Door de verhuizing van de VBS Don Bosco van de J. Sermonstraat naar de H. Vanhouchestraat is er geen nood meer aan de parkeerplaats voorbehouden voor autocars. Daarom wordt deze opgeheven. Schoolbussen kunnen gebruik maken van de busparkeerplaats t.h.v. de H. Vanhouchestraat aan de Don Boscoschool.
Dit voorstel wordt verwoord onder artikel 13.
Artikel 1 tot en met 12 en artikel 14 tot en met 15 worden hernomen vanuit vorige raadsbeslissingen zodat in de toekomst efficiënter kan gewerkt worden.
Nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en alle latere wijzigingen.
Wet van 18 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 betreffende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Gemeenteraadsbeslissing van 25 oktober 2021 betreffende de zone 30 in het centrum van Sint-Pieters-Leeuw waartoe de Jules Sermonstraat behoort.
Gemeenteraadsbeslissing van 27 maart 2014 betreffende de harmonisering van de snelheidsregimes waartoe de Jules Sermonstraat behoort.
Volgende aanvullende reglementen worden opgeheven:
alle bepalingen in de vorige aanvullende verkeersreglementen met betrekking tot J. Sermonstraat te 1600 Sint-Pieters-Leeuw.
Voorrangsbepaling Hendrik Vanhouchestraat - Garebaan - J. Sermonstraat
Op de kruising van Garebaan, Jules Sermonstraat en H. Vanhouchestraat is verplicht rondgaand verkeer. De bestuurders zijn verplicht de inrichting bestemd om het verkeer te leiden aan hun linkerhand te laten; komende van de J. Sermonstraat richting de rotonde moeten de bestuurders voorrang verlenen aan iedere bestuurder die rijdt op de openbare weg of de rijbaan die ze oprijden; de plaats waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen, wordt aangeduid.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
D5
B1
WM76.2
Wegmarkeringen - H. Vanhouchestraat-J. Sermonstraat-Garebaan:
Op het kruispunt gevormd tussen H. Vanhouchestraat,J. Sermonstraat en Garebaan mogen bestuurders niet rijden, stilstaan of parkeren op de markeringen van de verkeersgeleider of het verdrijvingsvlak.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
WM77.4
Wegmarkering - J. Sermonstraat
Tussen J. Sermonstraat nr. 2D en nr. 10 is het iedere bestuurder verboden de onderbroken streep te overschrijden, behalve om in te halen, om links af te slaan, om te keren of om van rijstrook te veranderen.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
WM72.3
Parkeerverbod - J. Sermonstraat
Aan de zijde van de pare huisnummers tussen H. Vanhouchestraat en René Ballésstraat is het parkeren verboden; het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid; de parkeerreglementering geldt over een afstand van meer dan 300 meter.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
E1
GXa
GXd
Wegmarkering - J. Sermonstraat
Aan de overzijde van J. Sermonstraat nr. 2D en 2B wordt de denkbeeldige rand van de rijbaan aangeduid. Het deel van de openbare weg dat gelegen is aan de andere kant van deze streep is voorbehouden voor het stilstaan en parkeren, behalve op autosnelwegen en autowegen..
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
WM75.2
Wegmarkering - J. Sermonstraat
Tussen J. Sermonstraat nr. 2D en René Balléstraat is het iedere bestuurder verboden de onderbroken streep te overschrijden, behalve om in te halen, om links af te slaan, om te keren of om van rijstrook te veranderen.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
WM72.3
Parkeerverbod - J. Sermonstraat
Aan de zijde van de onpare huisnummers aan de overzijde van nr. 12 is het parkeren verboden; het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
E1
GXa
Gebodsbepaling- J. Sermonstraat
Vanaf de J. Sermonstraat is het verboden links af te slaan richting de R. Balléstraat.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
C31a
Verbodsbepaling- J. Sermonstraat
Op de Jules Sermonstraat vanaf de Rink tot aan het kruispunt van de R. Balléstraat is de verboden rijrichting voor iedere bestuurder. Op de J. Sermonstraat vanaf het kruispunt met de R. Balléstraat richting de Rink is de toegelaten rijrichting op de openbare weg met eenrichtingsverkeer.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
C1
F19
Verbodsbepaling - voetweg
Op de voetweg t.h.v. J. Sermonstraat richting de wipweide is de toegang verboden in beide richtingen, voor iedere bestuurder. Fietsers zijn verplicht om af te stappen.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
C3
GIII
Wegmarkering- J. Sermonstraat
Ter hoogte van de voetweg richting de wipweide moeten voetgangers de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
WM76.3
Parkeren- J. Sermonstraat - OPGEHEVEN
Ter hoogte van nr. 11 is het parkeren voorbehouden voor autocars; de maatregel geldt tijden maandag tot en met vrijdag van 7u30 tot 16u; het begin en einde van de parkeerreglementering wordt aangeduid.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
E9d
GV
GXa
GXb
De verkeerstekens waarvan sprake in dit besluit zullen worden geplaatst conform het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de maximum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Dit aanvullend verkeersreglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid.