Terug college van burgemeester en schepenen

ma 26/02/2024 - 16:00 Roosezolder

Consensuspunten

Secretariaat

Burgerzaken

  • Burgers van een lidstaat van de EU die in de bevolkingsregisters van een Belgische gemeente zijn ingeschreven, kunnen zich inschrijven op de kiezerslijst voor de Europese verkiezingen.

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de grafconcessie voor 30 jaar met kelder voor 2 personen  – begraafplaats Zuun toe te kennen aan de concessiehouder.

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd een hernieuwing van een eeuwigdurende grafconcessie  –  begraafplaats Ruisbroek toe te kennen aan de concessiehouder.

  • De in de beraadslaging vermelde persoon werd ten onrechte ambtshalve geschrapt.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze beslissing in te trekken?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?

  • De in de beraadslaging vermelde personen zouden hun hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en hun hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.

    Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoners en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.

    Is het college akkoord om deze personen van ambtswege af te voeren?

Mobiliteit, Lokale economie, Landbouw & markten

Omgeving

Financiën

Bespreekpunten

ICT

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd om binnen de raamovereenkomst van de stad Brugge de huidige Microsoft-licenties in gebruik door het lokaal bestuur te verhogen met als voornaamste redenen:

    • wijziging antivirus op de laptops
    • betere implementatie van multifactor authenticatie
    • nodig voor implementatie Windows 11
    • verhoging van het beveiligingsniveau van online bestanden op het Microsoft-platform
    • verhoging van mailboxgrootte

    Om de kosten niet te hoog op te drijven wordt geopteerd voor de licentie M365 Business Premium als vervanging voor de huidige M365 Business Standaard, M365 F3 voor de mandatarissen, Defender-licenties voor de servers.
    Behoud van M365 A3 licenties omdat deze nagenoeg gelijklopend zijn met de M365 Business Premium en behoud van Exchange Online-licenties omdat upgrade op deze mailboxen weinig zin heeft.

Juridische zaken

  • De Nederlandstalige rechtbank van eerste aanleg Brussel - Familierechtbank, deed op 12 februari 2024 uitspraak in een zaak over een verzet tegen de weigering van een huwelijk door de ambtenaar van de burgerlijke stand.

    De Familierechtbank oordeelde dat er minstens twijfel bestaat dat het voorgenomen huwelijk een schijnhuwelijk betreft. Twijfel moet altijd in het voordeel van de kandidaat-huwelijkspartners gelden. De vordering van de eisers werd om voormelde reden (ontvankelijk en) gegrond verklaard.

    De advocate en de juridische dienst van de gemeente hebben het dossier grondig geanalyseerd en adviseren het college van burgemeester en schepenen om niet tegen het vonnis in beroep te gaan.

Personeel & onderwijs

Aankoop

Mobiliteit, Lokale economie, Landbouw & markten

  • Op  21 november 2022 werd het verslag van de Provinciale Commissie voor verkeersveiligheid dd. 30 augustus 2022 voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen. 

    Met betrekking tot het aanbrengen van een voetgangersoversteekplaats op de N6 Bergensesteenweg t.h.v. de bushaltes Witte Roos ging het college akkoord met het voorstel, weliswaar met de voorwaarde van een testfase van 6 maanden.

    Voorstel standpuntbepaling: Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om de oversteekplaatsen onmiddellijk aan te leggen, zonder testfase van 6 maanden. Weliswaar wordt gevraagd om de uitvoering van de werken te voorzien vanaf begin 2025, gezien de vele werken die in 2024 reeds voorzien zijn.

Welzijn


Publicaties

Besluitenlijst