ma 13/01/2025 - 15:00 Collegezaal gemeentehuis
De notulen van de zitting van het college van burgemeester en schepenen dd. 6 januari 2025 worden ter goedkeuring voorgelegd, overeenkomstig artikel 50 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de concessie in het urnenveld voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Zuun toe te kennen aan de concessiehouder.
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland hebben gevestigd zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet worden vastgesteld.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde personen zouden hun hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en hun hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoners en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college akkoord om deze personen van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde personen zouden hun hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en hun hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoners en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college akkoord om deze personen van ambtswege af te voeren?
De organisatoren van het evenement 'Spaghettifestijn L&A' dd. 08-09.02.2025 vragen de toelating tot het schenken van sterke dranken (cocktails).
De organisatoren van het evenement 'SKV Fuif - Night of the 90's' dd. 22.02.2025 vragen de toelating tot het schenken van sterke dranken (cocktails).
De organisatoren van 'Pat Mackenzie - 50 years of career' dd. 19.04.2025 vragen de toelating tot het schenken van sterke dranken (cocktails).
Verwijzend naar de organisatie van "Jelle Cup" op vrijdag 9 mei en zaterdag 10 mei 2025 in 1600 Sint-Pieters-Leeuw, dienen dringend maatregelen genomen om de veiligheid van de deelnemers en bezoekers te garanderen en een vlot en veilig verkeer te waarborgen. Overwegende dat het gaat om maatregelen tot regeling van niet blijvende of periodieke toestanden, vragen we aan het college van burgemeester en schepenen hiervoor een tijdelijke politieverordening op het wegverkeer goed te keuren.
De bestelbons die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
Het college van burgemeester en schepenen werd aangeduid als budgethouder en aan hen wordt de lijst van kosten voorgelegd ter goedkeuring.
De opbrengsten die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
Om de 4 jaar wordt door loting een lijst van gezworenen opgesteld uit de kiezerslijsten. Deze gezworenen kunnen aangewezen worden om te zetelen in het Hof van Assisen.
Het gemeentebestuur wenst een visie op te maken rond het gebruik van luidklokken bij de Leeuwse kerken, zowel deze die nog voor erediensten worden gebruikt als de gebouwen die herbestemd zijn. Een duidelijke lijn voor het gebruik van de luidklokken is gewenst. Er wordt daarbij een evenwicht gezocht tussen de erfgoedwaarde van het luiden van klokken en de mogelijke overlast voor buurtbewoners.
Aan de kerken waar nog erediensten georganiseerd worden, zullen de klokken meer kunnen slaan dan het minimum dat voor alle kerkgebouwen wordt bepaald. Daar kunnen ze ook gebruikt worden om bijvoorbeeld nog huwelijken of begrafenissen aan te kondigen.
De kerken van Negenmanneke, Zuun en Sint-Laureins-Berchem hebben geen uurwerkmechanisme. Daar heeft het uur nooit geslagen en de klok zal dus ook in de toekomst niet luiden.
Op zaterdag 15 februari 2025 wordt een privé verjaardagsfeest georganiseerd in het Barlokaal van Vlaams Trefpunt Laekelinde, Lotstraat 6, 1600 Sint-Pieters-Leeuw
.
Het evenement start om 20.00 uur en eindigt om 03.00 uur.
De organisatoren vragen de toelating voor het brengen van elektronisch versterkte muziek met een maximum toegestaan geluidsniveau tussen 85-95 dB(A).
Op zaterdag 19 april 2025 wordt 'Pat Mackenzie - 50 years of career' georganiseerd te Polyvalente zaal - Jeugdcentrum Laekelinde.
Het evenement start om 21.00 uur en eindigt om 03.00 uur.
De organisatoren vragen de toelating voor het brengen van elektronisch versterkte muziek met een maximum toegestaan geluidsniveau tot 100 dB(A).
Op zaterdag 22 februari 2025 wordt de 'SKV Fuif - Night of the 90's' georganiseerd te Jeugdcentrum Laekelinde (polyvalente zaal) .
Het evenement start om 21.00 uur en eindigt om 03.00 uur.
De organisatoren vragen de toelating voor het brengen van elektronisch versterkte muziek met een maximum toegestaan geluidsniveau tussen 85-95 dB(A).
De personeelsdienst organiseert jaarlijks meerdere selectieprocedures op verschillende niveaus. Voor het uitbesteden van assessment centers kan het bestuur samenwerken met een externe partner, zijnde Poolstok, dat hiervoor samenwerkt met Probis. In dit kader werd een generiek samenwerkingsvoorstel opgemaakt.
Door dit samenwerkingsvoorstel moet niet steeds contact opgenomen worden met Probis om bij bepaalde selecties een prijsofferte te laten opstellen voor afname van een assessment en/of niveau- en capacitaire proeven.
De huidige overeenkomst liep tem. 31 december 2024.
Er is dringend nood aan een administratief/technisch medewerker voor de dienst openbare werken. Daarom werd overgegaan tot het organiseren van een beperkte selectieprocedure en werden de kandidaten hiervoor geput uit de lijst van de spontane sollicitaties.
Er hebben sollicitatiegesprekken plaatsgevonden op 8 januari 2025.
Om de dienstverlening te kunnen garanderen is het voorstel om tijdelijk een administratief/technisch medewerker bij de dienst openbare werken aan te stellen door te putten uit de verkorte lijst.
Betrokkene, vast benoemde leerkracht aan de Leeuwse kunstacademie, verzoekt hem verlof verminderde prestaties toe te kennen van 1 januari 2025 tot 30 juni 2025.
Betrokkene, vast benoemde onderwijzeres aan de gemeentelijke basisschool Den Top, verzoekt haar 30% verlof verminderde prestaties toe te kennen van 1 januari 2025 tot en met 30 juni 2025.
Betrokkene, vast benoemde kleuteronderwijzer aan de gemeentelijke basisschool 't Populiertje, verzoekt een uitbreiding van haar afwezigheid verminderde prestaties toe te kennen van 6 januari 2025 tot 30 juni 2025.
Betrokkene richtte een schrijven naar het college van burgemeester en schepenen met haar vrijwillig ontslag in de 1ste en 2de graad door vaste benoeming in de 3de graad met ingang van 1 januari 2025.
Betrokkene richtte op 30 december 2024 een schrijven naar het lokaal bestuur waarin ze haar vrijwillig ontslag aanbiedt.
Betrokkene richtte een schrijven naar het college van burgemeester en schepenen.
Het administratief en financieel beheer van de abonnementenportefeuille bestaande uit abonnementen op periodieke publicaties voor de bibliotheek.
Hieronder vallen vaktijdschriften, kranten, weekbladen, periodieken, tijdschriften, vakbladen, losbladige uitgaven, jaarboeken en informatiebrieven.
Het huidig contract voor het onderhoud van werkkleding en linnen loopt af. Er dient een nieuwe procedure te worden opgestart.
Er dient een procedure opgestart te worden voor het leveren en plaatsen van op maat gemaakte boekentasrekken voor de gemeentelijke basisschool Den Top.
Voor de hele maand april 2025 organiseert de provincie Vlaams-Brabant ‘Maand van de Markt’.
Het doel? De aantrekkingskracht van de markt vergroten en levendigere handelskernen creëren.
Betrokkene voldoet niet aan de normen om te beschikken over een bestuurderspas.
Betrokkene vraagt een vergunning aan voor het exploiteren van een dienst van individueel bezoldigd personenvervoer.
In opdracht van de Vervoerregio Vlaamse Rand heeft Haviland een procedure gelopen om een deelfietsenaanbieder aan te stellen voor de hele Vervoerregio. Eind september werd het bestek gegund aan Nextbike.
Nextbike heeft een locatievoorstel uitgewerkt voor de gemeente Sint-Pieters-Leeuw. Er zullen 15 deelfietsen geplaatst worden aan het station van Ruisbroek. Voor Sint-Pieters-Leeuw werd ook een extra dropplaats voorzien, een locatie waar mensen hun deelfiets kunnen achterlaten.
Om vertraging in de uitrol te voorkomen, wordt aan de gemeente gevraagd om schriftelijk akkoord over te maken voor 17 januari 2025.
Voor deze vergunning heeft Betcenter Group een vergunning nodig van de kansspelcommissie. Om deze vergunning te kunnen bekomen, moet met de gemeente een convenant worden afgesloten.
De gemeenteraad verleende in de zitting van 22 december 2022 goedkeuring aan de uitrol van laadinfrastructuur op haar grondgebied door een laadpaaloperator 'Charge Point Operator' (CPO) aangesteld door het departement MOW. Voor de cluster van vervoersregio's Leuven en Vlaamse Rand werd TotalEnergies door MOW via een plaatsingsprocedure geselecteerd voor de installatie, het onderhoud en de commerciële exploitatie van laadpunten voor elektrische voertuigen voor normaal (AC) en hoog (DC) vermogen op het openbaar domein.
Voor de uitrol van de normale (AC) laadpalen op het openbaar domein worden drie strategieën gevolgd: paal volgt wagen, paal volgt paal en strategische plaatsing. Er wordt aan de gemeente gevraagd om in hoedanigheid van wegbeheerder goedkeuring te verlenen aan de installatie van één laadpaal. De gemeente verleent geen goedkeuring voor de installatie van één laadpaal ter hoogte van Rink 22 en weigert de installatie.
In het kader van de samenwerkingsovereenkomst met Aquafin n.v. en de provincie Vlaams-Brabant inzake prioritaire werken 'Buffering en hergebruik regenwater Brabantsebaan' werd het eerder goedgekeurde bestek geactualiseerd door studiebureau D+A. Goedkeuring wordt gevraagd aan het college van burgemeester en schepenen voor de geactualiseerde raming, lastvoorwaarden en de gunningswijze.
Verrekeningen 44, 46 en 47 worden voorgelegd ter goedkeuring.
Als bijlage is het overzicht en de motivering terug te vinden van elke verrekening apart.
De verlenging van de uitvoeringstermijn bedraagt 8 werkdagen in totaal.
De opdracht behelst de aanleg van een nieuw park met bijhorende verharding en beplanting. Tevens worden in dit kader bufferbekkens aangelegd met bijhorende constructies. Om veiligheidsredenen is het noodzakelijk om de uitstroomconstructie van bufferbekken 4 te bekleden met matraskorven. De houten palen dienen als fundering/voet voor de matraskorven.
Sinds enkele jaren organiseert Pajottenland+ het burgemeesteroverleg. Dit overleg vond de laatste jaren tweemaandelijks plaats op het Provinciaal Plattelandscentrum Peerenbosch (of sporadisch op verplaatsing).
Pajottenland+ wenst dit overleg te blijven faciliteren.