Terug
Gepubliceerd op 06/07/2023

2023_GR_00106 - Rekening 2022 AGB - Beslissing

gemeenteraad
do 29/06/2023 - 20:00 Raadzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Siebe Ruykens; Bart Keymolen; Jan Desmeth; Gunther Coppens; An Speeckaert; Herwig Smeets; Marleen De Kegel; Jean Cornand; Annie Mathieu; Kathleen D'Herde; Wim Peeters; Georgios Karamanis; Eddy Longeval; Michel Miedzinski; Guy Jonville; Nicole Billens; Gust Crabbe; Raimondo Palermo; Godefroid Pirsoul; Ann De Ridder; Olivier Huygens; Veerle SerĂ©; Jeroen Tiebout; Jeroen Steeman; Kim Paesmans; Lucien Wauters; Ann Verheyen; Viviane De Gieter; Patricia Dereymaeker

Afwezig

Lydie De Smet; Brahim Harfaoui; Daniel De Maeght; Walter Vastiau

Secretaris

Patricia Dereymaeker

Voorzitter

Siebe Ruykens
2023_GR_00106 - Rekening 2022 AGB - Beslissing 2023_GR_00106 - Rekening 2022 AGB - Beslissing

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

dlb0002

Aanleiding en motivering

De gemeenteraad van 23 december 2021 keurde de laatste versie van het meerjarenplan 2020-2025 en bijlagen van het AGB goed.

In de loop van 2022 werden alle gekende opbrengsten en kosten geboekt, werden alle financiële verrichtingen verwerkt en werden de nodige eindejaarsverrichtingen gedaan.  Hieruit vloeit de rekening voort die thans ter goedkeuring aan de gemeenteraad wordt voorgelegd.

Juridische gronden

Artikel 260 van het Decreet over het lokaal bestuur.

Regelgeving bevoegdheid

Artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt de rekening 2022 van het AGB Sint-Pieters-Leeuw goed met onderstaande kerncijfers:

Budgettair:

- gecumuleerd budgettair resultaat: 125.075,00 euro

- autofinancieringsmarge: 181.247,00 euro

Algemeen:

- balanstotaal: 6.051.287,00 euro

- overschot van het boekjaar: 171.071,00 euro

- overgedragen overschot: 171.071,00 euro

Artikel 2

De gemeenteraad geeft kwijting aan de bestuurders cfr. artikel 235, §4 van het decreet lokaal bestuur.