ma 15/04/2024 - 16:00 LDC Paviljoentje (code oranje)
De notulen van de zitting van het college van burgemeester en schepenen dd. 5 april 2024 worden ter goedkeuring voorgelegd, overeenkomstig artikel 50 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Burgers van een lidstaat van de EU die in de bevolkingsregisters van een Belgische gemeente zijn ingeschreven, kunnen zich inschrijven op de kiezerslijst voor de Europese verkiezingen.
De burgers van een lidstaat van de Europese Unie kunnen een aanvraag tot inschrijving vragen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2024.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de grafconcessie in volle grond voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Zuun toe te kennen aan de concessiehouder.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd de concessie in het urnenveld voor 20 jaar – 1 persoon – begraafplaats Vlezenbeek toe te kennen aan de concessiehouder.
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde personen zouden hun hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en hun hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoners en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college akkoord om deze personen van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou haar hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en haar hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde personen zouden hun hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en hun hoofdverblijfplaats kan niet vastgesteld worden.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoners en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college akkoord om deze personen van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland hebben gevestigd zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet worden vastgesteld.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
De in de beraadslaging vermelde persoon zou zijn hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland hebben gevestigd zonder hiervan aangifte te hebben gedaan in de vorm en binnen de vastgestelde termijn en zijn hoofdverblijfplaats kan niet worden vastgesteld.
Geen enkele gevangenis in België heeft ons op de hoogte gesteld van een eventuele opsluiting en/of vrijlating van voornoemde inwoner en dit in het kader van artikel 18 § 5 van het KB van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Is het college van burgemeester en schepenen akkoord om deze persoon van ambtswege af te voeren?
Op zaterdag 01 en zondag 02 juni 2024 wordt een eetkermis georganiseerd te 1600 Sint-Pieters-Leeuw, A. Quintusstraat 23 (parochiezaal).
Het evenement start op zaterdag om 12.00 uur en eindigt om 02.00 uur.
Het evenement start op zondag om 12.00 uur en eindigt om 17.00 uur.
De organisatoren vragen de toelating voor het brengen van elektronisch versterkte muziek met een maximum toegestaan geluidsniveau tussen 85-95 dB(A) voor zaterdag 01 juni 2024.
De organisatoren van het evenement 'Bierpong toernooi Aspi Chiro Snoopy' dd. 27.04.2024 vragen de toelating tot het schenken van sterke dranken (cocktails).
Verwijzend naar de organisatie van de benefiet voor de 1000 km voor Kom Op Tegen Kanker aan de Rink te Sint-Pieters-Leeuw op 21 april 2024, dienen dringend maatregelen te worden genomen om de veiligheid van de bezoekers te garanderen en een vlot en veilig verkeer te waarborgen.
Overwegende dat het gaat om maatregelen tot regeling van niet blijvende of periodieke toestanden, vragen we aan het college van burgemeester en schepen hiervoor een tijdelijke politieverordening op het wegverkeer goed te keuren.
Verwijzend naar de organisatie van de "Rommelmarkt Vrije Basisschool Don Bosco" op zondag 26 mei 2024 in 1600 Sint-Pieters-Leeuw, dienen dringend maatregelen genomen om de veiligheid van de deelnemers en bezoekers te garanderen en een vlot en veilig verkeer te waarborgen. Overwegende dat het gaat om maatregelen tot regeling van niet blijvende of periodieke toestanden, vragen we aan het college van burgemeester en schepenen hiervoor een tijdelijke politieverordening op het wegverkeer goed te keuren.
Naar aanleiding van een aanvraag tot het inrichten van een parkeerplaats voor mensen met een handicap in de nabijheid van de woning, dient gezien de hoogdringendheid van de aanvraag maatregelen genomen te worden om deze op korte termijn in te richten. Het betreft hier volgende locatie:
Voor het nemen van maatregelen tot regeling van niet blijvende of periodieke toestanden, zoals het wijzigen van de verkeerssignalisatie, dient het college van burgemeester en schepenen een tijdelijke politieverordening op het wegverkeer goed te keuren.
Naar aanleiding van een aanvraag tot het inrichten van een parkeerplaats voor mensen met een handicap in de nabijheid van de woning, dient gezien de hoogdringendheid van de aanvraag maatregelen genomen te worden om deze op korte termijn in te richten. Het betreft hier volgende locatie:
Voor het nemen van maatregelen tot regeling van niet blijvende of periodieke toestanden, zoals het wijzigen van de verkeerssignalisatie, dient het college van burgemeester en schepenen een tijdelijke politieverordening op het wegverkeer goed te keuren.
Aanvraag kapvergunning voor het kappen van 5 naaldbomen - Ferdinand Uylenbroeckstraat 125, 1600 Sint-Pieters-Leeuw (afd. 3, sectie F, nr 520B)
Aanvraag kapvergunning voor het kappen van 3 berken te Joseph Depauwstraat 102, 1600 Sint-Pieters-Leeuw (afd. 3, sectie I, nr 255K2)
Aanvraag kapvergunning voor het kappen van 1 kriekelaar te Jan Vanderstraetenstraat 125, 1600 Sint-Pieters-Leeuw (afd. 2, sectie E, nr 266Z8)
In kader van de samenwerkingsovereenkomst tussen de gemeente Sint-Pieters-Leeuw en intercommunale Haviland inzake handhaving ruimtelijke ordening dienen conform de Vlaamse Codex Ruimtelijke ordening de verbalisanten ruimtelijke ordening aangesteld te worden.
In kader van de samenwerking handhaving met Haviland is in functie van de verdere strafrechtelijke vervolging van dossiers (voorleggen herstelvordering aan de Hoge Raad enz) de aanstelling van een gemeentelijke stedenbouwkundige inspecteur noodzakelijk.
Het ontwerp RUP Reysberg werd op 28 maart 2024 voorlopig vastgesteld door de gemeenteraad.
Het ontwerp dient conform de VCRO onderworpen te worden aan een openbaar onderzoek (60d).
De opdrachtnemer, Krinkels nv uit Londerzeel, heeft de opdracht 'Aanleg padenstructuur en ecologische ingroening begraafplaatsen Zuun en Ruisbroek' uitgevoerd conform het bestek. Goedkeuring kan worden verleend aan de voorlopige oplevering van de werken.
Het college van burgemeester en schepenen werd aangeduid als budgethouder en aan hen wordt de lijst van kosten voorgelegd ter goedkeuring.
De bestelbons die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
De opbrengsten die werden opgemaakt staan op de lijst als bijlage.
Deze lijst moet door het college van burgemeester en schepenen in de hoedanigheid van hoofdbudgethouder goedgekeurd worden.
Het lidmaatschap voor de bibliotheek bedraagt jaarlijks 5 euro per persoon.
Bij de invoering van het gemeenschappelijk dienstreglement voor de regio Pajottenland & Zennevallei in 2021 verruimde de leeftijdscategorie voor de jeugd met een gratis lidmaatschap tot 26 jaar. In de praktijk wordt ook al jarenlang geen lidgeld gevraagd aan bibliotheekmedewerkers en -vrijwilligers, ICT-personeel, leerkrachten en onthaalouders werkzaam op ons grondgebied, zonder dat dit wettelijk geregeld is. Het is nu de bedoeling om dit wettelijk te regelen met deze beslissing.
Naar analogie met de 10-beurtenkaart voor personeelsleden bij de sportdienst, willen we alle gemeentepersoneel en personeelsleden van het Sociaal Huis een gratis lidmaatschap van de bibliotheek aanbieden.
Ook NT2-cursisten krijgen bij hun eerste kennismaking met de bibliotheek in klasverband een gratis lidmaatschap voor één jaar.
Om promotie te maken voor de streek werken we deze zomer samen met de gemeente Lennik en het Kasteel van Gaasbeek. Het is 100 jaar geleden dat het Kasteel van Gaasbeek voor het eerst als museum de deuren opende voor het groot publiek. Het kasteel blijft de grootste toeristische trekpleister uit de buurt, waar wij ook een graantje van meepikken.
Historisch zijn wij verbonden door 'het Land van Gaasbeek', want op Ruisbroek na, behoorden we ertoe. We vinden daar nu nog veel sporen van en willen deze gebruiken als rode draad voor de zomerzoektocht.
Toerisme Vlaams-Brabant vraagt om het herziene traject goed te keuren van het wandelnetwerk Pajottenland.
De organisatoren van het evenement 'Feria Latina Europea' d.d. 09-11.08.2024 vragen de toelating tot het schenken van sterke dranken (cocktails).
Van vrijdag 09 tot en met zondag 11 augustus 2024 wordt het evenement 'Feria Latina Europea' georganiseerd te 1600 Sint-Pieters-Leeuw, Wandelingstraat.
Het evenement start om 12.00 uur en eindigt om 00.00 uur.
De organisatoren vragen de toelating voor het brengen van elektronisch versterkte muziek met een maximum toegestaan geluidsniveau tussen 85-95 dB(A).
Op zaterdag 27 april 2024 wordt het 'Bierpong toernooi Aspi Chiro Snoopy' georganiseerd te 1600 Sint-Pieters-Leeuw, Pijnbroekstraat 41.
Het evenement start om 18.00 uur en eindigt om 01.00 uur.
De organisatoren vragen de toelating voor het brengen van elektronisch versterkte muziek met een maximum toegestaan geluidsniveau tussen 85-95 dB(A).
Op woensdag 01 mei 2024 wordt het 'Voetbaltornooi (M/V) 2024' georganiseerd te 1600 Sint-Pieters-Leeuw, Pijnbroekstraat 41.
Het evenement start om 09.00 uur en eindigt om 22.00 uur.
De organisatoren vragen de toelating voor het brengen van elektronisch versterkte muziek met een maximum toegestaan geluidsniveau tot 100 dB(A).
Er is dringend nood aan technisch assistenten voor de cel Patrimonium. Daarom werd overgegaan tot het organiseren van een beperkte selectieprocedure en werden de kandidaten hiervoor geput uit de lijsten van de spontane sollicitaties.
Er hebben sollicitatiegesprekken plaatsgevonden op 28 maart 2024.
Er is dringend nood aan kindbegeleiders.
Het college van burgemeester en schepenen was akkoord om de vacature van kindbegeleider in de gemeentelijke kinderopvang permanent open te laten staan en aan de kandidaten onmiddellijk een contract van onbepaalde duur aan te bieden na een beperkte selectieprocedure. De kandidaten hiervoor werden geput uit de lijsten van de spontane sollicitaties.
Er hebben sollicitatiegesprekken plaatsgevonden op 27 en 29 maart 2024.
In collegezitting van 29 januari 2024 werd beslist om over te gaan tot de organisatie van een selectie voor de betrekking van logistiek medewerker centrale keuken met aanleg van een werfreserve voor de duur van 1 jaar en maximaal verlengbaar met 2 jaar. De betrekking werd begeven bij procedure van aanwerving, bevordering, interne en externe mobiliteit.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het proces-verbaal dd. 29 maart 2024 en stelt de werfreserve vast.
In collegezitting van 29 januari 2024 werd beslist om over te gaan tot de organisatie van een selectie voor de betrekking van deskundige mobiliteit met aanleg van een werfreserve voor de duur van 1 jaar en maximaal verlengbaar met 2 jaar. De betrekking werd begeven bij procedure van aanwerving, bevordering, interne en externe mobiliteit.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het proces-verbaal dd. 29 maart 2024 en stelt de werfreserve vast.
Er is dringend nood aan een interimmanager bij de personeelsdienst.
Met ingang van 1 mei 2024 gaat er een technisch beambte cel schoonmaak in het Landhuis de Viron met pensioen.
Om de continuïteit van de dienst te verzekeren is het aangewezen om haar te vervangen.
Het voorstel is om een technisch beambte cel schoonmaak haar prestaties uit te breiden.
Betrokkene vraagt een verlenging voor 1 jaar prestatievermindering met 1/5e in het kader van het Vlaams zorgkrediet.
Voorstel tot tijdelijke aanstelling van bepaalde duur van betrokkene in het ambt van onderwijzer aan de gemeentelijke basisschool 't Populiertje voor 4/24 (vervanging).
Voorstel tot tijdelijke aanstelling van bepaalde duur van betrokkene in het ambt van administratief medewerker aan de gemeentelijke basisschool 't Populiertje.
Voorstel tot tijdelijke aanstelling van bepaalde duur van betrokkene in de ambten van administratief medewerker en kinderverzorgster aan de gemeentelijke basisschool 't Populiertje en Wegwijzer.
De gemeenteraad besliste in zitting van 31 augustus 2006 om levende modellen aan te stellen om naakt of gekleed te poseren.
Het college van burgemeester en schepenen moet het beleidsplan ingediend door betrokkene, aangesteld als directeur op proef aan de gemeentelijke basisschool Wegwijzer, voor uitvoering goedkeuren. Ze gaf het college van burgemeester en schepenen toelichting bij haar beleidsplan op het precollege van 15 april 2024.
De samenwerkingsovereenkomst " Herbestemming kerk Ruisbroek" en "Herbestemming kerk Oudenaken" zullen op verzoek van Haviland worden stopgezet, dit naar aanleiding van het vertrek van hun projectbeheerder.
In het kader van de herbestemming "Kerk Ruisbroek" zal het lokaal bestuur een procedure uitschrijven voor werfbegeleiding wetenschappelijk onderzoek. Dit op advies van Onroerend Erfgoed.
Goedkeuring gunning “Ondersteuning uitrol decreet buitenschoolse opvang en activiteiten”. De opdracht moet als uitkomst een externe partner bieden om een ondersteuningstraject op te zetten van de BOA-coördinator. Enerzijds zullen zij onderzoek verrichten die de invulling van het decreet BOA op lange termijn waardevol maakt en anderzijds ondersteuning bieden bij de uitrol van het decreet BOA op vlak van kwaliteitslabel, subsidiereglement en bewaking van de kwaliteitsvoorwaarden.
Goedkeuring gunning groenonderhoud openbaar domein - hagen Pelikaanberg, Brusselbaan, Postweg, Pedestraat, Vlezenbeeklaan, Nonnemansstraat, Rooselaerstraat en Lotstraat. De opdracht wordt gesloten voor 1 jaar met mogelijks 2 verleningen.
Leveren van kantoorbenodigdheden.
Er moeten laptops, briefcases en portreplicators besteld worden. Hiervoor kan worden afgenomen van het raamcontract dat de stad Brugge sloot.
Betrokkene vraagt een vergunning aan voor het exploiteren van een dienst van individueel bezoldigd personenvervoer.
Organiseren van een Feeërieke kersthappening in Coloma.
Organiseren van een evenement op zaterdag 25 mei 2024 tijdens de zomerkermis van Ruisbroek.
Goedkeuring van het aangepaste bestelbedrag voor de herbestemming van kerk Ruisbroek.
In het kader van de opdracht 'Herbestemming parochiekerk Jan Ruusbroec en Onze-Lieve-Vrouw' stelt de opdrachtnemer een alternatieve uitvoeringswijze of een besparing voor die leidt tot een budgettaire optimalisatie van de geplande werken.
Verkavelaar Zabra verzoekt de goedkeuring van het proces verbaal van voorlopige oplevering. De infrastructuur werken in deelfase 1, deelfase 2 en het parkgedeelte zijn uitgevoerd.
Goedkeuring verrekening 036a: 'gietijzeren stootbuizen regenafvoeren buitenkeuken' van de opdracht “Realisatie nieuwbouw jeugdlokalen KLJ Vlezenbeek”.
In het kader van de samenwerkingsovereenkomst met Aquafin n.v. en de provincie Vlaams-Brabant inzake prioritaire werken 'Buffering en hergebruik regenwater Brabantsebaan' werd een bestek voor werken opgesteld door studiebureau D+A. Goedkeuring wordt gevraagd aan het college van burgemeester en schepenen voor de raming, lastvoorwaarden en de gunningswijze.
Sinds januari 2022 is er een brugfiguur actief binnen Huis van het Kind om de toegankelijkheid van de werking te verhogen en kwetsbare gezinnen mee te ondersteunen. Hiervoor deed het lokaal bestuur beroep op vzw PIN voor de terbeschikkingstelling van dit personeelslid. De dienst Samenleven en Integratie voorziet hier al 2 jaar middelen voor via de structurele integratiesubsidie.
Het lokaal bestuur heeft nu de mogelijkheid om in eigen beheer, in plaats van de gebudgetteerde externe outsourcing, een brugfiguur binnen de dienst Samenleven en Integratie aan te stellen met als voornaamste uitvalsbasis Huis van het Kind. Er staat momenteel namelijk nog een geslaagde kandidate op de wervingsreserve "brugfiguren" die in aanmerking zou komen om deze functie uit te oefenen.
De dagorde van de gemeenteraad van 25 april 2024 wordt als bijlage voorgelegd.
NV MATEXI VLAAMS-BRABANT en NV MATEXI dienden een verzoekschrift UDN in bij de Raad van State tegen de volgende beslissingen:
- Het besluit van de gemeenteraad van Sint-Pieters-Leeuw van 28 maart 2024 houdende voorlopige vaststelling van het gemeentelijk Ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) Reysberg;
- Het besluit van de Vlaamse Regering van 1 maart 2024 houdende delegatie en instemming tot afwijking van het gewestelijk RUP VSGB en open ruimte gebieden.
Het college van burgemeester en schepenen stelt een raadsman aan om de belangen van de gemeente Sint-Pieters-Leeuw in deze procedure te behartigen .
NV MATEXI VLAAMS-BRABANT en NV MATEXI dienden een verzoekschrift UDN in bij de Raad van State tegen de volgende beslissingen:
- Het besluit van de gemeenteraad van Sint-Pieters-Leeuw van 28 maart 2024 houdende voorlopige vaststelling van het gemeentelijk Ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) Reysberg;
- Het besluit van de Vlaamse Regering van 1 maart 2024 houdende delegatie en instemming tot afwijking van het gewestelijk RUP VSGB en open ruimte gebieden.
Het college van burgemeester en schepenen stelt een raadsman aan om de belangen van de gemeente Sint-Pieters-Leeuw in deze procedure te behartigen .