Terug
Gepubliceerd op 29/10/2024

2024_RMW_00031 - 2024-467 - Aankoop meubilair - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Beslissing

raad voor maatschappelijk welzijn
do 27/06/2024 - 20:00 LDC De Wilg
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Siebe Ruykens; Jan Desmeth; Gunther Coppens; An Speeckaert; Herwig Smeets; Marleen De Kegel; Jean Cornand; Georgios Karamanis; Eddy Longeval; Michel Miedzinski; Guy Jonville; Gust Crabbe; Raimondo Palermo; Godefroid Pirsoul; Ann De Ridder; Brahim Harfaoui; Olivier Huygens; Veerle Seré; Jeroen Tiebout; Jeroen Steeman; Kim Paesmans; Lucien Wauters; Daniel De Maeght; Ann Verheyen; Raymond Stiens; Marc De Bosscher; Patricia Dereymaeker

Afwezig

Bart Keymolen; Annie Mathieu; Kathleen D'Herde; Lydie De Smet; Nicole Billens

Secretaris

Patricia Dereymaeker

Voorzitter

Siebe Ruykens
2024_RMW_00031 - 2024-467 - Aankoop meubilair - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Beslissing 2024_RMW_00031 - 2024-467 - Aankoop meubilair - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze - Beslissing

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

dlb0001

Aanleiding en motivering

In het kader van de opdracht “Aankoop meubilair” werd een bestek met nr. 2024-467 opgesteld door de dienst Aankoop.

Deze opdracht is opgedeeld in volgende percelen:

* Perceel 1 (Levering en installatie van bureaustoelen), raming: € 23.181,81 excl. btw of € 28.049,99 incl. 21% btw;

* Perceel 2 (Levering en installatie van zit-sta bureau's), raming: € 58.925,62 excl. btw of € 71.300,00 incl. 21% btw;

* Perceel 3 (Leveren van beeldschermstaanders), raming: € 3.512,40 excl. btw of € 4.250,00 incl. 21% btw;

* Perceel 4 (Leveren van laptopstandaarden), raming: € 4.214,88 excl. btw of € 5.100,00 incl. 21% btw;

* Perceel 5 (Aankoop meubilair 't Paviljoentje : polyvalente zaal), raming: € 14.049,58 excl. btw of € 17.000,00 incl. 21% btw.

De totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 103.884,29 excl. btw of € 125.699,99 incl. 21% btw.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Juridische gronden

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 143.000,00 niet).

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

Regelgeving bevoegdheid

Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn keurt eenparig het volgende besluit goed.
De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2024-467 en de raming voor de opdracht “Aankoop meubilair”, opgesteld door de dienst Aankoop worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 103.884,29 excl. btw of € 125.699,99 incl. 21% btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2024 onder budgetcode 2300000/07/0951/04.