ma 26/02/2024 - 16:00 Roosezolder
De notulen van de zitting van het college van burgemeester en schepenen dd. 19 februari 2024 worden ter goedkeuring voorgelegd, overeenkomstig artikel 50 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
De notulen van de vergadering van de kerkraad Sint-Pieter van 6 februari 2024 worden voorgelegd in het kader van de schorsingsbevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen en het administratief toezicht.
De notulen van de vergadering van de kerkraad Jan Ruusbroec en Onze-Lieve-Vrouw van 13 februari 2024 worden voorgelegd in het kader van de schorsingsbevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen en het administratief toezicht.
Burgers van een lidstaat van de EU die in de bevolkingsregisters van een Belgische gemeente zijn ingeschreven, kunnen zich inschrijven op de kiezerslijst voor de Europese verkiezingen.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de grafconcessie voor 30 jaar met kelder voor 2 personen – begraafplaats Zuun toe te kennen aan de concessiehouder.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd een hernieuwing van een eeuwigdurende grafconcessie – begraafplaats Ruisbroek toe te kennen aan de concessiehouder.
De in de beraadslaging vermelde persoon werd ten onrechte ambtshalve geschrapt.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze beslissing in te trekken?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde personen zouden hun hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en hun hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoners en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college akkoord om deze personen van ambtswege af te voeren?
In de nabijheid van onderstaande woning werd een parkeerplaats voor mensen met een handicap ingericht. Aangezien de aanvrager verhuisd is, moeten bij hoogdringendheid maatregelen genomen worden om deze parkeerplaats te verwijderen.
Voor het nemen van maatregelen tot regeling van niet blijvende of periodieke toestanden zoals het wijzigen van de verkeerssignalisatie dient het college van burgemeester en schepenen een tijdelijke politieverordening op het verkeer goed te keuren.
Aanvraag kapvergunning voor het kappen van 1 boom (Kerselaar)- Pastorijstraat 3, 1600 Sint-Pieters-Leeuw (afd. 3, sectie I, nr 136/0)
Aantal artikelen december: 29
Bedrag: 25.666,40 euro.
Zie kohier als bijlage.
Aantal artikelen: 13 785
Bedrag: 746.406,25 euro
De opbrengsten die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
Het college van burgemeester en schepenen werd aangeduid als budgethouder en aan hen wordt de lijst van kosten voorgelegd ter goedkeuring.
De bestelbons die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd om binnen de raamovereenkomst van de stad Brugge de huidige Microsoft-licenties in gebruik door het lokaal bestuur te verhogen met als voornaamste redenen:
Om de kosten niet te hoog op te drijven wordt geopteerd voor de licentie M365 Business Premium als vervanging voor de huidige M365 Business Standaard, M365 F3 voor de mandatarissen, Defender-licenties voor de servers.
Behoud van M365 A3 licenties omdat deze nagenoeg gelijklopend zijn met de M365 Business Premium en behoud van Exchange Online-licenties omdat upgrade op deze mailboxen weinig zin heeft.
De Nederlandstalige rechtbank van eerste aanleg Brussel - Familierechtbank, deed op 12 februari 2024 uitspraak in een zaak over een verzet tegen de weigering van een huwelijk door de ambtenaar van de burgerlijke stand.
De Familierechtbank oordeelde dat er minstens twijfel bestaat dat het voorgenomen huwelijk een schijnhuwelijk betreft. Twijfel moet altijd in het voordeel van de kandidaat-huwelijkspartners gelden. De vordering van de eisers werd om voormelde reden (ontvankelijk en) gegrond verklaard.
De advocate en de juridische dienst van de gemeente hebben het dossier grondig geanalyseerd en adviseren het college van burgemeester en schepenen om niet tegen het vonnis in beroep te gaan.
In collegezitting van 29 januari 2024 werd beslist om voor de betrekking van deskundige mobiliteit (B1-B3 niveau) over te gaan tot de organisatie van een selectieprocedure met aanleg van een werfreserve.
Voorstel selectiecommissie.
In collegezitting van 29 januari 2024 werd beslist om voor de betrekking van deskundige mobiliteit over te gaan tot de organisatie van een selectieprocedure met aanleg van een werfreserve voor de duur van 1 jaar en maximaal verlengbaar met 2 jaar. De betrekking wordt begeven bij procedure van aanwerving, bevordering, interne en externe mobiliteit.
De uiterste inschrijvingsdatum werd vastgelegd op 21 februari 2024.
Ontvangen kandidaturen en voorstel van aanvaarding.
In collegezitting van 29 januari 2024 werd beslist om voor de betrekking van projectmedewerker Samenleven en integratie over te gaan tot de organisatie van een selectieprocedure met aanleg van een werfreserve voor de duur van 1 jaar en maximaal verlengbaar met 2 jaar. De betrekking wordt begeven bij procedure van aanwerving, bevordering, interne en externe mobiliteit.
De uiterste inschrijvingsdatum werd vastgelegd op 21 februari 2024.
Ontvangen kandidaturen en voorstel van aanvaarding.
Er is nog dringend nood aan poetspersoneel voor de gemeentelijke basisschool den Top, kinderdagverblijf het Brabbelbos en het zwembad. Daarom werd overgegaan tot het organiseren van een beperkte selectieprocedure en werden de kandidaten hiervoor geput uit de lijsten van de permanente en de spontane sollicitaties.
Er hebben sollicitatiegesprekken plaatsgevonden op 22 februari 2024.
Er is nog dringend nood aan kindbegeleiders.
Daarom werd overgegaan tot het organiseren van een beperkte selectieprocedure en werden de kandidaten hiervoor geput uit de lijsten van de permanente en de spontane sollicitaties.
Er hebben sollicitatiegesprekken plaatsgevonden op 23 februari 2024.
In zitting van de algemeen directeur van 15 januari 2024 werd aan een deskundige bibliotheek halftijdse (1/2e) prestatievermindering in het kader van het Vlaams zorgkrediet toegestaan met ingang van 1 februari 2024 t.e.m 30 april 2024.
In zitting van 13 november 2023 heeft het college van burgemeester en schepenen kennis genomen van het proces-verbaal van bibliotheekmedewerker en de werfreserve vastgesteld.
Voorstel om de halftijdse afwezigheid van de deskundige bibliotheek tijdelijk halftijds (19/38) in te vullen door te putten uit de werfreserve van bibliotheekmedewerker (C1-C3 niveau) en dit voor de periode van 1 maart 2024 t.e.m. 30 april 2024.
Voornemen tot ontslag met het betalen van een verbrekingsvergoeding.
De opdracht omvat het maaien van alle vegetatie in de opgegeven gemeentelijke voetwegen, met inbegrip van het verwijderen van het maaisel.
Goedkeuring gunning “Onderhoudswerken aan bomen”.
Goedkeuring gunning “Leveren van diverse bouwmaterialen”.
Goedkeuring gunning voor de aanstelling van een studiebureau voor de herinrichting van het openbaar domein in de schoolomgeving van gemeentelijke basisschool 't Populiertje.
Goedkeuring gunning - Aankoop collecties boeken en audiovisuele materialen voor de bibliotheken.
Op 21 november 2022 werd het verslag van de Provinciale Commissie voor verkeersveiligheid dd. 30 augustus 2022 voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen.
Met betrekking tot het aanbrengen van een voetgangersoversteekplaats op de N6 Bergensesteenweg t.h.v. de bushaltes Witte Roos ging het college akkoord met het voorstel, weliswaar met de voorwaarde van een testfase van 6 maanden.
Voorstel standpuntbepaling: Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om de oversteekplaatsen onmiddellijk aan te leggen, zonder testfase van 6 maanden. Weliswaar wordt gevraagd om de uitvoering van de werken te voorzien vanaf begin 2025, gezien de vele werken die in 2024 reeds voorzien zijn.
De week van de Nostalgie gaat door van 22 tot 27 april 2024. Via de nota, bijgevoegd als bijlage, houden we het college op de hoogte van de stand van zaken.