In de Philippe Destrykerlaan is het vandaag toegelaten om aan beide kanten van de straat te parkeren. Gezien de beperkte breedte van de straat zorgt dit voor problemen als de vuilniswagen langskomt omdat de autobestuurders rekening houden bij het parkeren met de doorgang van auto’s, maar niet met de doorgang van grotere voertuigen. Dit is niet enkel vervelend voor de vuilniswagen, maar gevaarlijk indien hulpdiensten niet door zouden kunnen.
In gelijkaardige naburige straten, nl. de Vredelaan en Alfons Vandenboschstraat, is er langs de oneven huisnummers parkeerverbod ingesteld. Dit garandeert te allen tijde een vlotte doorgang.
Analoog aan deze straten stellen we voor om in de Philippe Destrykerlaan parkeerverbod in te stellen. Dit langs de even huisnummers omdat dit zo meer parkeermogelijkheden biedt aan de bewoners.
Dit voorstel wordt verwoord onder artikel 8.
Artikel 1 tot en met 7, artikel 9 tot en met artikel 11 worden hernomen vanuit een resum vorige raadsbeslissingen zodat in de toekomst efficiënter kan gewerkt worden.
De Nieuwe Gemeentewet 24 juni 1988, artikel 119.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen.
Wet van 18 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 betreffende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Volgende aanvullende reglementen worden opgeheven:
alle bepalingen in de vorige aanvullende verkeersreglementen met betrekking tot Philippe Destrykerlaan te 1601 Ruisbroek
De Philippe Destrykerlaan maakt deel uit van de bebouwde kom “Ruisbroek Sint-Pieters-Leeuw”.
De Philippe Destrykerlaan maakt deel uit van de blauwe zone van Ruisbroek - sector A.
Op de Philippe Destrykerlaan aan het kruispunt met de Karel Gilsonstraat geldt,
voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Philippe Destrykerlaan ter hoogte van het kruispunt met de Karel Gilsonstraat geldt:
is een doodlopende weg.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Philippe Destrykerlaan in beide richten geldt:
het is verboden voor bestuurders sneller te rijden dan 30 km per uur.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Philippe Destrykerlaan ter hoogte van het kruispunt met de Karel Gilsonstraat geldt:
Einde van het verbod voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan 5 ton massa, aangevuld met “Uitgezonderd plaatselijk bediening”.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Philippe Destrykerlaan van de Karel Gilsonstraat tot huisnummer 14 langs de even huisnummers geldt:
het parkeren is verboden;
het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid;
het einde van de parkeerreglementering wordt aangeduid.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Philippe Destrykerlaan tussen huisnummer 15 en huisnummer 18 geldt:
het parkeren is verboden.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
De verkeerstekens waarvan sprake in dit reglement zullen worden geplaatst overeenkomstig het signalisatieplan van de verkeersdienst van de lokale politie en conform het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de maximum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Dit aanvullend verkeersreglement treedt in werking vanaf het moment van aanbrengen van de signalisatie.