De gemeente is aangesloten bij Intradura die werd opgericht op 27 april 2017.
Intradura is een intergemeentelijke opdrachthoudende vereniging die wordt beheerst door het decreet lokaal bestuur.
Bij brief van 30 januari 2025 werd de gemeenteraad uitgenodigd om deel te nemen aan de algemene vergadering. Deze zal worden gehouden op woensdag 19 maart 2025 om 19.30 uur in de kantoren van Haviland, Brusselsesteenweg 617 te 1731 Zellik.
De gemeenteraad moet het mandaat van zijn vertegenwoordiger herhalen voor elke algemene vergadering en hem mandateren om de agendapunten al dan niet goed te keuren.
In de gemeenteraad van heden, 27 februari 2025, werd de heer Armand Ost, raadslid, aangeduid als effectief vertegenwoordiger en werd mevrouw Kim Paesmans, raadslid, aangeduid als plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Intradura voor de duur van de huidige legislatuur.
De oproepingsbrief van 30 januari 2025 tot de algemene vergadering van Intradura van 19 maart 2025 bevat volgende agendapunten:
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, deel 3, titel 3 inzake de intergemeentelijke samenwerking en in het bijzonder op artikel 432 dat de organisatie regelt van de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging en bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger moet herhaald worden voor elke vergadering.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 40 en 41.
De statuten van Intradura.
Op basis van de ontvangen documenten keurt de gemeenteraad de agendapunten van de algemene vergadering van Intradura van 19 maart 2025, bezorgd per brief van 30 januari 2025, goed.
De vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Intradura van 19 maart 2025 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien de algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger/plaatsvervanger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Intradura, Dorent 5, 1620 Drogenbos of via e-mail: info@intradura.be.