De notulen van de openbare zitting van de gemeenteraad van 29 juni 2023 worden ter goedkeuring voorgelegd.
De notulen zijn raadpleegbaar via de raadpleegomgeving.
De notulen liggen ook ter inzage op het secretariaat.
De audio opname is raadpleegbaar op hierna vermelde link:https://www.sint-pieters-leeuw.be/downloads/audio-opname-gemeenteraad-van-29-juni-2023
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 32.
Het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad van 19 mei 2022, in het bijzonder hoofdstuk 8, artikel 42 tot en met 44.
De gemeenteraad keurt de notulen van de openbare zitting van 29 juni 2023 goed.
Vanaf 9 oktober 2023 willen de lokale besturen de openbare verlichting pas doven om middernacht in plaats van om 23 uur. Vanaf dan zou er ook de mogelijkheid zijn om de straatverlichting in de nacht van zondag op maandag te laten branden.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad neemt kennis van het persbericht betreffende het aangepast doven van de openbare verlichting vanaf 9 oktober 2023.
Fiberklaar is één van de commerciële netwerkbedrijven, actief in datacommunicatie en werd recent erkend als nutsbedrijf. Proximus en EQT Infrastructuur zijn de aandeelhouders van Fiberklaar en werken samen om in bepaalde delen van Vlaanderen een glasvezelnetwerk aan te leggen. Glasvezel kan in de toekomst onder andere een snellere en stabielere internetverbinding verzekeren. Dit omdat glasvezel t.o.v de klassieke koperen en coaxkabels het voordeel biedt dat de overdracht van data veel sneller verloopt.
Fiberklaar bouwt een netwerk uit per gemeente/stad. Een groot aantal Vlaamse steden en gemeente sprongen al mee op de kar. Fiberklaar wenst het glasvezelnetwerk ook uit te bouwen in Sint-Pieters-Leeuw. Om het glasvezelnetwerk te laten functioneren, is het noodzakelijk om ook een bovengrondse infrastructuur op te richten. Deze infrastructuur bestaat uit cabines die "PoP's" worden genoemd. De cabines zijn inzake afmetingen en uitzicht te vergelijken met middennspanningskabines voor elektriciteit. De inname van een PoP is steeds 30m², de technische cabine zelf slechts 11,5m². Ondergronds dient Fiberklaar één meter rondom de PoP vrij te houden voor de plaatsing van de kabels. Voor Sint-Pieters-Leeuw zouden er vier PoP's worden opgericht op de volgende locaties (momenteel werden nog maar 3 PoP's vergund):
- Bezemstraat (PoP 1): op een deel van het perceel, Bezemstraat z/n, parking, kadastraal gekend gemeente Sint-Pieters-Leeuw, 1e afdeling, sectie A, nummer 0010/00B002;
- Welzijnsweg (PoP 2): op een deel van het perceel, Welzijnsweg 2, kadastraal gekend gemeente Sint-Pieters-Leeuw, 2e afdeling, sectie E, nummer 0316/00E00;
- Pijnbroekstraat (PoP 3): een deel van het perceel, Pijnbroekstraat 41, kadastraal gekend gemeente Sint-Pieters-Leeuw, 3e afdeling , sectie H, nummer 0196/00G000.
Om deze PoP's te kunnen bouwen op gemeentelijke eigendom wordt per locatie een opstalovereenkomst voorgesteld. De opstalrechten worden verleend voor de maximumtermijn van 99 jaar.
De glasvezelkabels zullen door de aannemer Solutions 30 onder de stoepen of bermen, in het openbaar domein dus, worden aangelegd. Daarnaast is het ook mogelijk dat men de kabels over de gevels van woningen aanlegt.
Door de uitrol van een glasvezelnetwerk in Sint-Pieters-Leeuw werkt de gemeente mee aan de verdere digitalisering.
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld om bijgevoegde opstalovereenkomsten met Fiberklaar voor de uitbouw van een glasvezelnetwerk in Sint-Pieters-Leeuw goed te keuren.
Het Burgerlijk Wetboek, Boek III (goederen).
Het decreet over het lokaal bestuur d.d. 22 december 2017 en alle latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten, art. 41, §1, 11°.
De omzendbrief KB/ABB 2019/3 d.d. 3 mei 2019 over de transacties van onroerende goederen door lokale en provinciale besturen en door besturen van de erkende eredienst.
De gemeenteraad keurt de opstalovereenkomsten tussen het nutsbedrijf Fiberklaar en de gemeente Sint-Pieters-Leeuw voor het plaatsen van technische cabines ("PoP's") voor de uitrol van een glasvezelnetwerk in Sint-Pieters-Leeuw goed.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
De bijgevoegde opstalovereenkomsten maken integraal deel uit van dit besluit.
De opstalovereenkomsten zullen via notariële tussenkomst worden omgezet naar opstalakten.
De gemeente Sint-Pieters-Leeuw is geïnteresseerd in een raamovereenkomst inzake IT-diensten van het lokaal bestuur Kampenhout.
Het lokaal bestuur Kampenhout heeft een raamovereenkomst opgezet door op te treden als aankoopcentrale in de zin van artikel 2, 6° van de wet overheidsopdrachten. Gemeente Kampenhout staat dus in voor de plaatsing, de gunning en de sluiting van deze raamovereenkomst (voor zichzelf en in naam en voor rekening van de klanten). Alle lokale overheidsinstellingen in Vlaanderen kunnen vrijblijvend toetreden. De raamovereenkomst werd opgesteld voor de verwerving van diensten inzake cloud, cybersecurity, infrastructuur, netwerken, procesautomatisering en aankoop van bijbehorende hardware/software.
Op welke diensten kan de gemeente opteren?
- Het verlenen van advies, ondersteunende en uitvoerende werkzaamheden bij het opzetten, uitbouwen, beveiligen en onderhouden van bedrijfsprocessen, infrastructuur, netwerken en security;
- Het ondersteunen en optimaliseren van bestaande infrastructuur, netwerken, omgevingen & processen maakt hier eveneens deel van uit, waardoor het cruciaal is om sterke specifieke kennis te hebben;
- De aankoop van alle gerelateerde hardware/software van verschillende achterliggende fabrikanten.
De raamovereenkomst bevat vier percelen en loopt van 6 maart 2023 tot en met 5 maart 2027, met de mogelijkheid om nadien elk perceel te verlengen met tweemaal één jaar. Het gaat om de hiernavolgende percelen:
1. Perceel 1: infrastructuur - gegund aan NetConnect BV. Dit perceel omvat hardware, software en diensten met betrekking tot passieve infrastructuur: bekabelingswerkzaamheden, inrichten serverrooms, smart building toepassingen, sensoren, etc.
2. Perceel 2: netwerk en security - gegund aan Group K BV. Dit perceel omvat hardware, software en diensten met betrekking tot het IP-netwerk en de beveiliging ervan: LAN, WLAN, NAC, Firewalls, Endpoint Protection, EDR, Antispam, Straalverbindingen, etc.
3. Perceel 3: software - gegund aan Group K BV. Dit perceel omvat software en diensten met betrekking tot lokale of cloud-gebaseerde toepassingen en de beveiliging ervan: volledig Microsoft portfolio, Vulnerability Management, WAF, Asset Management, Backup oplossingen, etc.
4. Perceel 4: procesautomatisering - gegund aan Semper Fi iT Solutions BV. Dit perceel omvat hardware, software en diensten met betrekking tot het digitaliseren en automatiseren van processen: business analyse, functionele analyse, Productivity Platform gehost op Belgisch grondgebied, koppelingen & integraties, presentatie software, etc.
Als gemeente volstaat het om aan te sluiten bij de aankoopcentrale van het lokaal bestuur Kampenhout om eenvoudig en conform de wet op de overheidsopdrachten van het raamcontract voor IT-diensten te kunnen afnemen. Dit blijft volledig vrijblijvend en zonder aankoopverplichting.
Door toe te treden tot de aankoopcentrale en vervolgens aan te sluiten bij het raamcontract voor IT-diensten dat wordt aangeboden door het lokaal bestuur Kampenhout, wordt de gemeente Sint-Pieters-Leeuw vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te voeren. De gemeente zal worden ontzorgd van de werklast en de tijd die overheidsopdrachten vereisen. Het vereenvoudigt de administratie en maakt het hele proces minder complex door alle kennis en know how te centraliseren. Door gebruik te maken van de raamovereenkomst kan de gemeente interessantere voorwaarden verkrijgen door de grotere aankoopvolumes. De gemeente zal wel zelf nog een overeenkomst moeten sluiten met de leverancier(s) aan wie de opdracht (specifieke percelen) wordt(en) gegund.
De aansluiting bij de aankoopcentrale is gratis.
Voor meer informatie omtrent de aankoopcentrale, raamovereenkomst en prijslijsten wordt verwezen naar de bijlagen van dit besluit.
Om voormelde redenen adviseert de juridische dienst om toe te treden tot de aankoopcentrale van het lokaal bestuur Kampenhout.
De wet d.d. 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies en alle latere wijzigingen.
De wet d.d. 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en alle latere wijzigingen, o.a. artikelen 2, 6°, 8°, 22°, 35°, 36, 43 en 47.
Het decreet over het lokaal bestuur en alle latere wijzigingen, art. 40-41 en 386.
Het koninklijk besluit d.d. 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken en alle latere wijzigingen ('KB Uitvoering') en alle latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit d.d. 18 april 2017 inzake plaatsing overheidsopdrachten in de klassieke sectoren en alle latere wijzigingen ('KB Plaatsing') en alle latere wijzigingen.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
De gemeente Sint-Pieters-Leeuw wenst drie bouwgronden gelegen te 1600 Sint-Pieters-Leeuw, Esdoornlaan 33, te verkopen met lokale binding. De goederen zijn kadastraal gekend (of geweest) onder Sint-Pieters-Leeuw, 2e afdeling, sectie E, deel van nrs. 660b4 en 660c4 (op verkavelingsplan lot 1, lot 2 en lot 3), met respectievelijke kadastrale oppervlakten van 4a 2ca, 2a 50ca en 4a 42ca. Een prekadastratie zal volgen waardoor de drie kavels een eigen perceelnummer zullen krijgen.
De gemeente bekwam op 11 augustus 2023 een definitieve omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden.
Rekening houdende met het schattingsverslag, opgesteld op 13 juli 2022 door landmeter-expert André Culus, beëdigd landmeter-expert voor de REA Brussel, LAN 04 0983, wordt aan de gemeenteraad voorgesteld om de minimumverkoopprijs voor lot 1 vast te leggen op 170.000,00 euro, voor lot 2 op 130.000,00 euro en voor lot 3 op 180.000,00 euro.
De gemeenteraad keurde in zitting van 29 september 2022 een algemeen kader goed betreffende de verkoop van onroerende goederen van het lokaal bestuur met lokale binding. Het doel van dit algemeen kader is om onroerende goederen van het lokaal bestuur met voorrang te verkopen aan natuurlijke personen die op zoek zijn naar een eerste woning en die een sterke maatschappelijke en socioculturele binding hebben met de gemeente Sint-Pieters-Leeuw.
De gronden kunnen ontwikkeld worden voor eengezinswoningen naar het beeld van de rest van de straat. Meergezinswoningen zijn niet mogelijk.
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld om de verkoop van drie bouwgronden in de Esdoornlaan conform het algemeen kader houdende de verkoop van onroerende goederen van het lokaal bestuur met lokale binding, goed te keuren.
Het Burgerlijk Wetboek, Boek III (goederen).
Het decreet betreffende de bodemsanering en de bodembescherming d.d. 27 oktober 2006 ('het Bodemdecreet').
Het decreet over het lokaal bestuur d.d. 22 december 2017 en alle latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten, art. 41, §1, 11°.
De omzendbrief KB/ABB 2019/3 d.d. 3 mei 2019 over de transacties van onroerende goederen door lokale en provinciale besturen en door besturen van de erkende eredienst.
De gemeenteraad gaat akkoord met de verkoop via een onderhandse verkoopprocedure van drie bouwgronden gelegen te 1600 Sint-Pieters-Leeuw, Esdoornlaan 33, kadastraal gekend (of geweest) onder Sint-Pieters-Leeuw, 2e afdeling, sectie E, deel nrs. 660b4 en 660c4.
De gemeenteraad gaat akkoord om de drie bouwgronden te koop aan te bieden tegen een minimumverkoopprijs van respectievelijk 170.000,00 euro, 130.000,00 euro en 180.000,00 euro.
De gemeenteraad gaat akkoord om de drie bouwgronden te verkopen conform het algemeen kader houdende de verkoop van onroerende goederen van het lokaal bestuur met lokale binding, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 29 september 2022.
In het kader van het project 'Ruysbroeckveld', wenst de gemeente Sint-Pieters-Leeuw een publiek toegankelijk natuurpark te realiseren tussen de noordelijk gelegen industriezone en de zuidelijk gelegen woonzone langs de Groot-Bijgaardenstraat en de Frans Baesstraat.
De eigendomsstructuur is erg versnipperd. Een aantal percelen werden doorheen de jaren in der minne aangekocht, andere maken deel uit van een lopende onteigeningsprocedure, waaronder het perceel gelegen te Sint-Pieters-Leeuw, 2e afdeling, sectie E, nr. 678n3 (deel van 37a 94ca en restperceel van 60ca), dat eigendom is van OCMW Brussel.
In maart 2023 bezorgde de gemeente een ultiem bod aan OCMW Brussel voor een bedrag van 82.104,54 euro. Het OCMW Brussel heeft hier niet op gereageerd, waarop de gemeente het OCMW Brussel heeft gedagvaard in onteigening.
In juni 2023 ontving de gemeente een tegenbod van OCMW Brussel voor een bedrag van 90.760,49 euro met de bedoeling het goed alsnog in der minne te verkopen aan de gemeente. Op vraag van de gemeente om het schattingsverslag van het OCMW Brussel ter staving van het tegenbod te bezorgen, antwoordde het OCMW Brussel dat dit niet mogelijk was omwille van de GDPR. Uiteindelijk werd de conclusie van de schatter van OCMW Brussel, het kantoor de Crombrugghe & Partners, bezorgd. Het tegenbod werd als volgt berekend: venale waarde 77.906,00 euro + 16,5% wederbeleggingsvergoeding = 90.760,49 euro.
Gelet op het relatief kleine verschil tussen het bod van de gemeente en het tegenbod van OCMW Brussel, is het niet onverstandig om in te gaan op het tegenbod van OCMW Brussel. Een onteigeningsprocedure is duur, vergt veel tijd en energie, en de uitkomst ervan is immers onvoorspelbaar.
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld om het tegenbod van OCMW Brussel te aanvaarden.
Het Burgerlijk Wetboek, Boek III (goederen);
Decreet over het lokaal bestuur d.d. 22 december 2017 en alle latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten, art. 41, §1, 11°;
Omzendbrief KB/ABB 2019/3 d.d. 3 mei 2019 over de transacties van onroerende goederen door lokale en provinciale besturen en door besturen van de erkende eredienst.
Er is budget in het AMJP 2019-2025 voor de verwerving van deze gronden.
De gemeenteraad keurt de aankoop goed van een onroerend goed, gelegen te 1600 Sint-Pieters-Leeuw, aan de Frans Baesstraat en kadastraal gesitueerd Sint-Pieters-Leeuw, 2e afdeling, sectie E, deel van nr. 678n3, eigendom van OCMW Brussel, voor een bedrag van 90.760,49 euro.
De gemeente is aangesloten bij Haviland die werd opgericht op 24 maart 1965 bij oprichtingsakte verschenen in de bijlage bij het Belgisch Staatsblad van 16 april 1965 onder het nummer 8226 en verlengd werd op 23 oktober 2019, verschenen in de bijlage bij het Belgische Staatsblad van 21 november 2019 onder het nummer 19151652.
Haviland als intergemeentelijk samenwerkingsverband voor de ruimtelijke ordening en de economisch sociale expansie van het arrondissement Halle-Vilvoorde, is een dienstverlenende vereniging overeenkomstig 398, §2, 2° die wordt beheerst door het decreet over het lokaal bestuur.
Artikel 427 van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat de wijzigingen in de statuten van de dienstverlenende vereniging en in de bijlagen artikelsgewijs worden aangebracht door de Algemene Vergadering met een drievierdemeerderheid, zowel voor het geheel van de geldig uitgebrachte stemmen, als voor de geldig uitgebrachte stemmen van de vertegenwoordigde gemeenten, en op voorwaarde dat de gewone meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten haar instemming betuigt.
Uiterlijk negentig dagen voor de Algemene Vergadering die de statutenwijzigingen moet beoordelen, moet een door de Raad van Bestuur opgesteld ontwerp aan alle deelnemers worden voorgelegd; dat de beslissingen daarover van hun raden die de oorspronkelijke statuten hebben goedgekeurd, het mandaat van de respectieve vertegenwoordigers op de Algemene Vergadering bepalen en bij het verslag worden gevoegd.
De deelnemers die nalaten binnen de gestelde termijn een beslissing te nemen en voor te leggen, worden geacht zich te onthouden; dat de onthouding het mandaat van hun vertegenwoordiger op de Algemene Vergadering bepaalt.
De Raad van Bestuur van Haviland heeft op 19 juni 2023 overeenkomstig artikel 427 van het Decreet Lokaal Bestuur een ontwerp van statutenwijziging goedgekeurd.
Bij brief van 22 augustus 2023 stelt Haviland de deelnemers in kennis van het voorstel van statutenwijzigingen.
De agenda van de buitengewone algemene vergadering van Haviland die zal gehouden worden op 13 december 2023 omvat ondermeer volgend agendapunt:
De gemeenteraad moet het mandaat van zijn vertegenwoordiger herhalen voor elke algemene vergadering en hem mandateren om de agendapunten al dan niet goed te keuren.
In de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd raadslid Wim Peeters aangeduid als effectief vertegenwoordiger en raadslid Ann De Ridder als plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Haviland gedurende de huidige legislatuur.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen, inzonderheid de artikelen 40 en 41 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad en de artikelen 427 en 432.
De wet van 29 juli 1911 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van de bestuurshandelingen.
De van kracht zijnde statuten van Haviland zoals gepubliceerd in de bijlagen bij het Belgische Staatsblad op 9 juli 2021, inzonderheid artikel 38 betreffende de statutenwijziging.
De gemeenteraad keurt het voorstel van statutenwijziging van Haviland zoals werd aangenomen door de raad van bestuur op 19 juni 2023 goed.
De vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente wordt gemandateerd om de statutenwijzigingen op de buitengewone algemene vergadering van Haviland van 13 december 2023 goed te keuren.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Haviland , Brusselsesteenweg 617 in 1731 Zellik of via e-mail: info@haviland.be
De gemeente is deelnemer van de dienstverlenende vereniging Cipal.
Bij e-mail en aangetekende zending van 14 juli 2023 werd de gemeente opgeroepen tot de buitengewone algemene vergadering van Cipal dv van 12 oktober 2023, met het oog op het doorvoeren van een wijziging van de statuten van Cipal dv.
De oproepingsbrief van 14 juli 2023 tot de buitengewone algemene vergadering van Cipal dv van 12 oktober 2023 bevat volgende agendapunten:
1. Wijziging van de statuten
De toelichtende nota bij de agenda van de buitengewone algemene vergadering.
Het ontwerp van statutenwijziging van Cipal dv werd goedgekeurd in de raad van bestuur in zitting van 13 juli 2023.
De statuten van Cipal dv moeten gewijzigd worden om deze in overeenstemming te brengen met de bepalingen van het Wetboek van de vennootschappen en verenigingen en met de bepalingen van het decreet over het lokaal bestuur.
Het voormeld ontwerp van statutenwijziging omvat ook het voorstel om (i) de maatschappelijke doelstellingen van Cipal dv te actualiseren als gevolg van de uitbreiding van de dienstverlening van Cipal dv en (ii) de zetel van de vereniging te verplaatsen.
Het voormeld ontwerp van statutenwijziging omvat tevens het voorstel om de statuten op diverse punten te wijzigingen om in het bijzonder de leesbaarheid te verhogen.
De raad van bestuur van Cipal dv stelt voor om voormeld ontwerp van statutenwijziging en de overige agendapunten van deze buitengewone algemene vergadering goed te keuren.
Er zijn geen redenen voorhanden om de goedkeuring van de agendapunten te weigeren zodat de gemeenteraad kan instemmen met voormeld ontwerp van statutenwijziging en met de overige agendapunten van deze buitengewone algemene vergadering.
De gemeenteraad moet het mandaat van zijn vertegenwoordiger herhalen voor elke algemene vergadering en hem mandateren om de agendapunten al dan niet goed te keuren.
In de gemeenteraad van 27 mei 2021 werd raadslid Lucien Wauters aangeduid als effectief vertegenwoordiger en in de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd raadslid Wim Peeters aangeduid als plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Cipal dv gedurende de huidige legislatuur.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en in het bijzonder op artikel 40 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad en inzake de intergemeentelijke samenwerking.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 427.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, deel 3, titel 3 inzake de intergemeentelijke samenwerking en in het bijzonder op artikel 432, derde lid dat bepaalt dat vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger moet worden herhaald voor elke algemene vergadering.
De huidige statuten van Cipal dv.
De beslissing van de gemeenteraad van 28 februari 2019 betreffende aanduiding van effectief vertegenwoordiger en plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Cipal dv voor de duur van de legislatuur 2019-2024.
De beslissing van de gemeenteraad van 27 mei 2021 betreffende kennisname ontslag en aanduiding van effectief vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Cipal dv voor de resterende duur van de legislatuur 2019-2024.De gemeenteraad keurt de wijzigingen aan artikel 4 van de statuten van Cipal dv (agendapunten 1 en 2 van de vergadering: wijziging maatschappelijke doelstellingen van Cipal dv) goed.
De gemeenteraad keurt de wijzigingen aan artikel 5 van de statuten van Cipal dv (agendapunt 3 van de vergadering: verplaatsing van de zetel van Cipal dv) goed.
De gemeenteraad keurt de overige wijzigingen aan de statuten van Cipal dv overeenkomstig voormeld ontwerp van statutenwijziging (agendapunten 4 tot en met 61 van de vergadering: andere wijzigingen aan de statuten overeenkomstig het aan de deelnemers verstuurde ontwerp) goed.
De gemeenteraad keurt het voorstel tot wijziging aan het opschrift van de statuten van Cipal dv om deze in overeenstemming te brengen met de genomen besluiten (agendapunt 62 van de vergadering) goed.
De gemeenteraad keurt het voorstel tot het verlenen van machten tot uitvoering van de genomen besluiten (agendapunt 63 van de vergadering) goed.
De vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente wordt gemandateerd om op de buitengewone algemene vergadering van Cipal dv van 12 oktober 2023 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien deze algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Cipal dv via e-mail: infoavdv@cipal.be.
De gemeente is vennoot van de coöperatieve vennootschap (met beperkte aansprakelijkheid) Zefier, met zetel te Koning Albert II-laan 37, 1030 Schaarbeek en geregistreerd bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (RPR Brussel, Nederlandstalige afdeling) 0680.832.904 (“Zefier”).
Bij brief van 12 juni 2023 werd de gemeenteraad uitgenodigd om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering. Deze zal worden gehouden op dinsdag 19 december 2023 om 14 uur in het Notariskantoor Berquin, Lloyd Georgelaan 11 in Brussel.
De oproepingsbrief van 12 juni 2023 tot de buitengewone algemene vergadering van Zefier van 19 december 2023 bevat volgende agendapunten:
In de gemeenteraad van 28 januari 2021 werd schepen Brahim Harfaoui aangeduid als effectief vertegenwoordiger en in de gemeenteraad van 28 februari 2019 werd schepen Bart Keymolen aangeduid als plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Zefier voor de duur van de legislatuur 2019-2024.
Naar aanleiding van de invoering van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen (het “WVV”) moet Zefier uiterlijk tegen 1 januari 2024 haar statuten in overeenstemming brengen met de dwingende bepalingen van het WVV.
In dat verband heeft de raad van bestuur van Zefier een ontwerp van statutenwijziging voorbereid, waarvan de ontwerptekst samen met een artikelsgewijze toelichting, een verslag betreffende de soorten van aandelen en een verslag betreffende coöperatieve finaliteit aan de gemeente werden overgemaakt. Daarin stelt de raad van bestuur onder meer voor Zefier te laten voortbestaan als een coöperatieve vennootschap, aangezien Zefier kan worden geacht een coöperatieve finaliteit te hebben.
De wijzigingen aan de statuten van Zefier dienen notarieel te worden vastgesteld op een buitengewone algemene vergadering van Zefier. Deze algemene vergadering strekt er louter toe de wijzigingen zoals die zijn voorgesteld door de raad van bestuur goed te keuren. Om die reden en teneinde de praktische implementatie van de statutenwijziging te vereenvoudigen, stelt de raad van bestuur aan de vennoten van Zefier voor om een volmacht te verlenen teneinde de gemeente Sint-Pieters-Leeuw te vertegenwoordigen op deze buitengewone algemene vergadering.
Er zijn geen bezwaren voorhanden om de goedkeuring van de voorgelegde agendapunten te weigeren.
Dit besluit heeft geen financiële gevolgen.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikelen 40 en 41.
Wet van 21 december 1994 houdende sociale en diverse bepalingen, artikel 180.
Statuten van Zefier inzonderheid artikelen 27 en 28.
De gemeenteraad bevestigt de tijdige ontvangst van de oproeping voor de buitengewone algemene vergadering van Zefier op 19 december 2023 met bijhorende agenda en stukken.
De gemeenteraad neemt kennis van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Zefier op 19 december 2023 en van de bijhorende stukken. De in deze stukken opgenomen motivering wordt bijgetreden.
De gemeenteraad keurt de statutenwijziging van Zefier zoals zij werd voorgelegd integraal goed.
De heer Philippe Rossie, secretaris van Zefier, iedere advocaat of medewerker van het advocatenkantoor Stibbe (met zetel te Loksumstraat 25, 1000 Brussel) en iedere medewerker van het notariskantoor Berquin (met zetel te Lloyd Georgelaan 11, 1000 Brussel), alleen handelend en met mogelijkheid tot indeplaatsstelling, wordt als afgevaardigde aangeduid op de buitengewone algemene vergadering van Zefier, waarbij de afgevaardigde handelt volgens de steminstructies van de gemeenteraad.
De gemeenteraad geeft opdracht aan de afgevaardigde om op de buitengewone algemene vergadering van Zefier alle punten van de agenda goed te keuren en om alle overige handelingen en/of transacties te stellen die nodig zijn of nuttig kunnen zijn in het kader van de voorgenomen buitengewone algemene vergadering.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Zefier via e-mail: info@zefier.be
In het kader van de opdracht “Externe dienst voor preventie en bescherming op het werk” werd een bestek met nr. 2023-389 opgesteld door de ontwerper.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 247.933,88 excl. btw of € 300.000,00 incl. 21% btw.
De opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 48 maanden.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
Het bestek met nr. 2023-389 en de raming voor de opdracht “Externe dienst voor preventie en bescherming op het werk”, opgesteld door de ontwerper en integraal opgenomen in dit beslsuit, worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 247.933,88 excl. btw of € 300.000,00 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal niveau.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2023, op budgetcode 6132600/01/0115 (actie/raming RA300104) en in het budget van de volgende jaren.
In de Philippe Destrykerlaan is het vandaag toegelaten om aan beide kanten van de straat te parkeren. Gezien de beperkte breedte van de straat zorgt dit voor problemen als de vuilniswagen langskomt omdat de autobestuurders rekening houden bij het parkeren met de doorgang van auto’s, maar niet met de doorgang van grotere voertuigen. Dit is niet enkel vervelend voor de vuilniswagen, maar gevaarlijk indien hulpdiensten niet door zouden kunnen.
In gelijkaardige naburige straten, nl. de Vredelaan en Alfons Vandenboschstraat, is er langs de oneven huisnummers parkeerverbod ingesteld. Dit garandeert te allen tijde een vlotte doorgang.
Analoog aan deze straten stellen we voor om in de Philippe Destrykerlaan parkeerverbod in te stellen. Dit langs de even huisnummers omdat dit zo meer parkeermogelijkheden biedt aan de bewoners.
Dit voorstel wordt verwoord onder artikel 8.
Artikel 1 tot en met 7, artikel 9 tot en met artikel 11 worden hernomen vanuit een resum vorige raadsbeslissingen zodat in de toekomst efficiënter kan gewerkt worden.
De Nieuwe Gemeentewet 24 juni 1988, artikel 119.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen.
Wet van 18 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 betreffende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Volgende aanvullende reglementen worden opgeheven:
alle bepalingen in de vorige aanvullende verkeersreglementen met betrekking tot Philippe Destrykerlaan te 1601 Ruisbroek
De Philippe Destrykerlaan maakt deel uit van de bebouwde kom “Ruisbroek Sint-Pieters-Leeuw”.
De Philippe Destrykerlaan maakt deel uit van de blauwe zone van Ruisbroek - sector A.
Op de Philippe Destrykerlaan aan het kruispunt met de Karel Gilsonstraat geldt,
voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Philippe Destrykerlaan ter hoogte van het kruispunt met de Karel Gilsonstraat geldt:
is een doodlopende weg.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Philippe Destrykerlaan in beide richten geldt:
het is verboden voor bestuurders sneller te rijden dan 30 km per uur.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Philippe Destrykerlaan ter hoogte van het kruispunt met de Karel Gilsonstraat geldt:
Einde van het verbod voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan 5 ton massa, aangevuld met “Uitgezonderd plaatselijk bediening”.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Philippe Destrykerlaan van de Karel Gilsonstraat tot huisnummer 14 langs de even huisnummers geldt:
het parkeren is verboden;
het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid;
het einde van de parkeerreglementering wordt aangeduid.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Philippe Destrykerlaan tussen huisnummer 15 en huisnummer 18 geldt:
het parkeren is verboden.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
De verkeerstekens waarvan sprake in dit reglement zullen worden geplaatst overeenkomstig het signalisatieplan van de verkeersdienst van de lokale politie en conform het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de maximum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Dit aanvullend verkeersreglement treedt in werking vanaf het moment van aanbrengen van de signalisatie.
De nieuwe maatregel die hierbij wordt genomen is het inrichten van een parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van Frans Demolstraat 19. Aanleiding is de aanvraag van de bewoner van huisnummer 19. De aanvraag voldoet aan de aandachtspunten zoals opgenomen in de omzendbrief van 3 april 2001 betreffende parkeerplaatsen, voorbehouden voor personen met een handicap en de algemene en specifieke criteria voor de aanleg van een parkeerplaats voor mensen met een handicap werden door de commissie Mobiliteit en Openbare Werken op 14 januari 2016 vastgesteld.
Dit voorstel wordt verwoord onder artikel 9. Artikel 1 tot en met 8, en artikel 10 tot en met 13 worden hernomen vanuit vorige raadsbeslissingen zodat in de toekomst efficiënter kan gewerkt worden.
De Nieuwe Gemeentewet 24 juni 1988, artikel 119.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen.
De wet van 18 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Het Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 betreffende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Het Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Volgende aanvullende reglementen worden opgeheven:
alle bepalingen in de vorige aanvullende verkeersreglementen met betrekking tot Frans Demolstraat te 1600 Sint-Pieters-Leeuw.
De Frans Demolstraat maakt deel uit van de bebouwde kom “Negenmanneke Sint-Pieters-Leeuw”.
De Frans Demolstraat maakt deel uit van de zone 30 – Schoolomgeving - Negenmanneke centrum.
Op de Frans Demolstraat ter hoogte van Brusselbaan geldt,
voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Frans Demolstraat ter hoogte van Brusselbaan geldt,
de bestuurders moeten voorrang verlenen aan iedere bestuurder die rijdt op de openbare weg of de rijbaan die ze oprijden; de plaats waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen, wordt aangeduid.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Frans Demolstraat vanaf Gustave Gibonstraat tot Brusselbaan in de richting van Gustave Gibonstraat geldt,
verboden rijrichting voor iedere bestuurder; de maatregel geldt niet voor fietsers.
In de tegenovergestelde richting geldt toegelaten rijrichting op de openbare weg met eenrichtingsverkeer; fietsers mogen in de twee richtingen rijden.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Frans Demolstraat vanaf Brusselbaan tot Gustave Gibonstraat aan beide kanten van de weg in de richting van Brusselbaan geldt,
voertuigen moeten parkeren binnen de afgebakende plaatsen.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Frans Demolstraat ter hoogte van huisnummer 8 geldt,
het parkeren is toegelaten;
het parkeren is voorbehouden voor voertuigen die gebruikt worden door personen met een handicap;
de parkeerreglementering geldt over een afstand van 6 m.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Frans Demolstraat ter hoogte van huisnummer 19 geldt,
het parkeren is toegelaten;
het parkeren is voorbehouden voor voertuigen die gebruikt worden door personen met een handicap;
de parkeerreglementering geldt over een afstand van 6 m.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Frans Demolstraat ter hoogte van Gustave Gibonstraat geldt,
voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Dit aanvullend verkeersreglement treedt in werking vanaf het moment van aanbrengen van de signalisatie.
De verkeerstekens waarvan sprake in dit reglement zullen worden geplaatst overeenkomstig het signalisatieplan van de verkeersdienst van de lokale politie en conform het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de maximum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Dit aanvullende verkeersreglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken.
De brandweg op Priorijlaan tussen huisnummer 2 (Assistentiewoningen Residentie De Leeuweryck) en huisnummer 3 (Appartementsblok) is op dezelfde manier uitgevoerd als de rest van de straat. Hierdoor kunnen de mensen het onderscheid niet maken. Gezien de beperkte breedte van de brandweg en het feit dat de brandweg te allen tijde vrij moet blijven, is het niet gewenst dat daar geparkeerd wordt. Daarom zal een parkeerverbod aangebracht worden door middel van gele onderbroken strepen.
Dit voorstel wordt verwoord onder artikel 2.
De Nieuwe Gemeentewet 24 juni 1988, artikel 119.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen.
De wet van 18 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Het Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 betreffende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Het Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
De Priorijlaan maakt deel uit van de bebouwde kom “Negenmanneke Sint-Pieters-Leeuw”.
Op de Priorijlaan tussen huisnummer 2 en huisnummer 3 geldt,
het parkeren op de rijbaan is verboden.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Dit aanvullend verkeersreglement treedt in werking vanaf het moment van aanbrengen van de signalisatie.
De verkeerstekens waarvan sprake in dit reglement zullen worden geplaatst overeenkomstig het signalisatieplan van de verkeersdienst van de lokale politie en conform het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de maximum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Dit aanvullende verkeersreglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken.
De brandweg op de Godfried Van Leuvenlaan ter hoogte van huisnummer 4 (Belfair woonzorgcentrum) is op dezelfde manier uitgevoerd als de rest van de straat. Hierdoor kunnen de mensen het onderscheid niet maken. Gezien de brandweg te allen tijde vrij moet blijven is het niet gewenst dat er daar geparkeerd wordt buiten de voorziene parkeervakken, en zal bijgevolg een parkeerverbod door middel van gele onderbroken strepen worden aangebracht.
Dit voorstel wordt verwoord onder artikel 2.
De Nieuwe Gemeentewet 24 juni 1988, artikel 119.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen.
De wet van 18 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Het Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 betreffende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Het Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
De Godfried Van Leuvenlaan maakt deel uit van de bebouwde kom “Negenmanneke Sint-Pieters-Leeuw”.
Op de Godfried Van Leuvenlaan aan huisnummer 4 (Belfair - woonzorgcentrum) tussen de parkeervakken aan het woonzorgcentrum en de paaltjes geldt,
het parkeren op de rijbaan is verboden.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Aan de parking op de Godfried Van Leuvenlaan tegenover huisnummer 26 geldt,
het parkeren is toegelaten.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Dit aanvullend verkeersreglement treedt in werking vanaf het moment van aanbrengen van de signalisatie.
De verkeerstekens waarvan sprake in dit reglement zullen worden geplaatst overeenkomstig het signalisatieplan van de verkeersdienst van de lokale politie en conform het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de maximum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Dit aanvullende verkeersreglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken.
Gezien de hoge parkeerdruk in Negenmanneke en de beperkte ‘Kiss & Ride’ -zone aan de Sint-Stevenschool is het moeilijk voor de ouders om hun kinderen op een veilige manier op school af te zetten. Dit heeft als gevolg dat veel ouders foutief gaan parkeren met hinder op de rijbaan en/of voor bewoners als gevolg.
Wij stellen daarom voor:
Op deze manier kunnen de bewoners op niet schooldagen (feestdagen, pedagogische studiedagen, en groot verlof) gebruik maken van deze plaatsen. Wat strikt genomen vandaag niet het geval is. En bieden we ’s ochtends ruimte aan voor het afzetten van de kinderen op de Sint-Stevenschool.
Voor een uniform beleid worden ook de uren van de ‘Kiss & Ride’ gelijk getrokken met de uren van de ‘Kiss & Ride’ in Vlezenbeek en Ruisbroek, namelijk: van 8u tot 9u.
Dit voorstel wordt verwoord onder artikel 9.
Artikel 1 tot en met 8, en artikel 10 tot en met 16 worden hernomen vanuit vorige raadsbeslissingen zodat in de toekomst efficiënter kan gewerkt worden.
De Nieuwe Gemeentewet 24 juni 1988, artikel 119.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen.
Wet van 18 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 betreffende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Volgende aanvullende reglementen worden opgeheven:
alle bepalingen in de vorige aanvullende verkeersreglementen met betrekking tot Gustave Gibonstraat te 1600 Sint-Pieters-Leeuw.
De Gustave Gibonstraat maakt deel uit van de bebouwde kom “Negenmanneke Sint-Pieters-Leeuw”.
Het eerste deel van de Gustave Gibonstraat tot aan de voetweg naast de Sint-Stevenschool maakt deel uit van de Schoolomgeving “zone 30 – Negenmanneke centrum”.
Het eerste deel van de Gustave Gibonstraat tot aan de Frans Demolstraat maakt deel uit van de blauwe zone – weerstandplein.
Op de Gustave Gibonstraat ter hoogte van het Weerstandsplein geldt,
voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Gustave Gibonstraat vanaf het Weerstandsplein tot Meibloemstraat in de richting van het Weerstandsplein geldt,
verboden rijrichting voor iedere bestuurder;
de maatregel geldt niet voor fietsers.
In de tegenovergestelde richting geldt, toegelaten rijrichting op de openbare weg met eenrichtingsverkeer; fietsers mogen in de twee richtingen rijden.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Gustave Gibonstraat vanaf het Weerstandsplein tot de Meibloemstraat aan beide kanten van de weg in de richting van de Meibloemstraat geldt,
voertuigen moeten parkeren binnen de afgebakende plaatsen.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Gustave Gibonstraat net voor de Frans Demolstraat geldt,
kruispunt waar de voorrang van rechts geldt;
fietsers rijden in de twee rijrichtingen op de dwarslopende openbare weg die men gaat oprijden.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Gustave Gibonstraat ter hoogte van huisnummer 1A (Sint-stevensschool) over een lengte van 5 parkeerplaatsen geldt,
het parkeren is verboden;
de maatregel geldt enkel op schooldagen van 8u tot 9u;
het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid;
het einde van de parkeerreglementering wordt aangeduid.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Gustave Gibonstraat ter hoogte van huisnummer 16 geldt,
oversteekplaats voor voetgangers;
de voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Gustave Gibonstraat ter hoogte van de voetweg geldt,
de voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Gustave Gibonstraat ter hoogte van de woning huisnummer 31 geldt:
het parkeren is toegelaten;
het parkeren is voorbehouden voor de voertuigen die gebruikt worden door personen met een handicap;
de parkeerreglementering geldt over een afstand van 6 m.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Op de Gustave Gibonstraat aan het kruispunt met de Meibloemstraat geldt,
verplichting de door de pijl aangeduide richting te volgen;
de maatregel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A.
Dit wordt ter kennis gebracht door:
Dit aanvullend verkeersreglement treedt in werking vanaf het moment van aanbrengen van de signalisatie.
De verkeerstekens waarvan sprake in dit reglement zullen worden geplaatst overeenkomstig het signalisatieplan van de verkeersdienst van de lokale politie en conform het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de maximum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Dit aanvullende verkeersreglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken.
Gezamenlijk aankopen kan leiden tot aanzienlijke besparingen en administratieve vereenvoudiging.
Het is aangewezen om met rioolbeheerder Fluvius samen te werken in het kader van samenaankopen.
Er wordt een samenwerkingsakkoord voorgesteld tussen Fluvius en Gemeente Sint-Pieters-Leeuw.
Fluvius zal steeds de procedure voeren en in naam van Gemeente Sint-Pieters-Leeuw bij de gunning van de opdracht optreden.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
Het samenwerkingsakkoord tussen rioolbeheerder Fluvius System Operator cvba en Gemeente Sint-Pieters-Leeuw wordt principieel goedgekeurd.
Het samenwerkingsakkoord treedt in werking op datum van de ondertekening en dit voor onbepaalde duur.
Per initiatief (samenaankoop, raamovereenkomst) zal Fluvius System Operator cvba gemandateerd worden om de procedure te voeren in naam van Gemeente Sint-Pieters-Leeuw.
Het samenwerkingsakkoord tussen Fluvius System Operator cvba en Gemeente Sint-Pieters-Leeuw als bijlage maakt integraal deel uit van dit besluit.
Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 4 september 2023 principiële goedkeuring aan de opdracht “Renovatie Broekweg” tegen een initieel geraamd bedrag van € 125.000,00 incl. btw.
In het kader van de opdracht “Renovatie Broekweg” werd een bestek met nr. 2023-388 opgesteld door de dienst Openbare werken.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 78.400,00 excl. btw of € 94.864,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
Het bestek met nr. 2023-388 en de raming voor de opdracht “Renovatie Broekweg”, opgesteld door de dienst openbare werken worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 78.400,00 excl. btw of € 94.864,00 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2023, op budgetcode 2240007/04/0200.
In functie van rioleringswerken langs de J. Depauwstraat en het opvangen van de doorsteek in de Jules Sermonstraat door rioolbeheerder Fluvius, en de landschappelijke aanleg van de Wipweide, alsook het openleggen van de waterloop tussen de H. Vanhouchestraat en J. Depauwstraat die de gemeente Sint-Pieters-Leeuw wenst uit te voeren, werd een samenwerkingovereenkomst opgesteld waarbij Fluvius optreedt als leidend bestuur.
Gezamenlijk aankopen kan leiden tot aanzienlijke besparingen en administratieve vereenvoudiging.Het is aangewezen om met rioolbeheerder Fluvius samen te werken in het kader van samenaankopen.
Er wordt een samenwerkingsakkoord voorgesteld tussen Fluvius en Gemeente Sint-Pieters-Leeuw.
Fluvius zal steeds de procedure voeren en in naam van Gemeente Sint-Pieters-Leeuw bij de gunning van de opdracht optreden.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
Het samenwerkingsakkoord tussen rioolbeheerder Fluvius System Operator cvba en Gemeente Sint-Pieters-Leeuw wordt principieel goedgekeurd.
Het samenwerkingsakkoord treedt in werking op datum van de ondertekening en dit voor onbepaalde duur.
Per initiatief (samenaankoop, raamovereenkomst) zal Fluvius System Operator cvba gemandateerd worden om de procedure te voeren in naam van Gemeente Sint-Pieters-Leeuw.
Het samenwerkingsakkoord tussen Fluvius System Operator cvba en Gemeente Sint-Pieters-Leeuw als bijlage maakt integraal deel uit van dit besluit.
In het decreet van 20 april 2012 houdende de organisatie van kinderopvang van baby’s en peuters beoogt de Vlaamse overheid kwaliteitsvolle en betaalbare opvangplaatsen voor elke gezin met behoefte aan kinderopvang en dit binnen een redelijke termijn en een redelijke afstand.
Daartoe worden periodiek middelen beschikbaar gesteld om bijkomende opvangplaatsen te realiseren, de zogenaamde ‘uitbreidingsrondes.Het lokaal bestuur heeft als lokale regisseur een belangrijke inbreng bij de ontwikkeling van het lokale kinderopvangaanbod. Aan het bestuur wordt gevraagd om een gemotiveerd positief of negatief advies uit te brengen over elke aanvraag in zijn gemeente.
Om tot een kwalitatief en zorgvuldig advies te komen, wordt aan het lokaal bestuur gevraagd om vooraf de beoordelingscriteria en de -procedure vast te leggen en bekend te maken zodat iedere aanvraag objectief kan gescoord worden.Decreet houdende de organisatie van kinderopvang van baby's en peuters dd 20 april 2012.
Besluit van de Vlaamse Regering houdende de vergunningsvoorwaarden en het kwaliteitsbeleid voor gezinsopvang en groepsopvang van baby's en peuters ('vergunningsbesluit') dd 22 november 2013.
Besluit van de Vlaamse Regering houdende de subsidies en de eraan gekoppelde voorwaarden voor de realisatie van specifieke dienstverlening door gezinsopvang en groepsopvang van baby's en peuters ('subsidiebesluit') dd 22 november 2013.
Ministerieel Besluit tot uitvoering van het subsidiebesluit dd 23 april 2014.
De gemeenteraad keurt de beoordelingscriteria en -procedure voor uitbreidingsronden kinderopvang baby's en peuters, zoals integraal opgenomen bij dit besluit, goed.
Op 27 juni 2023 werd het lokale bestuur en de ouders op de hoogte gebracht door het departement Opgroeien, dat zij hebben besloten de vergunning van kinderopvang Sloeberke in te trekken, gevestigd aan de Brusselbaan 252 in Sint-Pieters-Leeuw. Opgroeien heeft geoordeeld dat kinderopvang Sloeberke niet langer voldoet aan de vereiste kwaliteitsnormen en dat de kinderopvang vanaf 31 juli 2023 moet sluiten.
Kinderdagverblijf Sloeberke diende bezwaar in tegen deze beslissing en op 3 augustus 2023 communiceerde het departement Opgroeien dat het ingediende bezwaar onontvankelijk is verklaard, waardoor kinderopvang Sloeberke met onmiddellijke ingang definitief gesloten zou blijven.
4 private organisatoren (3w+, I-mens, Ferm en Infano) werden aangeschreven met de vraag vervangcapaciteit te organiseren en een concreet voorstel werd uitgewerkt. Dit voorstel zou worden voorgelegd op het CBS van 21/08/2023.
Echter,…kinderdagverblijf Sloeberke ging opnieuw in beroep tegen deze beslissing en op 18 augustus verklaart de Raad van state dit beroep ontvankelijk, waardoor de beslissing tot sluiting is geschorst. Kinderdagverblijf Sloeberke gaat hierdoor met onmiddellijke ingang opnieuw open in afwachting van een definitieve uitspraak van de beroepscommissie. (uiterste termijn is 135 dagen = 31 december 2023)
Vanuit het lokaal bestuur hebben wij de opdracht om ouders te ondersteunen in hun zoektocht naar een alternatieve opvang locatie (indien het agentschap beslist om het kinderdagverblijf definitief te sluiten). Gezien het tekort aan opvangmogelijkheden in onze regio is er echter geen mogelijkheid om deze kinderen alternatieve opvang in de huidige capaciteit aan te bieden. Er bestaat echter wel de mogelijkheid om (bijkomende) vervangcapaciteit in te richten.
Indien vervangcapaciteit wordt georganiseerd:
Omdat het lokale bestuur de ouders niet in de steek wil laten, er ook behoefte is aan plaatsen voor nieuwe baby's en peuters en er nu meer tijd is om een uitgebreide overheidsopdracht in de markt te zetten, wordt voorgesteld om een vernieuwde overheidsopdracht uit te sturen naar dezelfde 4 private organisatoren met als vraag vervangcapaciteit in te richten voor de huidige kinderen en de toekomstige kinderen die reeds zijn ingeschreven vanaf 1 december 2023, of uiterst 1 januari 2024. Na afloop van de subsidie vervangingscapaciteit verwacht het lokaal bestuur van de organisator het engagement om een reguliere kinderopvangwerking op de voorziene locatie verder te zetten en dit voor minstens 18 erkende plaatsen. Ter ondersteuning van deze duurzame opvangcapaciteit, aansluitend aan de subsidies voor tijdelijke vervangcapaciteit en in afwachting van het bekomen van T2 subsidies, voorziet de gemeente Sint-Pieters-Leeuw een financiële vergoeding van 30 euro per kind per voltijdse dag opvang (15 euro voor halftijdse dag opvang) en dit voor maximaal 18 erkende plaatsen, weliswaar tot uiterst 30 juni 2026.
We verwachten van de organisator dat deze in de tussentijd consequent inschrijft op de subsidieoproepen van het Agentschap Opgroeien. Bij het verwerven van een T2 subsidieplaats, vervalt de financiële opleg van de gemeente Sint-Pieters-Leeuw voor die plaats onmiddellijk (van zodra uitbetaling T2 plaats effectief is).
Voor de toewijzing van nieuwe kinderen zal er samen gewerkt worden met het lokaal loket kinderopvang en zal er steeds voorrang gegeven worden aan kinderen van het grondgebied Sint-Pieters-Leeuw.
Als bijlagen het bestek vervangingscapaciteit en inschrijvingsdocument vervangingscapaciteit, en een geschatte bezetting/uitstroom van de noodopvang.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten
De gemeenteraad keurt het bestek voor de overheidsopdracht Organisatie van een vervangcapaciteit in Sint-Pieters-Leeuw, zoals integraal opgenomen bij dit besluit, goed.
Aan de lokale besturen wordt gevraagd om intrafamiliaal geweld als beleidsprioriteit te behandelen en mee trekker te zijn bij de uitbouw van de IFG-centra. Lokale besturen dienen in te staan voor de financiering van één of meerdere lokale casusregisseurs. Binnen elke zone dient er 1 casusregisseur (VTE) te worden aangesteld per 50.000 inwoners, voor de zone Zennevallei komt dit overeen met 2 VTE. Stad Halle is bevoegd voor de administratieve en financiële rechtstoestand van de aangeworven personeelsleden. De casusregisseurs worden fysiek tewerk gesteld in het sociaal huis te Halle. Vanuit lokaal bestuur Sint-Pieters-Leeuw voorzien we een bureel/gesprekslokaal op de sociale site te Ruisbroek, welke op afspraak kan gereserveerd worden (ontvangen van cliënten).
Deze overeenkomst regelt de samenwerking tussen de drie lokale besturen in kader van de aanstelling van casusregisseurs voor het Centrum Intra familiaal Geweld (IFG) Halle-Vilvoorde voor de pilootzone Zennevallei. Een IFG-centrum is een regionale netwerkorganisatie die de expertise van verschillende diensten rond intrafamiliaal geweld bundelt. De hoofddoelstelling is een duurzame, gecoördineerde en doeltreffende aanpak van intrafamiliaal geweld, door een optimale intersectorale samenwerking vanuit de betrokken diensten. De werking van het centrum wordt vastgelegd in het ontwerp van decreet tot oprichting en regeling van de centra intrafamilaal geweld, goedgekeurd op 26 juni 2023.
Decreet tot oprichting en regeling van de centra intrafamilaal geweld, goedgekeurd op 26 juni 2023.
De gemeenteraad keurt de 'samenwerkingsovereenkomst tussen stad Halle, gemeente Beersel en gemeente Sint-Pieters-Leeuw i.k.v. het centrum intrafamiliaal geweld Halle-Vilvoorde - pilootzone Zennevallei' goed.
Op 13 maart 2023 werd een klacht ingediend tegen het gebruik van het privéterrein bestemd voor de Chiro als publieke parking voor de scholen 'Den Top' en 'Don Bosco'.
Volgens de klager is er geen vergunning voor de parking en lijdt ze schade omdat auto's zich aan de kant zetten omdat de straat te smal is.
In afwachting van het bekomen van de omgevingsvergunning voor het slopen van de jeugdlokalen, het oprichten van nieuwe jeugdlokalen alsook voor de regularisatie van de parkeerplaatsen Mekingenweg 36, wordt een beperkte strook op de bestaande verharding van dit terrein tijdelijk voor een 10 à 15-tal wagens gebruikt als parking om kinderen van de GBS Den Top en de VB Don Bosco bij aanvang van de school af te zetten en bij het einde van de school op te halen.
In zijn schrijven van 17 maart 2023 meldde het Agentschap Binnenlands Bestuur dat voormelde klacht werd ingediend.
De gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant meldt in zijn schrijven van 27 juli 2023 – ref. 2023.000279 dat hij als algemeen toezichter geen bevoegdheden heeft wat betreft bouwovertredingen en omgevingsvergunningen en hij niet kan optreden in dit dossier.
De beslissing van de gouverneur, zoals weergegeven in zijn schrijven van 27 juli 2023 aan het college van burgemeester en schepenen en schrijven van 27 juli 2023 aan klager wordt krachtens artikel 333, tweede lid van het decreet over het lokaal bestuur ter kennis gebracht op de vergadering van de gemeenteraad.
Artikel 332, §1, derde lid en artikel 333, tweede lid decreet over het lokaal bestuur.
De gemeenteraad neemt kennis van de beslissing van de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant, zoals weergegeven in zijn schrijven van 27 juli 2023 aan het college van burgemeester en schepenen en zijn schrijven van 27 juli 2023 aan klager.
Naar aanleiding van de oplevering van het nieuwe politiegebouw in Halle werd een gemeenschappelijke schatter aangesteld om al de gebouwen die de politiezone Zennevallei huurt, te herwaarderen en de juiste huurwaarde vast te stellen.
De huurovereenkomsten dienden dan ook vernieuwd te worden met de nieuwe huurprijs.
De nieuwe maandelijkse huurprijs voor het gebouw Politiecommissariaat Brabantpoort bedraagt € 26.339,33 t.o.v. € 21.994,63 voorheen.
De nieuwe maandelijkse huurprijs voor het gebouw Politiecommissariaat Generaal Lemanstraat bedraagt € 4.020,83 t.o.v. € 3.230,76 voorheen.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad keurt de geactualiseerde huurovereenkomsten tussen de gemeente en de politiezone Zennevallei voor de gebouwen gelegen Pepingsesteenweg 250 te 1600 Sint-Pieters-Leeuw (politiepost Brabantpoort) en Generaal Lemanstraat 47 te 1600 Sint-Pieters-Leeuw (politiepost Zuun) goed.
Naar aanleiding van de overheveling van gemeentelijke taken inzake parkeerbeleid naar een private concessie en de nieuwe regels sinds 1 september 2023 bij laattijdige betaling door consumenten, moet het retributiereglement voor parkeren in de blauwe zone aangepast worden.
De wijzigingen zijn eigenlijk beperkt tot:
- (artikel 14) een verwijzing naar het extern bedrijf voor vaststelling van de boetes i.p.v. de gemeentelijke ambtenaren ;
- (artikel 12) de bepalingen inzake de invordering van de retributies waar nu een onderscheid wordt gemaakt tussen gewone burgers enerzijds en ondernemingen anderzijds - ten gevolge van de nieuwe wetgeving, en de kost van een herinnering werd naar 15,50 euro gebracht i.p.v. 15,00 euro.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 5 juni 2013 tot wijziging van het koninklijk besluit van 12 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, en met name artikel 27 quinquies over het gebruik van de wielklem.
Wet van 15 mei 2007 tot instelling van de functie van gemeenschapswacht en alle latere wijzigingen.
Wet van 7 februari 2003 houdende verschillende bepalingen inzake verkeersveiligheid en het koninklijk besluit van 22 december 2003 tot aanwijzing van de zware overtredingen per graad van de algemene reglementen genomen ter uitvoering van de wet betreffende de politie over het wegverkeer.
Het Ministerieel Besluit van 7 mei 1999 betreffende de parkeerkaart voor mensen met een handicap.
Omzendbrief KB/ABB 2019/2 betreffende de gemeentefiscaliteit.
Met ingang van 1 oktober 2023 tot en met 31 december 2025 wordt een retributie gevestigd cfr. bijlage.
Huidig reglement heft alle vorige reglementen betreffende hetzelfde onderwerp, in casu de gemeenteraadsbeslissing van 19 december 2019 op.
In september werden we geconfronteerd met vele duizenden doden en gewonden en veel materiële schade in 3 landen die getroffen werden door aardbevingen en/of overstromingen. Uit solidariteit met de getroffen gebieden wordt aan het bestuur voorgesteld steun te verlenen door storting van een bedrag van 8.000 euro op het rekeningnummer BE93 0000 0065 6667 van het Rode Kruis Vlaanderen.
De financiële middelen voor deze noodhulp zijn niet voorzien in het meerjarenplan, maar de hoogdringendheid vereist snelle actie.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
Een bedrag van 8.000 euro zal worden gestort op het rekeningnummer BE93 0000 0065 6667 van het Rode Kruis Vlaanderen ter ondersteuning van de getroffen gebieden.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de in deze beslissing voorgenomen uitgaven te bekrachtigen.
Het budget 2024 van kerkfabriek Sint Pieter werd elektronisch ingediend bij het gemeentebestuur op 12 augustus 2023. De gemeenteraad dient binnen de 50 dagen akte te nemen van het budget.
Het budget 2024 past in het MJP 2020-2025 dat goedgekeurd werd door de gemeenteraad van 24 oktober 2019.
Kerkfabriek Sint Pieter heeft geen gemeentelijke toelagen nodig om het budget sluitend te maken.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst.
Het ministerieel besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst.
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2024 van kerkfabriek Sint Pieter.
Het budget 2024 van kerkfabriek Sint Stefaan werd elektronisch ingediend bij het gemeentebestuur op 12 augustus 2023. De gemeenteraad dient binnen de 50 dagen akte te nemen van het budget.
Het budget 2024 past in het MJP 2020-2025 dat goedgekeurd werd door de gemeenteraad van 28 oktober 2021.
Kerkfabriek Sint Stefaan heeft geen gemeentelijke toelagen nodig om het budget sluitend te maken.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten
Het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst.
Het ministerieel besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst.
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2024 van kerkfabriek Sint Stefaan.
Het budget 2024 van kerkfabriek Jan Ruusbroec en Onze-Lieve-Vrouw werd elektronisch ingediend bij het gemeentebestuur op 12 augustus 2023. De gemeenteraad dient binnen de 50 dagen akte te nemen van het budget.
Het budget 2024 past in het MJP 2020-2025 dat goedgekeurd werd door de gemeenteraad van 28 oktober 2021.
Kerkfabriek Jan Ruusbroec en Onze-Lieve-Vrouw heeft in 2024 een gemeentelijke exploitatietoelage van € 2.407,97 nodig om het budget sluitend te maken.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten
Het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst.
Het ministerieel besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst.
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2024 van kerkfabriek Jan Ruusbroec en Onze-Lieve-Vrouw
Het budget 2024 van kerkfabriek Sint Lutgardis werd elektronisch ingediend bij het gemeentebestuur op 12 augustus 2023. De gemeenteraad dient binnen de 50 dagen akte te nemen van het budget.
Het budget 2024 past in het MJP 2020-2025 dat goedgekeurd werd door de gemeenteraad van 24 oktober 2019.
Kerkfabriek Sint Lutgardis heeft in 2024 een gemeentelijke exploitatietoelage van € 12.600,38 en een investeringstoelage van € 10.000 nodig om het budget sluitend te maken.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten
Het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst.
Het ministerieel besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst.
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2024 van kerkfabriek Sint Lutgardis.
Het budget 2024 van kerkfabriek Sint-Laurentius, Sint-Pieter in Banden werd elektronisch ingediend bij het gemeentebestuur op 12 augustus 2023. De gemeenteraad dient binnen de 50 dagen akte te nemen van het budget.
Het budget 2024 past in het MJP 2020-2025 dat goedgekeurd werd door de gemeenteraad van 28 oktober 2021.
Kerkfabriek Sint-Laurentius, Sint-Pieter in Banden heeft in 2024 geen gemeentelijke toelagen nodig om het budget sluitend te maken.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten
Het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst.
Het ministerieel besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst.
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2024 van kerkfabriek Sint-Laurentius, Sint-Pieter in Banden.
Het budget 2024 van kerkfabriek Onze-Lieve-Vrouw ten Hemel Opgenomen werd elektronisch ingediend bij het gemeentebestuur op 12 augustus 2023. De gemeenteraad dient binnen de 50 dagen akte te nemen van het budget.
Het budget 2024 past in het MJP 2020-2025 dat goedgekeurd werd door de gemeenteraad van 24 oktober 2019.
Kerkfabriek Onze-Lieve-Vrouw ten Hemel Opgenomen heeft in 2024 een gemeentelijke exploitatietoelage van € 22.799,40 nodig om het budget sluitend te maken.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten
Het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst.
Het ministerieel besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst.
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2024 van kerkfabriek Onze-Lieve-Vrouw ten Hemel Opgenomen.