ma 29/04/2024 - 16:00 Roosezolder
De notulen van de zitting van het college van burgemeester en schepenen dd. 22 april 2024 worden ter goedkeuring voorgelegd, overeenkomstig artikel 50 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
De burgers van een lidstaat van de Europese Unie kunnen een aanvraag tot inschrijving vragen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2024.
De burgers van een lidstaat van de Europese Unie kunnen een aanvraag tot inschrijving vragen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2024.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de concessie in het urnenveld voor 30 jaar – 2 personen – begraafplaats Zuun toe te kennen aan de concessiehouder.
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland hebben gevestigd zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet worden vastgesteld.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland hebben gevestigd zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet worden vastgesteld.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
Op zondag 18 augustus 2024 organiseert Riverboots Country de 5de Sunday Countryday.
Dit vindt plaats te 1600 Sint-Pieters-Leeuw, Jan Vanderstraetenstraat 198 (Zonnig Leven).
Het evenement start om 13.00 uur en eindigt om 20.00 uur.
De organisatoren vragen de toelating voor het brengen van elektronisch versterkte muziek met een maximum toegestaan geluidsniveau tussen 85 en 95 dB(A).
TotalEnergies, de laadpaaloperator aangesteld door het Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW), vraagt goedkeuring aan de gemeente Sint-Pieters-Leeuw, in de hoedanigheid van wegbeheerder, om over te gaan tot de strategische plaatsing van laadpalen ter hoogte van volgende locaties: Bezemstraat 50, Gulden-Bodemplein 2, Jan Vanderstraetenstraat 198, Hendrik Vanhouchestraat 2, Galgstraat 81 en Pastoor Vendelmansstraat 38 te 1600 Sint-Pieters-Leeuw, Fabrieksstraat 1, Fabrieksstraat 364 en Kerkstraat 75 te 1601 Ruisbroek, Schaliestraat 2 en Vlezenbeeklaan 158 te 1602 Vlezenbeek.
Het college van burgemeester en schepenen werd aangeduid als budgethouder en aan hen wordt de lijst van kosten voorgelegd ter goedkeuring.
De bestelbons die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
De opbrengsten die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
Aan het college wordt goedkeuring gevraagd voor de organisatie van een Fifatornooi '25 op donderdag 17 april 2025 in het vrijetijdshuis BruL.
Op vrijdag 3 en zaterdag 4 mei 2024 wordt het evenement 'Jelle Cup 5-5' georganiseerd te 1600 Sint-Pieters-Leeuw, Pijnbroekstraat 41 (Leeuw Brucom)
Het evenement start op vrijdag om 17.00 uur en eindigt om 01.00 uur.
Het evenement start op zaterdag om 09.00 uur en eindigt om 03.00 uur.
De organisatoren vragen de toelating voor het brengen van elektronisch versterkte muziek met een maximum toegestaan geluidsniveau tot 100 dB(A).
Het college van burgemeester en schepenen besliste om voor de contractuele betrekking van deskundige sport over te gaan tot de organisatie van een selectieprocedure met aanleg van een werfreserve met een geldigheidsduur van 1 jaar, max. verlengbaar met 2 jaar. Tevens werd beslist dat de weging van de selectietechnieken door de selectiecommissie wordt vastgesteld.
Het college van burgemeester en schepenen besliste om voor de volgende betrekkingen een wervingsreserve vast te stellen:
Aan het college wordt gevraagd of de wervingsreserves wel of niet moeten worden verlengd.
Het college van burgemeester en schepenen heeft op 15 april 2024 kennis genomen van het proces-verbaal van de selectieprocedure voor de contractuele betrekking van deskundige mobiliteit en de werfreserve vastgesteld.
Per 13 mei 2024 kan 1 VTE vacant worden verklaard als deskundige mobiliteit. Voorstel is om een voltijdse functie in te vullen door te putten uit de werfreserve.
In zitting van de algemeen directeur van 6 februari 2024 werd aan een deskundige bibliotheek halftijdse (1/2e) prestatievermindering in het kader van ouderschapsverlof toegestaan met ingang van 20 mei 2024 t.e.m 19 juni 2024.
Voorstel om de halftijdse afwezigheid van de deskundige bibliotheek tijdelijk halftijds (19/38) in te vullen door te putten uit de werfreserve van bibliotheekmedewerker (C1-C3 niveau) en dit voor de periode van 20 mei 2024 t.e.m. 19 juni 2024.
Op de dienst vrije tijd is er momenteel een personeelstekort.
Om de dienstverlening te kunnen garanderen is het voorstel om tijdelijk een administratief medewerker aan te stellen door te putten uit de werfreserve.
In het kader van de opstart van een regularisatiedossier m.b.t. schaalanciënniteit bezorgde Cipal/Schaubroeck, externe partner, hiertoe een offerte.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt het nieuwe logo van de Leeuwse kunstacademie ter goedkeuring voorgelegd.
Het college van burgemeester en schepenen heeft tijdens het college van 22 april 2024 bij het agendapunt 'aanpassen schooluren' kennis genomen dat de directies adviseerden de cluster Den Top/Don Bosco te behouden maar ook om de cluster 't Populiertje/Sint-Lutgardis en Wegwijzer/Jan Ruusbroec niet op te starten.
Leveren van sanitaire diensten en -producten in de gemeentelijke gebouwen.
Wij ontvingen de aanvraag van betrokkene voor de overname van zijn foorattractie "Pottenspel" standplaats voor de zomerkermis van Ruisbroek in juni.
In het kader van de opdracht 'Renovatie kapel Onze-Lieve-Vrouw ter Nood en ter Dood' wordt de gunning voorgelegd ter goedkeuring. Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen aan de enige inschrijver, zijnde 3Wplus VZW, Z.5 Mollem te 1730 Asse.
Goedkeuring verrekening 038a: 'dakkap voor uitblaas ventilatie' van de opdracht “Realisatie nieuwbouw jeugdlokalen KLJ Vlezenbeek”.
Goedkeuring verrekening 039a: 'boring wand pastorie' van de opdracht “Realisatie nieuwbouw jeugdlokalen KLJ Vlezenbeek”.
De Vlaamse Waterweg heeft de eindverrekeningen deelcontract 2 en deelcontract 3 overgemaakt ter goedkeuring. Deze documenten maken deel uit van de vereffeningsmodaliteiten in functie van de fietspadsubsidies.
Sinds januari 2022 is er een brugfiguur actief binnen Huis van het Kind om de toegankelijkheid van de werking te verhogen en kwetsbare gezinnen mee te ondersteunen. Hiervoor deed het lokaal bestuur beroep op vzw PIN voor de terbeschikkingstelling van dit personeelslid. De dienst Samenleven en Integratie voorziet hier al 2 jaar middelen voor via de structurele integratiesubsidie.
Het lokaal bestuur heeft nu de mogelijkheid om in eigen beheer, in plaats van de gebudgetteerde externe outsourcing, een brugfiguur binnen de dienst Samenleven en Integratie aan te stellen met als voornaamste uitvalsbasis Huis van het Kind. Er staat momenteel namelijk nog een geslaagde kandidate op de wervingsreserve "brugfiguren" die in aanmerking zou komen om deze functie uit te oefenen.
Een belastingplichtige diende bezwaar in tegen de belasting op leegstand voor het aanslagjaar 2023.
De belastingplichtige motiveerde het bezwaar als volgt: het aanslagbiljet werd gestuurd naar een van de eigenaars van de woning in plaats van naar de vruchtgebruiker.
De belastingplichtige vraagt om ontheven te worden.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt het nieuwe logo van de Leeuwse kunstacademie ter goedkeuring voorgelegd.
Het college van burgemeester en schepenen heeft tijdens het college van 22 april 2024 bij het agendapunt 'aanpassen schooluren' kennis genomen dat de directies adviseerden de cluster Den Top/Don Bosco te behouden maar ook om de cluster 't Populiertje/Sint-Lutgardis en Wegwijzer/Jan Ruusbroec niet op te starten.