In kader van de nieuwbouw van GBS 't Populiertje werd studiebureau D+A aangesteld om de inrichting van de schoolomgeving uit te tekenen.
Er werden drie varianten uitgewerkt m.b.t. de parking, waarbij de uitrit van de parking op drie verschillende locaties werd ingetekend.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt voorgelegd om akkoord te gaan met variant 3b. Deze variant zal getoond worden tijdens de infomarkt op donderdag 13/3/2025.
Als werkgever nam het college op 24/2/2025 een gemotiveerde beslissing inzake het gevolg dat gegeven werd aan de betekende intenties van individuele maatregelen en voorstel van collectieve maatregelen. Deze beslissing werd overgemaakt aan alle betrokkenen via overleg als schriftelijk. Ook de dienst zelf werd hiervan ingelicht met respect voor privacy van eenieder.
Naar aanleiding hiervan namen personeelsleden van de cel patrimonium en evenementen contact met de AD om hierover in gesprek te gaan. Ze zijn het niet eens met de genomen beslissingen op individueel niveau en vragen een herziening.
Het college wordt hiervan geïnformeerd en een voorstel van bijstelling wordt gedaan.
De notulen van de zitting van het college van burgemeester en schepenen dd. 3 maart 2025 worden ter goedkeuring voorgelegd, overeenkomstig artikel 50 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de 50-jarige grafkelderconcessie – 2 personen – begraafplaats Zuun stop te zetten.
Op woensdag 25 juni 2025 organiseert Vrije Basisschool Don Bosco hun schoolfeest te 1600 Sint-Pieters-Leeuw, Hendrik Vanhouchestraat 2.
Het evenement start om 17u30 en eindigt om 21u00.
De organisatoren vragen de toelating voor het brengen van elektronisch versterkte muziek met een maximum geluidsniveau tussen 85-95 dB(A)
De schoolbussen ondervinden hinder bij het uitvoeren van hun draaimanoeuvre op de parking van het Wildersportcomplex door de geparkeerde voertuigen op de parkeerhaven naast de Zuunbeek. Daarnaast dient de schoolbus vaak te wachten tussen het afzetten en ophalen van de kinderen.
Daarom wordt voorgesteld om de parkeerplaatsen naast de Zuunbeek op de parking van het Wildersportcomplex, gelijkaardig met de busparkeerplaats op de H. Vanhouchestraat, voor te behouden voor bussen op schooldagen van 8 uur tot 16 uur aan de hand van een proefopstelling. Op deze manier ondervindt de bus geen hinder van de geparkeerde voertuigen bij het uitvoeren van zijn draaimanoeuvre. Daarnaast kan de bus gebruikmaken van deze parkeerplaats tijdens het wachten tussen twee groepen.
De tijdelijke politieverordening wordt opgemaakt voor een duurtijd van 1 jaar en wordt tussentijds geëvalueerd.
Aantal artikelen: 5
Bedrag: € 2.040,00 euro
Zie kohier in bijlage.
Aantal artikelen december: 27
Bedrag: 18.633,58 euro.
Zie kohier als bijlage.
De bestelbons die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
Het college van burgemeester en schepenen werd aangeduid als budgethouder en aan hen wordt de lijst van kosten voorgelegd ter goedkeuring.
De opbrengsten die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
De bibliotheekcollectie wordt op geregelde tijdstippen gewied. De afgevoerde materialen worden in de weggeefkasten geplaatst of verkocht. De boeken die niet verkocht geraken, worden geschonken aan derden die ze dan verder verkopen ten voordele van een goed doel.
Aan het college wordt goedkeuring gevraagd voor de organisatie van een Clicsnamiddag op donderdag 30 oktober 2025 in landhuis de Viron.
De subsidieaanvragen voor sportverenigingen 2024 werden nagekeken conform het geldende reglement "erkenning van verenigingen" en het reglement voor "betoelaging van erkende gemeentelijke sportverenigingen".
Er werden afwijkingen vastgesteld.
Het jaarabonnement bij België Vacature Groep voor het online plaatsen van vacatures loopt in maart af.
Met het oog op de invulling van de personeelsformatie zullen in 2025 nog verschillende selectieprocedures worden georganiseerd.
Om de dienstverlening te kunnen garanderen is het voorstel om een gemeenschapswacht/vaststeller aan te stellen door te putten uit de werfreserve.
Mmomenteel is er een acuut personeelstekort binnen de Personeelsdienst. Naast de 2 niet ingevulde functies binnen de formatie (vacatures worden eerstdaags gelanceerd) zijn er momenteel ook zieken waardoor de bezetting enorm krap is.
Wegens de vervanging van een personeelslid is het nodig om het tijdelijk onderwijzend personeel aan te stellen. Voorstel tot tijdelijke aanstelling van bepaalde duur van betrokkene in de gemeentelijke basisschool Wegwijzer.
Voorstel tot wijziging van aanstelling van betrokkene in Wegwijzer.
De huidige switches zijn aan vervanging toe vanwege de levensduur. Er zal een procedure worden opgestart om de huidige switches te vervangen.
Er wordt een externe deskundige omgevingsvergunningen aangesteld om de dienst te ondersteuning bij het schrijven van adviezen, het behandelen van omgevingsvergunningsaanvragen in het algemeen en handhavingsdossiers.
De opdracht loopt voor een periode van 6 maanden, met een gemiddelde weekprestatie van 16 werkuren en een aansluitende periode van 2 maanden aan een gemiddelde weekprestatie van 8uur.
Voor de hele maand april 2025 organiseert de provincie Vlaams-Brabant ‘Maand van de Markt’.
Het doel? De aantrekkingskracht van de markt vergroten en levendigere handelskernen creëren.
In kader van de nieuwbouw van GBS 't Populiertje werd studiebureau D+A aangesteld om de inrichting van de schoolomgeving uit te tekenen.
Er werden drie varianten uitgewerkt m.b.t. de parking, waarbij de uitrit van de parking op drie verschillende locaties werd ingetekend.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt voorgelegd om akkoord te gaan met variant 3b. Deze variant zal getoond worden tijdens de infomarkt op donderdag 13/3/2025.
In het verleden werden er bloedinzamelingen georganiseerd door vrijwilligersverenigingen in Zuun en Ruisbroek.
Zij werkten samen met de vriendenkring Louis Steens uit Charleroi.
In Vlezenbeek en aan de Rink werd er gewerkt met het Rode Kruis, afdeling Sint-Pieters-Leeuw.
Sinds januari 2025 is er één erkende Leeuwse vereniging, namelijk het Rode Kruis, afdeling Sint-Pieters-Leeuw, die instaat voor de organisatie van bloedinzamelingen op ons grondgebied.
Voor de organisatie van deze bloedinzamelingen wordt een subsidiereglement ter goedkeuring aan de gemeenteraad voorgelegd.
Als werkgever nam het college op 24/2/2025 een gemotiveerde beslissing inzake het gevolg dat gegeven werd aan de betekende intenties van individuele maatregelen en voorstel van collectieve maatregelen. Deze beslissing werd overgemaakt aan alle betrokkenen via overleg als schriftelijk. Ook de dienst zelf werd hiervan ingelicht met respect voor privacy van eenieder.
Naar aanleiding hiervan namen personeelsleden van de cel patrimonium en evenementen contact met de AD om hierover in gesprek te gaan. Ze zijn het niet eens met de genomen beslissingen op individueel niveau en vragen een herziening.
Het college wordt hiervan geïnformeerd en een voorstel van bijstelling wordt gedaan.