overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken.
Voorstel voor het aanbrengen van 2 voetgangersoversteekplaatsen om een veiligere verbindingsroute te voorzien voor schoolgaande kinderen in Negenmanneke.
Vandaag is er geen voetgangersoversteek voorzien op het kruispunt Meibloemstraat x Stokerijstraat x L.A. Schockaertstraat.
Vroeger gaf de De Groene Parel uit op de L.A. Schockaertstraat en was er een oversteekplaats voorzien op de L.A. Schockaertstraat ter hoogte van Koersweide. Gezien De Groene Parel vandaag gericht is naar de Albert van Cotthemstraat is in GR 2021 beslist om de oversteekplaats op deze locatie weg te nemen.
Het voorstel zou zijn om in dezelfde lijn als de bestaande voetgangersoversteek van de Gustave Gibonstraat en Gaston Deruyverstraat een voetgangersoversteek op de L.A. Schockaertstraat te voorzien, en vervolgens een voetgangersoversteek te voorzien op de Stokerijstraat om zo de verbinding te maken naar Koersweide richting Albert van Cotthemstraat.
Zie plan in bijlagen voor verduidelijking.
Dit voorstel wordt verwoord onder artikel 8.
Artikel 1 tot en met 7, en artikel 9 tot en met 11 worden hernomen vanuit vorige raadsbeslissingen zodat in de toekomst efficiënter kan gewerkt worden.
De heer Jeroen Steeman, Groen, dient een amendement in.
Artikel toevoegen: De gemeenteraad verzoekt het college van burgemeester en schepenen om te onderzoeken of deze en andere oversteekplaatsen op schoolroutes binnen afzienbare termijn verhoogd kunnen worden aangelegd.
De Nieuwe Gemeentewet 24 juni 1988, artikel 119.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen.
Wet van 18 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 betreffende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Volgende aanvullende reglementen worden opgeheven:
alle bepalingen in de vorige aanvullende verkeersreglementen met betrekking tot Stokerijstraat te 1600 Sint-Pieters-Leeuw.
De Stokerijstraat maakt deel uit van de bebouwde kom “Negenmanneke Sint-Pieters-Leeuw”.
Op de Stokerijstraat aan het kruispunt met de Albert van Cotthemstraat geldt,
voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Albert van Cotthemstraat het is verboden rechts af te slaan naar de Stokerijstraat; de maatregel geldt enkel voor +3,5t uitgezonderd laden en lossen.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Stokerijstraat ter hoogte van de woning huisnummer 43 geldt:
het parkeren is toegelaten;
het parkeren is voorbehouden voor de voertuigen die gebruikt worden door personen met een handicap;
de parkeerreglementering geldt over een afstand van 6 m.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Stokerijstraat ter hoogte van de woning huisnummer. 55 geldt:
het parkeren is toegelaten;
het parkeren is voorbehouden voor de voertuigen die gebruikt worden door personen met een handicap;
de parkeerreglementering geldt over een afstand van 6 m.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Stokerijstraat aan het kruispunt met de L.A. Schockaertstraat, geldt het is verboden links af te slaan; de maatregel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Stokerijstraat aan het kruispunt met de L.A. Schockaertstraat, geldt voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Dit aanvullend verkeersreglement treedt in werking vanaf het moment van aanbrengen van de signalisatie.
De verkeerstekens waarvan sprake in dit reglement zullen worden geplaatst overeenkomstig het signalisatieplan van de verkeersdienst van de lokale politie en conform het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de maximum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Dit aanvullende verkeersreglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken.
Voorstel voor het aanbrengen van 2 voetgangersoversteekplaatsen om een veiligere verbindingsroute te voorzien voor schoolgaande kinderen in Negenmanneke.
Vandaag is er geen voetgangersoversteek voorzien op het kruispunt Meibloemstraat x Stokerijstraat x L.A. Schockaertstraat.
Vroeger gaf de De Groene Parel uit op de L.A. Schockaertstraat en was er een oversteekplaats voorzien op de L.A. Schockaertstraat ter hoogte van Koersweide. Gezien De Groene Parel vandaag gericht is naar de Albert van Cotthemstraat is in GR 2021 beslist om de oversteekplaats op deze locatie weg te nemen.
Het voorstel zou zijn om in dezelfde lijn als de bestaande voetgangersoversteek van de Gustave Gibonstraat en Gaston Deruyverstraat een voetgangersoversteek op de L.A. Schockaertstraat te voorzien, en vervolgens een voetgangersoversteek te voorzien op de Stokerijstraat om zo de verbinding te maken naar Koersweide richting Albert van Cotthemstraat.
Zie plan in bijlagen voor verduidelijking.
Dit voorstel wordt verwoord onder artikel 8.
Artikel 1 tot en met 7, en artikel 9 tot en met 17 worden hernomen vanuit vorige raadsbeslissingen zodat in de toekomst efficiënter kan gewerkt worden.
De Nieuwe Gemeentewet 24 juni 1988, artikel 119.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen.
Wet van 18 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 betreffende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Volgende aanvullende reglementen worden opgeheven:
alle bepalingen in de vorige aanvullende verkeersreglementen met betrekking tot Lodewijk Alexander Schockaertstraat te 1600 Sint-Pieters-Leeuw.
De Lodewijk Alexander Schockaertstraat maakt deel uit van de bebouwde kom “Negenmanneke Sint-Pieters-Leeuw”.
Op de Lodewijk Alexander Schockaertstraat van de Watertorenstraat richting de Pastoor Vendelmansstraat geldt:
toegelaten rijrichting op de openbare weg met eenrichtingsverkeer;
fietsers en bromfietsers Klasse A mogen in beide richtingen rijden.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Lodewijk Alexander Schockaertstraat vanaf huisnummer 107 tot aan de Stokerijstraat geldt de schoolomgeving wordt afgebakend.
Het begin van de schoolomgeving wordt aangeduid;
de toegang tot de school ligt in de zone;
ook het einde van de schoolomgeving wordt aangeduid.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
In de Lodewijk Alexander Schockaertstraat wordt ter hoogte van de afgesloten binnenweg tussen huisnummer 111 en huisnummer 93 geldt:
het parkeren is verboden;
het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid;
het einde van de parkeerreglementering wordt aangeduid;
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Lodewijk Alexander Schockaertstraat ter hoogte Koersweide geldt:
de bestuurders moeten de verkeersdrempel dubbel voorzichtig en met matige snelheid naderen, zodat zij erover rijden met een snelheid die niet meer bedraagt dan 30 km per uur.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de L.A. Schockaertstraat van huisnummer 74 tot en met huisnummer 10 geld:
het parkeren is verboden;
het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid;
het einde van de parkeerreglementering wordt aangeduid;
de parkeerreglementering geldt over een afstand van meer dan 300 meter.
Op de Lodewijk Alexander Schockaertstraat hoogte van huisnummer 74 geldt,
voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Lodewijk Alexander Schockaertstraat ter hoogte van de woning huisnummer. 75 geldt:
het parkeren is toegelaten;
het parkeren is voorbehouden voor de voertuigen die gebruikt worden door personen met een handicap;
de parkeerreglementering geldt over een afstand van 6 m.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de L.A. Schockaertstraat van huisnummer 73 tot de bedrijfstoegang nr. 59 (Monev Studio) geldt:
het parkeren is voorbehouden voor motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen;
het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Lodewijk Alexander Schockaertstraat van de bedrijfstoegang nr. 59 (Monev Studio) tot aan huisnummer 55 geldt:
het parkeren is verboden;
het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid;
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de L.A. Schockaertstraat van huisnummer 55 tot en met huisnummer 21:
het parkeren is voorbehouden voor motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen;
het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid;
het einde van de parkeerreglementering wordt aangeduid.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de L.A. Schockaertstraat
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Lodewijk Alexander Schockaertstraat aan het kruispunt met de Pastoor Vendelmansstraat geldt,
voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Dit aanvullend verkeersreglement treedt in werking vanaf het moment van aanbrengen van de signalisatie.
De verkeerstekens waarvan sprake in dit reglement zullen worden geplaatst overeenkomstig het signalisatieplan van de verkeersdienst van de lokale politie en conform het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de maximum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Dit aanvullende verkeersreglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken.
Gezamenlijk aankopen kan leiden tot aanzienlijke besparingen en administratieve vereenvoudiging.
Het is aangewezen om met rioolbeheerder Fluvius samen te werken in het kader van samen aankopen.
Er wordt een samenwerkingsakkoord voorgesteld tussen Fluvius en Gemeente Sint-Pieters-Leeuw.
Gemeente Sint-Pieters-Leeuw zal steeds de procedure voeren en in naam van Fluvius bij de gunning van de opdracht optreden.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
Het samenwerkingsakkoord tussen rioolbeheerder Fluvius System Operator cvba en Gemeente Sint-Pieters-Leeuw wordt principieel goedgekeurd.
Het samenwerkingsakkoord treedt in werking op datum van de ondertekening en dit voor onbepaalde duur.
Per initiatief (samen aankoop, raamovereenkomst) zal de gemeente Sint-Pieters-Leeuw gemandateerd worden om de procedure te voeren in naam van Fluvius System Operator cvba.
Het samenwerkingsakkoord tussen Fluvius System Operator cvba en Gemeente Sint-Pieters-Leeuw als bijlage maakt integraal deel uit van dit besluit.